AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #1 Skrevet 11. februar 2020 Er utdannet helsesøster, men pga lite tilsvarende jobber i kommunen, så måtte jeg velge noe heelt annet. Jeg fikk nettopp en jobb i dagligvare butikk, altså i min kommune. Der kjenner alle absolutt alle! Har ikke sosial angst, men merker jeg gruer meg hver gang jeg skal på jobb. Hver dag er det kjente ansikt, gjerne noen sure kunder som utålmodig må vente (fordi jeg er ny og ddt går tregt). Kan drite meg ut for kjente og jeg blir merbart rød i ansiktet. Jeg kjenner virkelig jeg gruer meg mer og mer for hver dag. Dette er IKKE min type jobb! Jeg måtte kun ta denne pga økonomien. Jeg må også jobbe for familien, ikke bare mannen min. Hva skal jeg gjøre? Allerede se etter ny jobb? Man jar jo alltid en magefølelse på mestring osv. Hvorfor reagerer jeg slik? Her er følelsen bare vond... Håper på gode ord!:) T.a 29 Anonymkode: 196ab...725
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #2 Skrevet 11. februar 2020 Er jo derfor vi jobber også pga økonomien som du sier, bitt tenne sammen og jobb! når du har spis middag får du søke jobb i håp om noe annet. Ellers er det slik voksene livet er , 80% av oss går til jobber vi ikke liker engang. 99% av oss jobber for den 1 % som turte å følgen drømme sin😊😉 husk å betal skatt! Jeg blir trygdet snart, vær krone bidrar! Anonymkode: 12381...80d 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #3 Skrevet 11. februar 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er jo derfor vi jobber også pga økonomien som du sier, bitt tenne sammen og jobb! når du har spis middag får du søke jobb i håp om noe annet. Ellers er det slik voksene livet er , 80% av oss går til jobber vi ikke liker engang. 99% av oss jobber for den 1 % som turte å følgen drømme sin😊😉 husk å betal skatt! Jeg blir trygdet snart, vær krone bidrar! Anonymkode: 12381...80d Det er en skikkelig vond følelse å stå i kassen. Har aldri hatt en jobb hvor jeg har vært så usikker i før. Evig tankekjør mtp koder, tipping osv. Skal søke på ny, men frem til da, må jeg ha denne. Anonymkode: 196ab...725
Million Skrevet 11. februar 2020 #4 Skrevet 11. februar 2020 Hva betyr T.a.29? På slutten av innlegget? Er det forkortelse for noe? Ellers kan du trøste deg med at ansatte i dagligvarebutikker har alle vært nye en gang, og de kundene som ikke forstår det, kan bare drite og dra. De skal du gi blaffen i og ikke ta innover deg. ALLE trenger å lære seg jobben sin før de blir flinke, ingen er født rutinerte på en ny jobb. Viktig at du har jobb. Det sies at det er lettere å få ny jobb mens man er i jobb, selv om denne jobben ikke er relevant eller noe. Så behold den inntil du får en ny og riktig jobb. 1
GlitterGuri Skrevet 11. februar 2020 #5 Skrevet 11. februar 2020 Jeg jobber i kasse selv, og tro meg, det blir bedre! Etterhvert som man husker koder og diverse, så kommer alt til å gå helt av seg selv. Man blir tøffere av å jobbe i kassa også, tro meg 😂 Men når kunder er sure for at det tar lang tid i kassa di, så bare beklag å si at du er ny der, ikke no værre enn de, ikke noe å være flau over, du prøver tross alt bare å gjøre jobben din 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #6 Skrevet 11. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er jo derfor vi jobber også pga økonomien som du sier, bitt tenne sammen og jobb! når du har spis middag får du søke jobb i håp om noe annet. Ellers er det slik voksene livet er , 80% av oss går til jobber vi ikke liker engang. 99% av oss jobber for den 1 % som turte å følgen drømme sin😊😉 husk å betal skatt! Jeg blir trygdet snart, vær krone bidrar! Anonymkode: 12381...80d Slik burde det absolutt ikke være! Man burde like/elske jobben sin. Gjør man det, så går man ikke på jobb en eneste dag i sitt liv.... Livskvaliteten må da være helt forferdelig når man hater/ikke liker jobben sin? Kunne aldri i verden tenke meg å ha en jobb som jeg gruet meg å gå til! Takk og lov for at jeg har en jobb jeg elsker - og det kommer jeg ALLTID til å ha! Skjerp dere litt, vær snille med dere selv. Å være i en jobb man hater, det kan umulig være godt for helsa.... Anonymkode: 0b42c...7e8
Dillan Skrevet 11. februar 2020 #7 Skrevet 11. februar 2020 Det er jo bare en midlertidig jobb til du får en du er kvalifisert for. Kanskje hjelper det å tenke positivt også, for eksempel hvor mange smil kan du få i løpet av en dag? Et smil er like smittsomt som gjesping så du kan jo prøve det ut 😊 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #8 Skrevet 11. februar 2020 Se på det som god trening til du får deg jobb som helsesykepleier Da skal du forholde deg til krevende foreldrene, pålegges masse arbeidsoppgaver du hverken har tid eller ressurser til, og forventes å håndtere problemstillinger du aldri har hørt om på sparket... Anonymkode: 3c14d...e16
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #9 Skrevet 11. februar 2020 Jeg absolutt HATET å jobbe i butikk som deltidsjobb ved siden av studiene. Jeg fikk angstanfall og måtte ta valium før hver vakt fordi jeg var så sinnsykt ukomfortabel i jobben. Akkurat som du sier var det flaut å møte på bekjente, jeg ble stresset av køene og gjorde enda mer feil osv. Men nå har jeg jobbet der i 2 år og gleder meg faktisk til jobb noen dager nå. Så det blir faktisk bedre når du blir tryggere i det du gjør. Hold ut! Ingen elsker å jobbe i butikk, iallefall ikke i starten, men så lærer man å like det når man blir kjent med alt og kommer godt inn i miljøet med kollegaer osv. Anonymkode: 2aa24...9f1 1
GulSitron Skrevet 11. februar 2020 #10 Skrevet 11. februar 2020 Tror mye av det du kjenner på vil bli bedre hvis du gir det tid. Du lærer tingene og får de inn, så går det lettere. Så blir det mindre stressende. stå i det så lenge du kan, for angsten sin skyld.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #11 Skrevet 11. februar 2020 Om du er helsesøster så er du jo sykepleier i bunn, kan du ikke jobbe som det? Det er vell stortsett mangel på sykepleier «overalt» Anonymkode: 3ca74...9ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå