RonjaHolsweiler Skrevet 11. februar 2020 #1 Skrevet 11. februar 2020 Hei, jeg skal skrive en oppgave hvor jeg skal svare på hvordan det er å leve som muslim i Norge. Jeg vil vektlegge at en som muslim stadig støter på andres fordommer knyttet til muslimer,- ofte basert på ekstremistiske handlinger. Derfor: Hvordan er det å leve i et samfunn preget av fordommer basert på ekstremistiske handlinger? 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #2 Skrevet 11. februar 2020 Gjør dine egne lekser. Anonymkode: b80a0...7d3 3
RonjaHolsweiler Skrevet 11. februar 2020 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjør dine egne lekser. Anonymkode: b80a0...7d3 Skal jo drøfte på vegne av erfaringer fra andre. Finnes jo ingen fasit. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #4 Skrevet 11. februar 2020 Det finnes to ulike mennesker, dem som sier det rett opp i fjeset og dem som skjuler det. Majoriteten av nordmenn ønsker ikke å ha en muslim som venn. Dette merkes på arbeidsplassene. Integrering argumentene som brukes er politiske korrekte, men de gjenspeiler ikke realiteten. Anonymkode: 359df...598 1
Fiskegrateng Skrevet 11. februar 2020 #5 Skrevet 11. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det finnes to ulike mennesker, dem som sier det rett opp i fjeset og dem som skjuler det. Majoriteten av nordmenn ønsker ikke å ha en muslim som venn. Dette merkes på arbeidsplassene. Integrering argumentene som brukes er politiske korrekte, men de gjenspeiler ikke realiteten. Anonymkode: 359df...598 Vanskelig å tro på det. Kan tro på at mange ikke vil ha en muslim i familien, fordi de tenker om kulturkræj når det gjelder oppdragelse av barn ovs. Men som venn?Skjønner ikke hva som kan være problemet 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #6 Skrevet 11. februar 2020 Mener du hvem som helst som er muslim? Eller mener du de som gjerne "nettopp" har kommet til landet og ikke er integrert. Tror det er en veldig stor forskjell der. Jeg har mange muslimske venner på studiet mitt. Dette er utrolig flotte og snille gutter. Men de er godt integrerte og er veldig "norske muslimer". Det er nok sannsynligvis lettere for dem å bli godtatt, og lettere for andre å godta dem. Jeg tenker ikke på at de er muslimer annet enn feks når vi skal lage mat sammen og noen av dem ikke kan spise alt av kjøtt. Vi går på PHS og hadde praksis i fjor. Der vet jeg at flere opplevde å bli behandlet rasistisk i tjeneste. Så full integrering er heller ikke noen kur mot drittfolk. Anonymkode: f3890...efa 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #7 Skrevet 11. februar 2020 2 minutter siden, Fiskegrateng skrev: Vanskelig å tro på det. Kan tro på at mange ikke vil ha en muslim i familien, fordi de tenker om kulturkræj når det gjelder oppdragelse av barn ovs. Men som venn?Skjønner ikke hva som kan være problemet Ja, majoriteten. Jeg har norske venner, men mange er fordomsfulle og ungår deg. Se på arbeidslivet. Hvis en etniske norsk person blir ansatt så blir man tilbudt om å være med på lunsj grupper. Er man utlending blir du ignorert og aldri spurt. Dette har jeg sett så mange ganger. Har hatt folk som har kommet til meg og gråtet. Anonymkode: 359df...598 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #8 Skrevet 11. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du hvem som helst som er muslim? Eller mener du de som gjerne "nettopp" har kommet til landet og ikke er integrert. Tror det er en veldig stor forskjell der. Jeg har mange muslimske venner på studiet mitt. Dette er utrolig flotte og snille gutter. Men de er godt integrerte og er veldig "norske muslimer". Det er nok sannsynligvis lettere for dem å bli godtatt, og lettere for andre å godta dem. Jeg tenker ikke på at de er muslimer annet enn feks når vi skal lage mat sammen og noen av dem ikke kan spise alt av kjøtt. Vi går på PHS og hadde praksis i fjor. Der vet jeg at flere opplevde å bli behandlet rasistisk i tjeneste. Så full integrering er heller ikke noen kur mot drittfolk. Anonymkode: f3890...efa Studie er noe annet, men bare vent til du kommer til arbeidslivet. Spesielt der det ikke er ansatt mange musliler. Anonymkode: 359df...598
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #9 Skrevet 11. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Studie er noe annet, men bare vent til du kommer til arbeidslivet. Spesielt der det ikke er ansatt mange musliler. Anonymkode: 359df...598 Det er noe alvorlig galt hvis det blir et problem på arbeidsplassen min... Anonymkode: f3890...efa
Fiskegrateng Skrevet 11. februar 2020 #10 Skrevet 11. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Mener du hvem som helst som er muslim? Eller mener du de som gjerne "nettopp" har kommet til landet og ikke er integrert. Tror det er en veldig stor forskjell der. Jeg har mange muslimske venner på studiet mitt. Dette er utrolig flotte og snille gutter. Men de er godt integrerte og er veldig "norske muslimer". Det er nok sannsynligvis lettere for dem å bli godtatt, og lettere for andre å godta dem. Jeg tenker ikke på at de er muslimer annet enn feks når vi skal lage mat sammen og noen av dem ikke kan spise alt av kjøtt. Vi går på PHS og hadde praksis i fjor. Der vet jeg at flere opplevde å bli behandlet rasistisk i tjeneste. Så full integrering er heller ikke noen kur mot drittfolk. Anonymkode: f3890...efa Stemmer det
