Gå til innhold

Beisespørsmål


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Byggern

Vi bygget hus i fjor og ble anbefalt å la de impregnerte terassegulvet stå ett år før vi satte dem inn med noe. Nå har året gått og vi må til pers. Jeg lurer på om vi skal bruke trerens for å vaske gulvet eller om dette ikke skal/bør gjøres, siden det er impregnert. Holder det f eks med grønnsåpevask? Og så; hva burde vi male med? Beis? Olje? Noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finens terrassebeis som bli veldig fint. Ulempen er at alt som tetter overflaten står i fare for å råtne om det kommer en ripe og litt vann... Man slipper å gjenta hvert år som med olje, men jeg har blitt anbefalt noe som trekker nedi og ikke legger seg oppå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bygget hus i fjor og ble anbefalt å la de impregnerte terassegulvet stå ett år før vi satte dem inn med noe. Nå har året gått og vi må til pers. Jeg lurer på om vi skal bruke trerens for å vaske gulvet eller om dette ikke skal/bør gjøres, siden det er impregnert. Holder det f eks med grønnsåpevask? Og så; hva burde vi male med? Beis? Olje? Noe annet?
Alt som skal overflatebehandles skal vaskes med egnet middel først. Grønnsåpe er ikke egnet middel.

Trerens har jeg ikke erfaring med, men i navnet så høres det da ut som et fornuftig produkt...ellers så kan du også bruke kraftvask. "Skitt og møkk" må vekk.

Jeg ville valgt en god treolje eventuelt med tilsatt farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Terrasse gulvet må vaskes før det oljes/beises.

Bruk en egnet treasserens, og skrubb gjerne litt der det er ekstra skittent og spyl godt med masse rent vann.

La det tørke godt før du oljer/beiser.

Hvis du oljer, smør godt på vått i vått, og tørk av overskytende olje med en fille når du er ferdig med terrassen. For å unngå avflaking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frida Frosk

Vi bruker en type kraftrens beregnet for utendørs treverk. Først skrubber vi med det og skyller det av. SÅ tar vi og vasker med soppdreper, så besier vi når det har tørket.

Vi bruker oljedekkbeis, og er veldig fornøyde med det. Behøver ikke vedlikeholdes hvert år, men er selvfølgelig veldig dekkende farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss blir huset/rekkehusene først beiset i år, 2 år etter at de ble satt opp...Uff for en jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Byggern

Jeg var bare redd det impregnerte treverket ikke tålte sånne sterke saker som trerens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Terrasse gulvet må vaskes før det oljes/beises.

Bruk en egnet treasserens, og skrubb gjerne litt der det er ekstra skittent og spyl godt med masse rent vann.

La det tørke godt før du oljer/beiser.

quote]

Låner tråden din litt jeg Byggern :wink:

Terrassegulvet på altanen vår skriker etter vedlikehold. Damen som bodde her før har ikke gjort noe med den på mange år. Men hvordan skal en egentlig gjøre dette når en bor i 4.etg? Kan vel ikke sette igang og vaske og spyle med hageslange etterpå. Er det en alternativ måte å gjøre dette på, med unntak av å ta opp gulvet, vaske det et annet sted for så å legge det ned igjen?

Hvordan gjør dere andre som bor i leilighet dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...