AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #21 Del Skrevet 11. februar 2020 Ikkje vurdering på gjelden prøve er eit selvfølgelig, du har jukset og de prøven så læren må se bort fra gjelden prøver. På eksamen er utvisning normalt, men de er ofte litt runder i kanten ved prøver. Problemet er vell du har blitt tatt meir en en gang, så tviler på læreren er så medgjørig med tanke på å få ta opp igjen prøven. Mangler du for mange vurdering får du ikkje standpunkt karakter. Anonymkode: f85f3...467 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #22 Del Skrevet 11. februar 2020 Skrive på lårene og gå på do for å lese funker🤪 Anonymkode: 54eeb...c9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #23 Del Skrevet 11. februar 2020 Slutt å juks for faen. Verden går til helvete pga sånne som deg. La oss si at du ikke ble oppdaget også fikk du jobb som en lege pga juks. Du kommer til å drepe noen eller firmaet går konkurs pga at du fikk jobben urettmessig. Det du gjør er menneskefiendtlig. Anonymkode: beb36...8d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #24 Del Skrevet 11. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Synd med søsteren din, men det virker som at du bruker det for alt det er verdt. ⬇️ Tja, hva skal man si... Du burde kanskje lese hva du skreiv i HI før du kom med en "forklaring" på hvorfor du jukset. Anonymkode: 113b4...d88 For å presisere her, for det virker som at du misforstår helt. Jeg presiserte ikke men ja jeg har jukset før uten å bli tatt. På vg1 så skrev jeg ned ett ord i hånden som var umulig for meg å få til å huske. Så jeg ga opp å pugge det og skrev det ned i hånden. Det er kanskje lite og ubetydelig, men fortsatt juks og dumt gjort av meg. Jeg skrev jeg er lat, fordi jeg kunne ha forklart situasjonen til læreren og fått utsettelse på prøven. Men, det hjelper jo meg ikke i det hele tatt. for jeg har fult opp denne uken og neste uke og alle ukene som kommer. Jeg må da sitte å pugge til prøver på et tema som alle har gått videre fra, og jeg må samtidig lære mye nytt på skolen og lese på det hjemme. På toppen av innleveringer og gruppeoppgaver og alt som kommer i tillegg. Vi har prøve igjen neste uke i et annet fag. Det er alltid noe, og det å utsette disse to prøvene er "akademisk selvmord" for man henger såpass etter! Og der kommer "lat" inn, for det er jo lat å ikke orke å måtte lese til to prøver på toppen av absolutt alt annet skolearbeid. Og igjen, jeg kommer ikke til å fortelle læreren om situasjonen for det eneste jeg da kan bli tilbudt er utsettelse på prøven. Nå er det jo forseint siden jeg tok den, jeg jukset og jeg ble tatt. Jeg nevnte det kun her, fordi noen vinklet sine svar som om jeg ikke er verdig autorisasjon og å bestå hele året fordi jeg jukset på to prøver på en uke. Jeg kortet det ned i HI med den setningen fordi jeg hadde ikke planlagt å si den reelle årsaken til at jeg valgte å jukse. -TS Anonymkode: 290b6...a50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #25 Del Skrevet 11. februar 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutt å juks for faen. Verden går til helvete pga sånne som deg. La oss si at du ikke ble oppdaget også fikk du jobb som en lege pga juks. Du kommer til å drepe noen eller firmaet går konkurs pga at du fikk jobben urettmessig. Det du gjør er menneskefiendtlig. Anonymkode: beb36...8d1 Nå overdriver du. Disse to prøvene er ikke en gang sykdomslære eller lovverk. De besto ikke av viktig kunnskap som vi ikke engang vil få på eksamen 🙄 Jeg hadde forstått det om det var snakk om prøve om lovverk eller viktige sykdommer som jeg vil møte daglig i yrket og hvor det er fare for liv og helse. Anonymkode: 290b6...a50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #26 Del Skrevet 11. februar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å presisere her, for det virker som at du misforstår helt. Jeg presiserte ikke men ja jeg har jukset før uten å bli tatt. På vg1 så skrev jeg ned ett ord i hånden som var umulig for meg å få til å huske. Så jeg ga opp å pugge det og skrev det ned i hånden. Det er kanskje lite og ubetydelig, men fortsatt juks og dumt gjort av meg. Jeg skrev jeg er lat, fordi jeg kunne ha forklart situasjonen til læreren og fått utsettelse på prøven. Men, det hjelper jo meg ikke i det hele tatt. for jeg har fult opp denne uken og neste uke og alle ukene som kommer. Jeg må da sitte å pugge til prøver på et tema som alle har gått videre fra, og jeg må samtidig lære mye nytt på skolen og lese på det hjemme. På toppen av innleveringer og