AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #1 Skrevet 11. februar 2020 Altså "leke med lyset" . Sønnen min på 1 år er helt vill etter å slå av og på lyset,har sånn lampe man trekker i en tråd for å slå på. Han pleier ikke få lov til det,da jeg fikk kjeft da jeg gjorde det som barn. Nå er min første tanke å si "nei,ikke la han få lov!" til barnefar,som lar gutten få holde på med det. Men... har jeg grunnlag for å korrigere ham her, blir mye kontroll og retting , han som ikke kan noe med barn fra før.. Er det farlig,ift brannfare? Ødelegger det lampen? Eller er denne lærdommen i samma gate som å ikke sitte for nærme TV for da blir øynene firkanta...tyggis man svelger setter seg fast i blindtarmen osv..? Anonymkode: 3b946...223
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #2 Skrevet 11. februar 2020 Jeg er oppdratt til at laderen ikke skal stå i kontakten når den ikke er i bruk. Leste på VG at det er helt fair.. tror de foreldrene må roe ned litt. Skal være slakkere til mine barn enn hva jeg er oppvokst med. Anonymkode: 72d6a...440 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #3 Skrevet 11. februar 2020 Vet ikke, men om det var brannfarlig å skru av og på skulle det jo ikke vært mulig i utgangspunktet, tenker jeg da! Anonymkode: 72d6a...440 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #4 Skrevet 11. februar 2020 Ifølge min elektriker-mann er det ikke brannfarlig. En gammeldags glødepære kan kanskje bli dårlig raskere, men det er varme som ødelegger den, så er mer ødeleggende å ha den på lenge. Hvis det derimot er en dimmebryter, så kan selve bryteren bli ødelagt, og det er dyrt. Anonymkode: 0a253...09d 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #5 Skrevet 11. februar 2020 Det er vel ikke farlig, men det sliter på pærene og trekker strøm. Anonymkode: f6d8b...933 4
Alex_rude Skrevet 11. februar 2020 #6 Skrevet 11. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ikke farlig, men det sliter på pærene og trekker strøm. Anonymkode: f6d8b...933 Å så er det jo sykt irriterende og🤭. Så er jo ikkr helt nødvendig at han får lov, så er dere på besøk så tror han det er helt greit å gjøre det der og for eksempel ... 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #7 Skrevet 11. februar 2020 Jeg sier han ikke får lov, fordi det er ubehagelig med blinkende lys. Å skremme barn med tull er unødvendig. Det er vel en fornuftig forklaring bak det meste barn ikke får lov til, hvorfor finne på noe farlig.. Anonymkode: 0b98d...3bb 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #8 Skrevet 11. februar 2020 17 minutter siden, Alex_rude skrev: Å så er det jo sykt irriterende og🤭. Så er jo ikkr helt nødvendig at han får lov, så er dere på besøk så tror han det er helt greit å gjøre det der og for eksempel ... Ja,enig,blir irritert av det😁men det var jo et bedre argument å komme med,det med besøk , enn " det er farlig,trooor jeg,ikke la han gjøre det" Anonymkode: 3b946...223 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #9 Skrevet 11. februar 2020 Ikke la han få lov. Lær han folkeskikk og ta hensyn til andre mennesker. For alt han vet kan noen i rommet ha epilepsi Anonymkode: a5381...56c 4
-jk- Skrevet 11. februar 2020 #10 Skrevet 11. februar 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ikke farlig, men det sliter på pærene og trekker strøm. Anonymkode: f6d8b...933 Neppe. Når pærer dimmes så slås strømmen gjerne av og på noen tusen ganger pr. sekund. Da blir ikke noen ekstra ganger pr. minutt veldig utslagsgivende. Bortsett fra mekanisk slitasje på bryter er dette neppe noe å bry seg om. 1
Ulrikke Skrevet 11. februar 2020 #11 Skrevet 11. februar 2020 Jeg har migrene som trigges av blinkende lys, så sånne ting har ikke vært lov her. Orker du ikke høre på protestene, skru ut pæra eller fjern lampa i de ukene det tar før denne "dilla" har gått over 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #12 Skrevet 11. februar 2020 Bare si at det er irriterende, da. Anonymkode: 96fb2...374 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #13 Skrevet 11. februar 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare si at det er irriterende, da. Anonymkode: 96fb2...374 Skal innrømme det er mye som er irriterende når far er her,så prøver å velge mine kamper med omhu😬 Anonymkode: 3b946...223
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #14 Skrevet 11. februar 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke la han få lov. Lær han folkeskikk og ta hensyn til andre mennesker. For alt han vet kan noen i rommet ha epilepsi Anonymkode: a5381...56c Jeg var innom drammen sykehus og der hadde de blinkende lys i infoskranken. Ingen som brydde seg der og det er vel større sjangs for at noen med eplepsi skal besøke sykhuset enn hjemme hos TS. Anonymkode: 1722e...069
Gjest Alterego666 Skrevet 11. februar 2020 #15 Skrevet 11. februar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det farlig,ift brannfare? Ødelegger det lampen? Glødepærer sluttet å virke etter grovt sett et visst antall ganger å bli skrudd av og på. Ved å redusere hyppigheten, økte man levetiden. Dette var et spareråd, og hadde ingenting med sikkerhet å gjøre. I dag har (nesten) alle lys halogen- eller LED-pærer. Disse bruker nesten ikke strøm, og varer nesten uendelig. Barn bør gjøre som de får beskjed om, men ikke argumenter med sikkerhet i dette tilfellet.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #16 Skrevet 11. februar 2020 Haha, det fikk jeg og høre! 😅 Du kan jo bare si at det er ubehagelig for andre, og derfor er det ikke greit. Anonymkode: 66be6...bd9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå