Gå til innhold

Hvor sannsynlig er det at kondomet sprekker? Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig fått meg kjæreste og vi (han) bruker kondom nå mens jeg finner ut hva jeg kan bruke. Tåler nesten ingen p-piller. Sist vi lå sammen og han kom, gikk jeg i dusjen og syntes utfloden min virker veldig annerledes. Begynte å lure på om det kunne være sæd, men la fra meg den tanken siden. Dette er nå en uke siden, ganske nøyaktig. Og siden har jeg nesten ikke hatt utflod - jeg er mye plaget med mye utflod. Og i tillegg har jeg ikke fått mensen. Nå har jeg riktignok svært ustabil mens pga slutt på p-piller, men jeg mener jeg skulle hatt det nå... 

som dere sikkert skjønner er jeg livredd for graviditet. Det er jo for sent med angrepille nå (eller?). Samtidig vet jeg ikke om eventuell graviditet vil være merkbart så tidlig? Er det noe poeng i å kjøpe en test? 

Og: til dere som har erfaring med bruk av kondom - sprekker den ofte?

håper på svar fra dere, hilsen usikker, amatør og rådvill ung kvinne😳😅

Anonymkode: 48d09...548

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvis noen ikke forstod helt desperasjonen: jeg kan ikke bli gravid  👍🏼

Skrevet

Har brukt kondom i 25 år. Aldri opplevd at noen har sprukket. 

Kondom er veldig sikkert 

Anonymkode: 162a3...978

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har brukt kondom i 25 år. Aldri opplevd at noen har sprukket. 

Kondom er veldig sikkert 

Anonymkode: 162a3...978

Takk for svar. Det er jo betryggende å høre, selv om usikkerheten ligger der enda fordi det er en liten risiko for at det kan skje 

Skrevet

Har brukt det med nye kjærester og har opplevd at det har sprukket opptil flere ganger. Særlig om det er luftboble i tuppen. MHar du spurt ham da, om han merket noe? 

En gang jeg hadde sex med en kjæreste så kom tuppen på kondomet ut av meg dagen etter 😕 Du får bare passe på å teste så snart du kan. for sent med angrepille iaf

Anonymkode: 1c627...64e

Skrevet

Har brukt utelukkende kondom som prevensjon i 30 år. Kun en gang har den sprukket. Og da merktes det. Hele tuppen gikk av. Tror ikke det bare blir litt umerkelig hull i de.

Anonymkode: 18070...e67

Skrevet

Nei sprekker ikke ofte,  har skjedd en gang i mitt liv. Kjæresten din bør holde kondomen opp i luften å se om den lekker og er sprekt etter bruk før han kaster den. 

Anonymkode: d9340...eef

Skrevet

Har opplevd at kondomet har sprukket en gang eller to, kan ikke si at jeg gjorde noe 'galt' som førte til at det sprakk. Oppdaget det underveis at det ikke var mye igjen av den. Heldigvis ikke noen krise, vi er fortsatt sammen. ;)

Har ikke brukt kondom så voldsomt ofte da. Har kanskje brukt 1-200 totalt i løpet av livet.

Kikk på kondomet etter bruk, det er ganske synlig forskjell på et sædfylt kondom og et som har sprukket.

Skrevet

Bruker man ordentlige kondomer fra rfsu så går det sjelden galt. Bare dama er våt nok så det ikke er friksjon. Har sprukket et par ganger, men har vi holdt på lenge og jeg skal avslutte inni henne setter jeg på ny kondom om det er vaginalt. Har gått bra for meg 

M27

Skrevet

Man merker det hvis det sprekker. Det har garantert ikke sprukket hos deg. Har skjedd flere ganger her, og det var ingen tvil.

Anonymkode: c1fc1...5de

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man merker det hvis det sprekker. Det har garantert ikke sprukket hos deg. Har skjedd flere ganger her, og det var ingen tvil.

Anonymkode: c1fc1...5de

6 timer siden, blaffen skrev:

Har opplevd at kondomet har sprukket en gang eller to, kan ikke si at jeg gjorde noe 'galt' som førte til at det sprakk. Oppdaget det underveis at det ikke var mye igjen av den. Heldigvis ikke noen krise, vi er fortsatt sammen. ;)

Har ikke brukt kondom så voldsomt ofte da. Har kanskje brukt 1-200 totalt i løpet av livet.

Kikk på kondomet etter bruk, det er ganske synlig forskjell på et sædfylt kondom og et som har sprukket.

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei sprekker ikke ofte,  har skjedd en gang i mitt liv. Kjæresten din bør holde kondomen opp i luften å se om den lekker og er sprekt etter bruk før han kaster den. 

Anonymkode: d9340...eef

Har brukt utelukkende kondom som prevensjon i 30 år. Kun en gang har den sprukket. Og da merktes det. Hele tuppen gikk av. Tror ikke det bare blir litt umerkelig hull i de.

Anonymkode: 18070...e67

Har brukt det med nye kjærester og har opplevd at det har sprukket opptil flere ganger. Særlig om det er luftboble i tuppen. MHar du spurt ham da, om han merket noe? 

En gang jeg hadde sex med en kjæreste så kom tuppen på kondomet ut av meg dagen etter 😕 Du får bare passe på å teste så snart du kan. for sent med angrepille iaf

Anonymkode: 1c627...64e

Takk for svar alle sammen. Skal være mer obs på rådene dere gir fremover. Og krysser virkelig fingrene for at det har gått bra nå..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...