Gå til innhold

Snurrer far rundt lillefingern, bosted?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far har hatt dattern sin (12år) Kun annenhver helg frem til skolestart i fjor , fordi hun hadde lyst å bo der (og var endel mobbet på skolen her Så tenkte flytting kunne være bra.. nå er jeg Helgemamma.. men hun snurrer far rundt lillefingeren.. hun stjeler i butikker, uten noe straff av far ( butikken har nektet henne å komme inn) men far sa han skulle ta tv hennes osv men gjorde det aldri.. (stakars barn) 

hun Får det hun vil i butikken og kan bare kaste alt fra seg på rommet uten å få noe konsekvenser.. hun gjør og sier som hun vil..

De spiser MASSE godis og hun veier snart like mye som meg.. vi kan bruke samme klær og hun finner ikkeno passe i barneavd ( 14år) 

Nå blir hun mer og mer mobbet der, pga vekt og oppførsel.. og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ta tak i det.. Hjelper ikke å snakke til han heller for han sier at han gjør sånn og sånn men det skjer jo ikke.. 

Hun er veldig mye skulke "syk" og begynner å få endel fravær også

Hun vil jo være hos han...  Så jeg tenker at jeg taper en sak om hun skal uttale hvor hun vil bo? 
er det andre steder jeg kan prate med noen?

Helsesøster er prøvd.. venter på et møte med skolen om fravære osv..

Anonymkode: 4a88f...901

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Alterego666 skrev:

Er ikke dette fars ansvar?

Jo, men når ikke far tar ansvar da...?

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet

Forstå meg rett, jeg ser dilemmaet her.

Jeg er redd at dersom bonusmor forsøker å ta grep her, er det fare for at det utvikler seg en slem stemor-dynamikk med det resultatet at alle taper.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Far har hatt dattern sin (12år) Kun annenhver helg frem til skolestart i fjor , fordi hun hadde lyst å bo der (og var endel mobbet på skolen her Så tenkte flytting kunne være bra.. nå er jeg Helgemamma.. men hun snurrer far rundt lillefingeren.. hun stjeler i butikker, uten noe straff av far ( butikken har nektet henne å komme inn) men far sa han skulle ta tv hennes osv men gjorde det aldri.. (stakars barn) 

hun Får det hun vil i butikken og kan bare kaste alt fra seg på rommet uten å få noe konsekvenser.. hun gjør og sier som hun vil..

De spiser MASSE godis og hun veier snart like mye som meg.. vi kan bruke samme klær og hun finner ikkeno passe i barneavd ( 14år) 

Nå blir hun mer og mer mobbet der, pga vekt og oppførsel.. og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ta tak i det.. Hjelper ikke å snakke til han heller for han sier at han gjør sånn og sånn men det skjer jo ikke.. 

Hun er veldig mye skulke "syk" og begynner å få endel fravær også

Hun vil jo være hos han...  Så jeg tenker at jeg taper en sak om hun skal uttale hvor hun vil bo? 
er det andre steder jeg kan prate med noen?

Helsesøster er prøvd.. venter på et møte med skolen om fravære osv..

Meld han til bv som man ville gjort i situasjoner der man ikke hadde vært mor. 

Anonymkode: 88dd1...ce6

Skrevet
6 minutter siden, Alterego666 skrev:

Forstå meg rett, jeg ser dilemmaet her.

Jeg er redd at dersom bonusmor forsøker å ta grep her, er det fare for at det utvikler seg en slem stemor-dynamikk med det resultatet at alle taper.

Forsto det slik at hun er biologisk mor. 

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forsto det slik at hun er biologisk mor. 

Ah, forstår. My bad!

Da må selvsagt mor ta grep. FVK og skole må på banen. En 12-åring kan ikke selv bestemme hvor h*n skal bo. Dersom den ene forelderen viser dårlig omsorgsevne, skal dette tillegges stor vekt.

Skrevet

Okei, ja jeg har prøvd å foreslå 50/50 som en overgang men Jeg kommer ingen vei..

Han vil ikke gå med på det og sier også at barnet vil bo hos han.. Og det skjønner jeg godt, her er det rutine , regler og konsekvenser, noe som ikke eksisterer der.. 

Jeg tenkte kanskje bv var drastisk? Men jeg er jo bekymret, Jeg ser jo at utviklingen skolemessige også har stanset opp og hun kommer til å få trøbbel over på ungdomsskolen med karakterer når hun sliter med matte / norsk nå..  

Hjelper heller ikke med en time på familievernkontor siden det ikke gjelder mekling så krever er ikke at han kommer, og da bare avlyser han🙁

Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei, ja jeg har prøvd å foreslå 50/50 som en overgang men Jeg kommer ingen vei..

Han vil ikke gå med på det og sier også at barnet vil bo hos han.. Og det skjønner jeg godt, her er det rutine , regler og konsekvenser, noe som ikke eksisterer der.. 

Jeg tenkte kanskje bv var drastisk? Men jeg er jo bekymret, Jeg ser jo at utviklingen skolemessige også har stanset opp og hun kommer til å få trøbbel over på ungdomsskolen med karakterer når hun sliter med matte / norsk nå..  

Hjelper heller ikke med en time på familievernkontor siden det ikke gjelder mekling så krever er ikke at han kommer, og da bare avlyser han🙁

Men du kan dra på egne timer. Hvilket vil styrke din sak, dersom noe skjer senere.
BV kan du kontakte anonymt og be om råd og tips! Du trenger ikke melde han inn dit i første omgang. 

Endret av duplexx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...