Gjest wonder Skrevet 8. juni 2005 #1 Skrevet 8. juni 2005 blir man brun i sola gjennom selvbrunings krem? blir man like fort brun som uten?
Gjest Gjesta Skrevet 8. juni 2005 #2 Skrevet 8. juni 2005 Ja og ja. Selvbruning er kun farging av det ytterste hudlaget, mens brunfargen fra sola oppstår dypt nede i huden.
Gjest Frida Frosk Skrevet 8. juni 2005 #3 Skrevet 8. juni 2005 Man får naturlig brunfarge av solen selv om man bruker selvbruningskrem. Vær obs på om det er solfaktor i selvbruningskremen! Jeg bruker ofte å sole meg litt samtidig som jeg har selvbruningsspray med solfaktor! Jeg får litt naturlig farge, samtidig som selvbruneren forsterker brunfargen, og jeg behøver ikke være lenge ute i solen!
Gjest wonder Skrevet 8. juni 2005 #4 Skrevet 8. juni 2005 men forsvinner fargen i sjø/ basseng? skal til syden men har bare selvbruner i ansiktet?
smil Skrevet 11. juni 2005 #7 Skrevet 11. juni 2005 Fargen fra selvbruningskrem forsvinner vel ganske raskt uansett om det er i sjøen eller ikke. Det er jo bare det ytterste hudlaget som farges.
Catzy Skrevet 12. juni 2005 #8 Skrevet 12. juni 2005 Jeg har en selvbruner fra Dermalogica, den har faktor 15 innebygget. Så man kan smøre den på og så gå ut i solen, og være beskyttet mot farlige solstråler, men fremdeles ha farge. Hvis selvbruneren ikke har solfaktor i, så må du bruke ekstra solkrem for at du ikke skal bli brent. Selvbruningskrem gjør ikke at huden blir mer motstandsdyktig mot solen!!! Og selv om det er innebygd solfaktor i selvbruneren, så ville jeg brukt en ekstra solkrem i løpet av dagen, hvis jeg skal ut og sole "vanlig". Solkrem forsvinner jo når man bader eller svetter, surt å bli brent fordi alt blir gnidd av. Litt avhengig av metode, så forsvinner selvbruning ganske raskt. Gjorde SprayTan for 10 dager siden, og det er veldig skjoldete nå. Ville ikke gjort det før jeg hadde dratt på badeferie, fordi fargen gnis veldig for av. I dag sto jeg og prøvde å skrubbe av restene, og ser litt skabbete ut. Selvbruningskrem fra tube sitter dårligere enn SprayTan, synes jeg, men hvis du får det til bra, så får du i hvertfall en jevn farge så lenge du gidder å smøre på. Og hvis du bygger opp en naturlig farge under selvbruningsfargen, så vil du ikke se så skabbete ut som bleke meg. Catzy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå