AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #21 Skrevet 11. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 93787...af0 Kan ikke se at jeg har noe inntrykk av at en slik mentalitet er spesielt utbredt... Anonymkode: f3890...efa
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #22 Skrevet 11. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 93787...af0 Hei sionist jøde. Var det jeg som valgte å bli født i Norge? Anonymkode: cd962...377
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #23 Skrevet 11. februar 2020 Ikke glem et (stort) kapittel om muslimers fordommer og diskriminering. ikke bare mot "ikke muslimer", men også andre muslimer. et mye mye større problem enn at de selv blir diskriminert. Anonymkode: d96b3...95d 1
Norskstatsborger Skrevet 11. februar 2020 #24 Skrevet 11. februar 2020 Vil anbefale å ta kontakt med en muslim og intervjue han/henne! Gjorde nettopp det samme i forbindelse med et skoleprosjekt, og man får mye mer dybde gjennom å ha en ekte samtale, face to face. Lærte utrolig mye av dette! Vi snakket om hans flukt fra krigen i Afghanistan, og hvordan alt han ønsket var å komme til en plass hvor han var trygg, hvor han kunne studere, jobbe, og leve et normalt liv. Han fortalte om kulturforskjellene; hvordan han fikk et lite skokk på sommeren når jentene gikk så lettkledde, men vente seg til det etter noen måneder. Det er jo en del av kulturen her, tross alt. Han fortalte om hvordan det han så på som det viktigste i et menneske var at de er snille mot andre, og oppførte seg godt. At det finnes en Gud som alle religioner følger på forskjellige måter, uten at en er bedre enn den andre. Han fortalte hans mening om Islam; det er en religion, som kristendommen og hinduismen. Ikke en politisk ideologi. Han sa han mente at det ikke var rett å blande religion med politikk. Så snakket vi med en av lederne i den lokale moskeen. Litt annerledes oppfatninger og tanker derfra... 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #25 Skrevet 11. februar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke glem et (stort) kapittel om muslimers fordommer og diskriminering. ikke bare mot "ikke muslimer", men også andre muslimer. et mye mye større problem enn at de selv blir diskriminert. Anonymkode: d96b3...95d Er en veldig utbredt kvinnefiendtlighet også. Heldigvis ikke fra alle da. Anonymkode: d78e5...94e 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #26 Skrevet 11. februar 2020 På min arbeidsplass er det mange muslimer, og alle er kjempe hyggelige og intergrerte mennesker! En fra Irak sa til og med at han syns det er synd når "alle" samles på steder som Mortensrud, Holmlia og generelt øst-kanten i Oslo, fordi det fremmer ikke intergrering. To av mine bedre kollegaer har hijab, og de er noen av de mest hyggelige, åpne og morsomme jentene jeg har møtt. Jeg er selv etnisk norsk uten spesielt religiøst ståsted (heller mot protestantismen). Jeg ville i alle fall ikke tatt denne undersøkelsen på KG. Jeg kan godt være enig i at innvandring fra ikke - vestlige land kan være negativt ved flere aspekter, men hvis du vil ha et nyansert svar så må du oppsøke det personlig, ikke på et forum Lykke til! Anonymkode: 8c1ad...78e 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #27 Skrevet 11. februar 2020 Vi hadde nettopp besøk av to fra Syria på skolen - en mann og en dame som skulle være markører for oss. Han hadde vært her i 4 år og hun kun i 1. To fantastiske mennesker som fikk hele klassen til å le og smile. De gjorde inntrykk, og vi snakket om dem resten av dagen og flere dager etterpå. Anonymkode: f3890...efa
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #28 Skrevet 11. februar 2020 Mer interessant å skrive om hvordan det er å leve som muslimsk kvinne som velger å ikke bruke hijab, ha norsk kjæreste og gå ute om kvelden uten mannlig følge. Det er der tabuene og utfordringene ligger i å være muslim i Norge i dag. Anonymkode: d77b5...927 7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #29 Skrevet 11. februar 2020 Ikke glem et (stort) kapittel om sionist jøders fordommer og diskriminering. Ikke bare mot "ikke jøder" eller goyim og gentile, men også andre jøder. Et mye mye større problem enn at de selv blir diskriminert. Du har blitt avslørt for lenge siden via sions vise protokoller. Du eier alle bankene, alle media, alle pharma alle våpenfabrikker og alle nøkkel posisjoner. Det er Allah som skal bestemme ikke den enøyede guden din. Anonymkode: cd962...377
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #30 Skrevet 11. februar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror nok det heller har med å gjøre hvem som troner på toppen av flest terrorangrep og hvem som troner på toppen av voldtekter og grove overfall. (hint: det er ikke nordmenn) Det dårlige ryktet muslimer har fått på seg er helt selvforskyldt. Hadde det ikke vært det hadde fordommene rammet folk med andre religioner også, det gjør det ikke i nærheten. Sverige er jo nesten i ferd med å bli et u-land pga av ukontrollert muslimsk innvandring. Er på tide å slutte å legge skylden på miljøet rundt for "rasisme" og heller ta en nærme titt på "ofrene". Anonymkode: 18781...396 Så sant, så sant! Anonymkode: cbcc2...38e 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #31 Skrevet 11. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke glem et (stort) kapittel om sionist jøders fordommer og diskriminering. Ikke bare mot "ikke jøder" eller goyim og gentile, men også andre jøder. Et mye mye større problem enn at de selv blir diskriminert. Du har blitt avslørt for lenge siden via sions vise protokoller. Du eier alle bankene, alle media, alle pharma alle våpenfabrikker og alle nøkkel posisjoner. Det er Allah som skal bestemme ikke den enøyede guden din. Anonymkode: cd962...377 jeg er enig i deg der. men det er litt "off topic" akkurat her. Anonymkode: d96b3...95d
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #32 Skrevet 11. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei sionist jøde. Var det jeg som valgte å bli født i Norge? Anonymkode: cd962...377 Sionist Jøde faktisk!🤣... jeg har like lite til overs for Israel som for den politiske ideologien Islam, begge religionene har et forkastelig menneskesyn som ikke hører hjemme i et moderne og oppegående samfunn i 2020. Det er ikke rart disse ørkenstammene fra midtøsten ikke klarer å holde fred når de fremdeles på et kulturelt og intellektuelt plan lever i 1441. Anonymkode: 93787...af0 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #33 Skrevet 11. februar 2020 9 timer siden, RonjaHolsweiler skrev: Hei, jeg skal skrive en oppgave hvor jeg skal svare på hvordan det er å leve som muslim i Norge. Jeg vil vektlegge at en som muslim stadig støter på andres fordommer knyttet til muslimer,- ofte basert på ekstremistiske handlinger. Derfor: Hvordan er det å leve i et samfunn preget av fordommer basert på ekstremistiske handlinger? Alle føler det sånn. Jeg får spørsmål om hvordan det er å være barnløs kvinne i 30-årene. Jeg blir allikevel ikke sur og roper rasist av den grunn. Da jeg var 20 og hadde veldig langt hår fikk jeg spørsmål om håret. Som 10-åring fikk jeg spørsmpl om hvordan der var å vli storesøster. Muslimer opplever ikke mer spørsmål enn andre, men fordi det handler om religion så er det liksom sååå ille. Anonymkode: f6812...22d
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #34 Skrevet 12. februar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke glem et (stort) kapittel om muslimers fordommer og diskriminering. ikke bare mot "ikke muslimer", men også andre muslimer. et mye mye større problem enn at de selv blir diskriminert. Anonymkode: d96b3...95d Muslimer gjør ikke det, les Koranen Anonymkode: 1e11e...7c8
Mona.sof Skrevet 20. februar 2020 #35 Skrevet 20. februar 2020 (endret) On 2/11/2020 at 9:45 PM, AnonymBruker said: Mer interessant å skrive om hvordan det er å leve som muslimsk kvinne som velger å ikke bruke hijab, ha norsk kjæreste og gå ute om kvelden uten mannlig følge. Det er der tabuene og utfordringene ligger i å være muslim i Norge i dag. Anonymkode: d77b5...927 Helt riktig Kvinner som kommer fra muslimisk land betyr det ikke at de må være skikkelig muslim og de har ikke religiøs ståsted. Vennligst ikke kaller oss "muslim uten hijab" Vi er bare vanlige kvinner som andre Jeg også kommer fra et muslimisk land men jeg er ateist og familien min er ikke religøs. Religion er bare en del av kulturen men Ikke helt I livet oss. Som dere I Norge ferier jul og påske . Jeg er gift med en norsk mannn og har normalt liv her. Jeg liker å gå ut I kveld og å drikke vin noen ganger. Men problemet her I Norge er at jeg blir fordømmet av beggge sider muslim og nordmenn. mange muslimiske kvinner liker ikke å snake med meg på skolen og jeg høre noen gruesome kommenterer fra muslim gutter. På den andre side ikke mange nordmenn vil være med meg eller gjøre noe ting samme med meg Endret 20. februar 2020 av Mona.sof 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #36 Skrevet 21. februar 2020 21 timer siden, Mona.sof skrev: Helt riktig Kvinner som kommer fra muslimisk land betyr det ikke at de må være skikkelig muslim og de har ikke religiøs ståsted. Vennligst ikke kaller oss "muslim uten hijab" Vi er bare vanlige kvinner som andre Jeg også kommer fra et muslimisk land men jeg er ateist og familien min er ikke religøs. Religion er bare en del av kulturen men Ikke helt I livet oss. Som dere I Norge ferier jul og påske . Jeg er gift med en norsk mannn og har normalt liv her. Jeg liker å gå ut I kveld og å drikke vin noen ganger. Men problemet her I Norge er at jeg blir fordømmet av beggge sider muslim og nordmenn. mange muslimiske kvinner liker ikke å snake med meg på skolen og jeg høre noen gruesome kommenterer fra muslim gutter. På den andre side ikke mange nordmenn vil være med meg eller gjøre noe ting samme med meg Du er og forblir en utlending og en sviker på begge sider. Føltes som om du har mistet alt. Anonymkode: 359df...598
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #37 Skrevet 22. februar 2020 På 21.2.2020 den 12.46, AnonymBruker skrev: Du er og forblir en utlending og en sviker på begge sider. Føltes som om du har mistet alt. Anonymkode: 359df...598 Hva mener du med sviker? Tvert imot, det gjør meg glad å se kvinner som kommer fra et muslimsk land/kultur som ikke bruker hijab. Hilsen etnisk norsk, ikke-religiøs kvinne Anonymkode: 79cf3...fbd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå