AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #1 Skrevet 11. februar 2020 Jeg har røyk litt hasj i helgene. Har også drevet litt med kokain og ecstasy. Ca 1 gang i mnd. Dette har jeg holdt skjult for en vennegjeng (den gjengen jeg ikke har ruset meg med). Jeg synes rus var gøy og følte alkohol var verre for meg. Så unngikk det. Til problemet. Jeg har ikke brukt noe på 3mnd da vi planlegger å forsøke å få barn nå. Min kjæreste har også nesten sluttet (kun et par trekk lørdagskvelden, men han er innstilt på å slutte helt). Jeg vet noen i vennegjengen har mistanker og jeg har fått undrende spørsmål. Jeg har alltid sagt jeg ikke har prøvd og forsøkt å komme innpå annet tema. Jeg vet noen er veldig i mot slikt og får helt "noia" hvis de er på fest å se får nys i at en står på terrassen og røyker. Andre er kanskje litt nysgjerrig, men har ikke prøvd noe. Noen ganger lurer jeg på om jeg skal være ærlig. Er ikke så gøy å lyge. Men jeg er redd noen vil reagere når vi blir gravid. Og at det plutselig går rykter og noen kontakter barnevernet. Jeg har heller ikke lyst å få de som er nysgjerrig til å prøve (Jeg likte rusen og ville ikke nektet for det om de spør). Så da er det kanskje best å lyge? Vil ha minst mulig problemer. Vi er på god vei. Har gode jobber, greie inntekter, rekkehus, vanlige familier osv. Så vi er ikke i noe shady miljø. Anonymkode: a9a6b...5a7
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #2 Skrevet 12. februar 2020 Ja, dette vil jeg kanskje si er en av ytterst få ganger det er greit å lyge. Altså om dere klarer å slutte. Om dere ikke klarer å slutte, er det dumt å lyge, for da kan dere bli tatt på det senere og få større problemer. Om dere blir tatt på at dere har gjort noe tidligere, kan dere bare si at dere ikke ønsket å si noe positivt om dette til dem, og derfor valgte å ikke si noen ting. Anonymkode: 3e70a...5a3 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #3 Skrevet 12. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, dette vil jeg kanskje si er en av ytterst få ganger det er greit å lyge. Altså om dere klarer å slutte. Om dere ikke klarer å slutte, er det dumt å lyge, for da kan dere bli tatt på det senere og få større problemer. Om dere blir tatt på at dere har gjort noe tidligere, kan dere bare si at dere ikke ønsket å si noe positivt om dette til dem, og derfor valgte å ikke si noen ting. Anonymkode: 3e70a...5a3 Begge er innstilt på dette. Jeg kan jo uansett ikke bruke noe om jeg blir gravid, og ville heller aldri gjort det! Han er også veldig innstilt, men trenger nok litt mer "avvenning". Men det tror jeg skal gå seg til. Dessuten ser jeg det lett på han om han har røykt, så han klarer ikke skjule det (tror ikke han ville skjult det uansett da). Anonymkode: a9a6b...5a7
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #4 Skrevet 12. februar 2020 Det er et ganske hyppig og stort bruk du har da Jeg håper du er ferdig med det der for godt nå Anonymkode: cd89e...c79
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #5 Skrevet 12. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begge er innstilt på dette. Jeg kan jo uansett ikke bruke noe om jeg blir gravid, og ville heller aldri gjort det! Han er også veldig innstilt, men trenger nok litt mer "avvenning". Men det tror jeg skal gå seg til. Dessuten ser jeg det lett på han om han har røykt, så han klarer ikke skjule det (tror ikke han ville skjult det uansett da). Anonymkode: a9a6b...5a7 Du tror det skal gå seg til med han? Enten så stopper han eller ikke. Trenger han avvenning er han avhengig og kommer nok aldri til å slutte før noe går galt og han absolutt må (fengsel, barnevern el.) Det hjelper heller ikke at du har tenkt til å slutte når du blir gravid. Hasj og andre tyngre rusmidler går utover sædkvaliteten og øker sjansen for skader på eggcellene også og dermed skader på foster. Kokain og/eller exstacy en gang i måneden er ofte og betyr at hjernen din er avhengig av den enorme tilførselen dopamin. Siden du plutselig ikke får den tilførselen lenger er det økt risiko for at du får svangerskapsdepresjon eller fødselspsykose også pga det du har tilført hjernen. Du må stoppe med all rus lenge før du prøver å bli gravid, og det bør han også så dere ikke får barnevernet på nakken. Hasjrøyking gir tregere reaksjonsevne og mindre empati så hva når barnet holdet på å krabbe og slå hodet i en skarp kant og barnefar ikke reagerer raskt nok, eller blir aggressiv når ungen ikke sovner når han vil sitte i fred å mekke og røyke jointen sin? Tenk deg litt om a Anonymkode: cd89e...c79 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #6 Skrevet 12. februar 2020 Jeg skal være ærlig, hadde dømt dere og ville ikke ønsket å ha slike som dere i omgangskretsen min. Bryr meg ikke om andre syns jeg er dømmende, men jeg gidder ikke å forholde meg til rusmisbruker/brukere. Jeg har en tante som tar kokain og ecstasy minst én gang i måneden og røyker hasj. Hun merker det ikke selv, men hun har endret seg mentalt, både i væremåte og meninger. De fleste som kjenner henne, mistenker at hun tar rusmidler. Hun er rett og slett bare rar. Jeg klarer ikke å forstå at folk gidder å ha noe å gjøre med sånne folk, og verre med voksne folk som lever livene sine slik, de med barn burde blitt fratatt barna (samme gjelder min tante, hadde meldt henne til barnevernet hadde barna vært umyndige). Så nei, IKKE få barn slik dere holder på. Stakkars barn som vil få dere som foreldre. Det er ikke en menneskerett å få barn og alle er ikke skikket til å være foreldre. Anonymkode: 9373e...85c 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #7 Skrevet 12. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal være ærlig, hadde dømt dere og ville ikke ønsket å ha slike som dere i omgangskretsen min. Bryr meg ikke om andre syns jeg er dømmende, men jeg gidder ikke å forholde meg til rusmisbruker/brukere. Jeg har en tante som tar kokain og ecstasy minst én gang i måneden og røyker hasj. Hun merker det ikke selv, men hun har endret seg mentalt, både i væremåte og meninger. De fleste som kjenner henne, mistenker at hun tar rusmidler. Hun er rett og slett bare rar. Jeg klarer ikke å forstå at folk gidder å ha noe å gjøre med sånne folk, og verre med voksne folk som lever livene sine slik, de med barn burde blitt fratatt barna (samme gjelder min tante, hadde meldt henne til barnevernet hadde barna vært umyndige). Så nei, IKKE få barn slik dere holder på. Stakkars barn som vil få dere som foreldre. Det er ikke en menneskerett å få barn og alle er ikke skikket til å være foreldre. Anonymkode: 9373e...85c De sier jo at de kutter ut når de får barn. Det er ikke uvanlig å eksperimentere litt og kutte ut, de fleste blir helt fine foreldre etterpå. Anonymkode: 9ab41...342
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #8 Skrevet 23. februar 2020 På 12.2.2020 den 18.31, AnonymBruker skrev: De sier jo at de kutter ut når de får barn. Det er ikke uvanlig å eksperimentere litt og kutte ut, de fleste blir helt fine foreldre etterpå. Anonymkode: 9ab41...342 Opp til en gang i måneden, eller å røyke i helgene, er vel ikke lengre bare å eksperimentere vel? Anonymkode: ce863...204
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå