Gå til innhold

Omplassering av valp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi fikk for ca 2 måneder siden en nydelig liten schæfer valp. Hu er virkelig ønsket og vi gikk inn i dette med glede og forventning. Valpen er snart 16 uker og hun har rolig lynne. Vi har alle blitt utrolig glad i henne, men så viser det seg at jeg er allergisk... Ikke sånn at jeg klør i øynene og nesa renner. Nei, jeg får rett og slett ikke puste. Lungene tetter seg og det surkler og går og jeg hoster slim. Testet meg hos lege, og jupp. Jeg er allergisk mot hund. Men, har ikke merket det før da jeg som sagt ikke klør eller renner av nese. 

Nå vurderer vi å omplassere henne. Føler et skikkelig nederlag etter kun 2 måneder med henne. Men, vet ikke om jeg orker muligens 10-13 år med dette... 

Så lurer jeg på. Har dere noe erfaring med omplassering av en liten med likevel litt eldre valp? Hva gjør jeg? Vi har jo fått stamtavle og hele biten som navnet mitt står på. Hva med pengene? Vi brukte jo ganske masse penger på henne. Kan vi sette samme pris i en evnt. annonse?

Skal jeg ta kontakt med oppdretter? 

Tusen takk på forhånd for svar.

Anonymkode: c0c47...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville startet med å ta kontakt med oppdretter, forklare situasjonen og høre om de er villige til å ta valpen tilbake.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melis123

Første steg er å kontakte oppdretter. Kanskje hun er villig til å ta tilbake valpen, ev finne annet egnet hjem.

Du kan ikke regne med å få tilbake hele summen,  men kanskje deler av den.

lykke til! Håper dere finner en god løsning! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tryggere for hunden å komme tilbake til oppdretter enn å bli omplassert nok en gang, kanskje.

Skikkelig kjip situasjon, de knytter seg jo sånn til eierne i den alderen. Personlig hadde jeg levd med allergien. Sykt men sant. Må finnes noe legemidler som holder det i sjakk.

Merkelig at du ikke fant ut av det før forresten, kjøper du shæfer skulle man tro du hadde omgått med hunder før.

Anonymkode: 1d428...afc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du i det hele tatt prøvd allergimedisiner? Mange takler å bo med hund uten store problemer om de bruker medisiner. Kjenner til to som ekstremt allergisk og de har begge dyr av fri vilje, og går på medisiner. Hun ene er såpass allergisk at hun må ta medisiner hver dag, selv når hun ikke har dyr selv. Fordi hun reagerer om noen med ekstremt mye katthår f.eks sitter ved siden av henne på bussen og hunder kan alltids komme alt for nære ved et uhell når hun er ute. Hun klarer seg fint på medisiner. 
Så hva med å prøv medisiner før du gir opp valpen?

Anonymkode: 8a61b...3c3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har prøvd medisiner de siste ukene. Loratadin går jeg på. Merker nesten ingen effekt. Men, er det andre medisiner som noen har erfaring med at funker bedre så tar jeg gjerne imot tips. 

Både jeg og kjæresten min er oppvokst med hund. Har aldri hatt problemer da jeg var liten, så dette er noe som må ha utviklet seg de siste årene. Jeg husker jo at jeg var mye forkjøla da jeg var liten, men dette har vi jo trodd bare har vært vanlig sykdom. Når jeg har googla pelsdyr allergi så står det nesten alltid at man renner av øyene, klør i nesa osv. Men, jeg har ingen av disse symptomene. Legen min sier at dette kan utvikle seg til lungebetennelser og etterhvert kanskje allergisk astma om jeg ikke tar det på alvor. Så, ja det her blei en skikkelig kjip situasjon. 

Jeg har de siste ukene tenkt det samme som dere. At jeg beholder valpen med allergimedisiner. Men, de siste dagene har det vært veldig ille. Spesielt etter at jeg støvsuger og hårene flyr rundt i luften. 

Jeg får prøve å undersøke litt mer medisiner kanskje... Legen er ekstremt negativ og sier at det bare er å få omplassert hunden. 

ikke gøy det her...

TS

Anonymkode: c0c47...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...