gruppeoppgaver og alt som kommer i tillegg. Vi har prøve igjen neste uke i et annet fag. Det er alltid noe, og det å utsette disse to prøvene er "akademisk selvmord" for man henger såpass etter! Og der kommer "lat" inn, for det er jo lat å ikke orke å måtte lese til to prøver på toppen av absolutt alt annet skolearbeid. Og igjen, jeg kommer ikke til å fortelle læreren om situasjonen for det eneste jeg da kan bli tilbudt er utsettelse på prøven. Nå er det jo forseint siden jeg tok den, jeg jukset og jeg ble tatt. Jeg nevnte det kun her, fordi noen vinklet sine svar som om jeg ikke er verdig autorisasjon og å bestå hele året fordi jeg jukset på to prøver på en uke. Jeg kortet det ned i HI med den setningen fordi jeg hadde ikke planlagt å si den reelle årsaken til at jeg valgte å jukse. -TS Anonymkode: 290b6...a50 Uansett forklaring, juks er juks. Det er et slit å være under utdanning, så du må ikke tro at de andre har det bedre enn deg. Anonymkode: 113b4...d88 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #27 Del Skrevet 11. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet jeg kunne ha fått utsettelse på prøvene, men det frister ikke. Siden vi har så tett løp med innleveringer, gruppeoppgaver, fremføringer og prøver. Det vil bare ha ført til at jeg får enda mer denne uken, også blir jeg hengende etter og det er ihvertfall ikke bra. Anonymkode: 290b6...a50 Dersom det er samme regler der du går som det som ble sitert fra en norsk kommune, så risikerer du at de ikke har tilstrekkelig vurderingsgrunnlag på deg. Da er hele året bortkastet, i alle fall i de fagene du jukset i. Hvis det er konsekvensen, er vel det LITT verre enn å få utsettelse og bli hengende etter? Anonymkode: 31936...a4b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #28 Del Skrevet 11. februar 2020 At du jukser går ikke bare utover deg selv. Det går også utover alle de elevene som er ærlige og får lavere karakterer enn du får, fordi de ikke jukser. De ærlige elevene havner bak deg når dere søker studier. Anonymkode: 995e8...20f 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #29 Del Skrevet 12. februar 2020 OPPDATERING: Jeg gikk opp til læreren og sa unnskyld og lovet på tro og ære at det aldri skal skje igjen. Flaueste jeg noen gang har gjort i mitt liv. Fikk beskjed om at det ble ikke vurdert/stryk. Ingen fare for å stryke i selve fagene enda. Takk gud! Trenger vell ikke å si at andre bør lære av meg og ikke være så dum. Men de fleste er vell flinkere til å ta gode valg enn meg. 😫 -TS Anonymkode: 290b6...a50 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #30 Del Skrevet 12. februar 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: OPPDATERING: Jeg gikk opp til læreren og sa unnskyld og lovet på tro og ære at det aldri skal skje igjen. Flaueste jeg noen gang har gjort i mitt liv. Fikk beskjed om at det ble ikke vurdert/stryk. Ingen fare for å stryke i selve fagene enda. Takk gud! Trenger vell ikke å si at andre bør lære av meg og ikke være så dum. Men de fleste er vell flinkere til å ta gode valg enn meg. 😫 -TS Anonymkode: 290b6...a50 Takk for oppdatering! Lykke til med fremtidig innsats. Anonymkode: bd15c...8b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #31 Del Skrevet 12. februar 2020 Godt at du ble tatt. Du kan jo ikke ha en jobb men ansvar for andre mennesker når du er dum og lat og ikke gidder å gjøre jobben. Slike som deg ender opp med å skade andre. Anonymkode: a18ab...f29 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #32 Del Skrevet 12. februar 2020 Jeg har juksa maaaange ganger, ble tatt en gang, fikk ingen konsekvenser, fikk gjennomsnittskarakter på prøven og jukset aldri siden, (men da var det bare 2mmd igjen på vgs) 🙂 Gikk ut av vgs med 4😊5,2 i snitt, basert på juks. Møtte den harde virkelighet på universitetet da muligheten for juks ikke var tilstede. Men med hard jobbing fullførte jeg med 2,3 i snitt. Så det går an uten å jukse også😊 Anonymkode: fdc8e...c9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #33 Del Skrevet 12. februar 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå overdriver du. Disse to prøvene er ikke en gang sykdomslære eller lovverk. De besto ikke av viktig kunnskap som vi ikke engang vil få på eksamen 🙄 Jeg hadde forstått det om det var snakk om prøve om lovverk eller viktige sykdommer som jeg vil møte daglig i yrket og hvor det er fare for liv og helse. Anonymkode: 290b6...a50 Ja sorry ble litt engasjert igår. Men seriøst uansett hva slags yrke det er så går det til helvete til slutt. Det er en grunn til at det heter prøve, de tester deg om du har forstått faget. Tenk at du fikk lappen med bestikkelse, det hadde ikke gått bra til slutt. Du hadde skadet deg selv eller noen andre. Anonymkode: beb36...8d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #34 Del Skrevet 12. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: OPPDATERING: Jeg gikk opp til læreren og sa unnskyld og lovet på tro og ære at det aldri skal skje igjen. Flaueste jeg noen gang har gjort i mitt liv. Fikk beskjed om at det ble ikke vurdert/stryk. Ingen fare for å stryke i selve fagene enda. Takk gud! Trenger vell ikke å si at andre bør lære av meg og ikke være så dum. Men de fleste er vell flinkere til å ta gode valg enn meg. 😫 -TS Anonymkode: 290b6...a50 Det er det tøffeste du har gjort TS. Tusen takk! Alle gjør feil iblant, men det som er det viktige er å lære av feilen og prøve å rette opp. Og det har du gjort, så ikke tenk noe mer på det jenta mi. Lykke til ønsker deg alt godt. Anonymkode: beb36...8d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #35 Del Skrevet 12. februar 2020 Godt at det ordnet seg! Det var selvsagt ikke riktig av deg å jukse, på den annen side var det bånn i bøtta av denne medeleven å tyste på deg. Anonymkode: 2242c...a2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #36 Del Skrevet 12. februar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt at det ordnet seg! Det var selvsagt ikke riktig av deg å jukse, på den annen side var det bånn i bøtta av denne medeleven å tyste på deg. Anonymkode: 2242c...a2d Helt riktig å tyste på en slik person før han/hun skader noen i et yrkesliv en slik person ikke passer til. Anonymkode: a18ab...f29 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #37 Del Skrevet 13. februar 2020 På 11.2.2020 den 17.20, AnonymBruker skrev: En forklaring på hvorfor det ble som det ble. Valgte å ikke si det i HI fordi det er egentlig totalt irrelevant.Kommer nok ikke til å si det til læreren, siden det er ingen unnskyldning eller bortforklaringer som er godkjent. Juks er juks. Kort fortalt til hvorfor jeg tok det valget. Fire dager før første prøve så ble søsteren min banket opp av samboeren. Vi bor vegg i vegg og jeg fant dem. De har to barn i barnehagealder som var hjemme. Jeg og mamma har byttet på å ta oss av de to fra dag 1. Jeg har egentlig ikke tid til barnevakt av flere grunner. Kunne ikke akkurat sett meg ned å lese til prøve midt oppi dette og må ha nedprioritert mye. Men familien kommer først. Ingen unnskyldning, bare forklaring. Jeg vet jeg kunne ha fått utsettelse på prøvene, men det frister ikke. Siden vi har så tett løp med innleveringer, gruppeoppgaver, fremføringer og prøver. Det vil bare ha ført til at jeg får enda mer denne uken, også blir jeg hengende etter og det er ihvertfall ikke bra. Så jeg tok den enkleste og feigeste løsningen og jukset. Jeg har aldri gjort noe lignende og jeg tar året seriøst. Kommer ikke til å fortelle læreren hvorfor jeg tok det valget, da jeg vet jeg bare fremstår som patetisk som prøver å unnskylde det jeg gjorde. Det å jukse var et valg jeg tok og jeg må stå for det. Det kan nok være den gjelder for oss også. Høres rimelig ut å få en ikke vurdering på de to prøvene. Bare jeg ikke blir kastet ut så tar jeg hva som helst! TS Anonymkode: 290b6...a50 Ehh jeg hadde ikke lagt ut svært private ting på nett for å forsvare meg mot fremmede... her er det nok lett å kjenne deg igjen. Anonymkode: 89223...3d1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bix Skrevet 13. februar 2020 #38 Del Skrevet 13. februar 2020 (endret) Forstår at mange er mot juks da dette virker urettferdig, men elegant gjennomført juks kan også vitne om stor kreativitet. En lærer jeg hadde fortalte om en episode i gamle dager, da man hadde prøver i latin. Det ulovlige "hjelpemiddelet" var en som stod med gitaren i skolegården og kamuflerte svarene som en del av sangen slik at elevene i klassen kunne høre dette gjennom et åpent vindu. Hadde det vært eleven min som hadde funnet på dette, hadde vedkommende fått toppkarakter som belønning for fantasien og kreativiteten som ble vist her; alle kan få god karakter ved å pugge til en prøve, men de færreste vil finne på noe slikt. Endret 13. februar 2020 av Bix Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #39 Del Skrevet 17. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lol! Bare 2.3 i snitt? Anonymkode: f3e9c...5f4 Ja når 1 var best synes jeg 2,3 var et godt resultat👌 Anonymkode: fdc8e...c9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå