AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #1 Skrevet 11. februar 2020 Jeg har litt over ett år igjen av utdanningen min som psykolog, en utdannelse som har vært drømmen lenge og som jeg jobbet lenge for å komme inn på. Nå som arbeidslivet nærmer seg kjenner jeg at jeg gruer meg, og det har gjort meg i tvil om dette er riktig yrke. Jeg hører så mye negativt om å være psykolog og at det er mye pres om antall pasienter pr dag ol., og det hele virker ganske utmattende. Jeg tror også at jeg kjenner på tvil fordi jeg er redd for å ikke mestre jobben. Er det noen som har vært i samme sko og kan dele noen erfaringer? Eventuelt noen som er ferdigutdannet psykolog og som følte at man er mer klar enn man tror? Anonymkode: 6dfaf...286
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #2 Skrevet 11. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har litt over ett år igjen av utdanningen min som psykolog, en utdannelse som har vært drømmen lenge og som jeg jobbet lenge for å komme inn på. Nå som arbeidslivet nærmer seg kjenner jeg at jeg gruer meg, og det har gjort meg i tvil om dette er riktig yrke. Jeg hører så mye negativt om å være psykolog og at det er mye pres om antall pasienter pr dag ol., og det hele virker ganske utmattende. Jeg tror også at jeg kjenner på tvil fordi jeg er redd for å ikke mestre jobben. Er det noen som har vært i samme sko og kan dele noen erfaringer? Eventuelt noen som er ferdigutdannet psykolog og som følte at man er mer klar enn man tror? Anonymkode: 6dfaf...286 Det er vel knapt et eneste helseyrke hvor denne følelsen ikke kommer snikende i løpet av sisteåret. Kan ikke snakke for andre utdanninger for der har jeg ikke erfaring, men tankene om ansvaret og presset er som regel det samme innen helse. Gi det tid, fullfør og la det gå et års tid. Dette er et stress som normalt sett roer seg når du blir litt tryggere i rollen som psykolog. Anonymkode: b8c15...ded 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå