Gå til innhold

Barnehagelærer som mangler ledelse praksis og eksamen , jobb? Annen mulighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har laget en annen tråd , men lager en ny fordi denne tematikken er lltt anderledes.

Jeg sliter veldig med situasjon i praksis, tråden heter "Varsel om stryk, men veileder ser oss ikke". Jeg prøver og prøver , men hun sier at de ansette sier jeg er utrygg leder. Jeg prøver å pakke så godt inn beskjedene jeg kan , for siste tilbakemelding var jo at jeg ikke fikk med meg de ansatte i å mene noe. Tjdeligvis hårfin balanse her . Les gjerne andre tråden før dere svarer.

Vil jeg få jobb som barnehagelærer uten leder ansvar ? Fagarbeider?? 

Anonymkode: e386c...752

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får vel ikke vitnemål uten å ha fullført. Er vel utdanningskrav for å få jobb som ped. leder, så det skal mye til for at du får en slik stilling. Er det mangel på bhg lærere i ditt område, så kan du muligens få stillingen på dispensasjon. Men tvilsomt. Hva med å ta opp emnene du mangler neste semester, så får du ny praksisplass? 

• Liker 6
Skrevet
9 timer siden, spegel skrev:

Du får vel ikke vitnemål uten å ha fullført. Er vel utdanningskrav for å få jobb som ped. leder, så det skal mye til for at du får en slik stilling. Er det mangel på bhg lærere i ditt område, så kan du muligens få stillingen på dispensasjon. Men tvilsomt. Hva med å ta opp emnene du mangler neste semester, så får du ny praksisplass? 

Ja jeg mente frem til da , jeg må jo jobbe.

Skrevet

Kan jeg få jobbe som assistent da ? Miljø terapeut? Miljø arbeider?

Skrevet

Så lenge du ikke har fullført utdannelsen din er du en vanlig assistent. 

Jeg skjønner ikke helt hva du mener, og det at du tenker at du kan jobbe som miljøterapeut uten noe utdannelse (fullført) sier meg at du kanskje ikke er så oppegående, og jeg begynner å forstå praksislærers væremåte..

Enten kan du få samme jobb som en random 20 åring, eller en jobb med krav om fullført bachelor. 

Veldig enkelt og greit.

Og stryker du nå kan du ta praksis om igjen. Dette vet alle som følger litt med.

Anonymkode: 66344...b1f

• Liker 8
Skrevet (endret)
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har laget en annen tråd , men lager en ny fordi denne tematikken er lltt anderledes.

Jeg sliter veldig med situasjon i praksis, tråden heter "Varsel om stryk, men veileder ser oss ikke". Jeg prøver og prøver , men hun sier at de ansette sier jeg er utrygg leder. Jeg prøver å pakke så godt inn beskjedene jeg kan , for siste tilbakemelding var jo at jeg ikke fikk med meg de ansatte i å mene noe. Tjdeligvis hårfin balanse her . Les gjerne andre tråden før dere svarer.

Vil jeg få jobb som barnehagelærer uten leder ansvar ? Fagarbeider?? 

Som fagarbeider må du inneha lederegenskaper og gjennomført videregående yrkesopplæring, gått opp til fagprøve. Du må også kunne planlegge, gjennomføre og evaluere eget arbeid. Det er ikke alle som er egnet til å jobbe som barnehagelærer og blir luket ut i praksis.

Endret av krokko
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg få jobbe som assistent da ? Miljø terapeut? Miljø arbeider?

Å jobbe som miljøterapeut innebærer at du har fullført høyere utdanning, eks sykepleier. Miljøarbeider er ofte betegnelsen for  ufaglært assistent men det varierer fra kommune til kommune samt fylke. 

Endret av krokko
  • Liker 1
Skrevet

Så lenge man ikke har relevant utdanning jobber man som assistent. For å jobbe som miljøterapeut må man ha en bachelorgrad, og for å jobbe som miljøarbeider må man ha et fagbrev. 

Skrevet
2 minutter siden, Cupidsimple skrev:

Så lenge man ikke har relevant utdanning jobber man som assistent. For å jobbe som miljøterapeut må man ha en bachelorgrad, og for å jobbe som miljøarbeider må man ha et fagbrev. 

På enkelte arbeidsplasser har assistenter betegnelsen, miljøarbeider mens fagarbeider blir kalt miljøfagarbeider. Dette varierer kommune til kommune og fylke.

Skrevet

Hvis du pakker inn alle beskjeder du gir er det ikke rart du oppfattes som utydelig. En leder må være tydelig. Kan ting misforstås, så må du si det på en annen måte. Ledelse er heller ikke bare ord, du må også være tydelig i kroppsspråket ditt. Hvis ingen skjønner hva du egentlig mener så får du jo aldri med deg noen! 

Anonymkode: 7d0a8...b89

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, krokko skrev:

Som fagarbeider må du inneha lederegenskaper og gjennomført videregående yrkesopplæring, gått opp til fagprøve. Du må også kunne planlegge, gjennomføre og evaluere eget arbeid. Det er ikke alle som er egnet til å jobbe som barnehagelærer og blir luket ut i praksis.

Jeg forstår det ,men det er ikke tilfelle her.

Skrevet
1 time siden, krokko skrev:

Fagarbeider og barnehagelærer er ikke det samme.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fagarbeider og barnehagelærer er ikke det samme.

Det har jeg heller ikke skrevet. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår det ,men det er ikke tilfelle her.

Du innehar ikke lederegenskaper, har du fått beskjed om av din veileder og får ikke godkjent praksis.

Skrevet

Jeg vil tippe at du kanskje kan ansettes som miljøterapeut. På mitt studie (bachelor i psykologi) får vi det opprykket etter 2 år på studiet.

Anonymkode: 28cd7...001

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, krokko skrev:

Du innehar ikke lederegenskaper, har du fått beskjed om av din veileder og får ikke godkjent praksis.

Det er en subjektiv mening.

Skrevet

Ts, jeg ba deg om å kjempe, du er på viddene, ikke hør på de som snakker deg ned.

Du må være TYDELIG. Ta kontakt med skolen. 

Anonymkode: 04d59...35c

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts, jeg ba deg om å kjempe, du er på viddene, ikke hør på de som snakker deg ned.

Du må være TYDELIG. Ta kontakt med skolen. 

Anonymkode: 04d59...35c

Skolen kommer i møte imorgen, men tror neppe de vil høre på eller hjelpe meg.

Skrevet

Jeg ville også snakket med skolen. Føler du selv at du mestrer rollen? Be om mer veiledning? Du kan jobbe som assistent ja, men får vel neppe en 100 % som assistent? da blir det vel heller vikar. Du kan jo søke jobb som barnehagelærer fremfor pedagogisk leder, men må likevel fullføre utdannelsen for å bli kvalifisert til en slik stilling. Og som barnehagelærer har man også en del leder ansvar. Kan du spørre om å få bytte praksis bhg hvis du trenger veiledning som de ikke tilbyr?

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skolen kommer i møte imorgen, men tror neppe de vil høre på eller hjelpe meg.

Både dette svaret og svarene dine i den andre tråden viser den feilen de kommer til å ta deg på, nemlig mangel på selvinnsikt. Og fraværende ydmykhet. 

Anonymkode: d809a...d44

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...