Druid Skrevet 11. februar 2020 #11 Skrevet 11. februar 2020 2 timer siden, RonjaHolsweiler skrev: Hei, jeg skal skrive en oppgave hvor jeg skal svare på hvordan det er å leve som muslim i Norge. Jeg vil vektlegge at en som muslim stadig støter på andres fordommer knyttet til muslimer,- ofte basert på ekstremistiske handlinger. Derfor: Hvordan er det å leve i et samfunn preget av fordommer basert på ekstremistiske handlinger? Du må få noen muslimer til å svare på førstenivå opplevelsen, men du bør ta med ett aspekt om at Nordmenn i stor grad misliker å bli utsatt for personlig religiøs ståsted. Og muslimer i større grad trigger reaksjoner på denne måten. Det er interesant at sikher har vært så dyktige i å markedsføre turban på en måte som ikke oppfattes som problematisk, gjennom å dempe det religiøse i den og fremheve det personlige identitetsaspektet.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #12 Skrevet 11. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er noe alvorlig galt hvis det blir et problem på arbeidsplassen min... Anonymkode: f3890...efa Problem, dette snakker man ikke om. Jeg har selv opplevd det under omorganisering. Man holder skjeft og holder seg for seg selv. Anonymkode: 359df...598
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #13 Skrevet 11. februar 2020 Det er minst like mange muslimske rasister som norske, det skal være sikkert. Mange muslimer ser på oss som mindre verdt/naive osv. Er mer vanskelig for en norsk å bli venn med muslimer enn omvendt.. Anonymkode: 85f59...d38
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #14 Skrevet 11. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Problem, dette snakker man ikke om. Jeg har selv opplevd det under omorganisering. Man holder skjeft og holder seg for seg selv. Anonymkode: 359df...598 Det er naturligvis forskjell fra yrke til yrke og mellom arbeidsplassene, men i yrket mitt er muslimer ofte ettertraktet da vi rett og slett har for få med den kulturelle kompetansen de har. Anonymkode: f3890...efa
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #15 Skrevet 11. februar 2020 Jeg vet hvorfor det er mye islamofobi nå. Det er pga media, aviser, nette og Holywood. Se på hva slags filmer dem lager, det er alltid yankiene som er helter og goodguys. Muslimer er alltid terrorister og badguys. Det samme gjør de mot russere også. Så når de gang på gang lager disse filmene og propaganda da blir det muslim=terrorist til slutt. Alle de subliminale meldingene de sender blir registrert i underbevissheten osv. Anonymkode: cd962...377
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #16 Skrevet 11. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet hvorfor det er mye islamofobi nå. Det er pga media, aviser, nette og Holywood. Se på hva slags filmer dem lager, det er alltid yankiene som er helter og goodguys. Muslimer er alltid terrorister og badguys. Det samme gjør de mot russere også. Så når de gang på gang lager disse filmene og propaganda da blir det muslim=terrorist til slutt. Alle de subliminale meldingene de sender blir registrert i underbevissheten osv. Anonymkode: cd962...377 Tror nok det heller har med å gjøre hvem som troner på toppen av flest terrorangrep og hvem som troner på toppen av voldtekter og grove overfall. (hint: det er ikke nordmenn) Det dårlige ryktet muslimer har fått på seg er helt selvforskyldt. Hadde det ikke vært det hadde fordommene rammet folk med andre religioner også, det gjør det ikke i nærheten. Sverige er jo nesten i ferd med å bli et u-land pga av ukontrollert muslimsk innvandring. Er på tide å slutte å legge skylden på miljøet rundt for "rasisme" og heller ta en nærme titt på "ofrene". Anonymkode: 18781...396 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #17 Skrevet 11. februar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror nok det heller har med å gjøre hvem som troner på toppen av flest terrorangrep og hvem som troner på toppen av voldtekter og grove overfall. (hint: det er ikke nordmenn) Det dårlige ryktet muslimer har fått på seg er helt selvforskyldt. Hadde det ikke vært det hadde fordommene rammet folk med andre religioner også, det gjør det ikke i nærheten. Sverige er jo nesten i ferd med å bli et u-land pga av ukontrollert muslimsk innvandring. Er på tide å slutte å legge skylden på miljøet rundt for "rasisme" og heller ta en nærme titt på "ofrene". Anonymkode: 18781...396 Etter krigen mot kommunismen måtte dem velge en ny fiende, og denne gangen ble det muslimer. Hvis ikke kan du ikke selge våpen lage kriger og holde på med imperialismen din. Du kan og vil ikke ha fred fordi da går imperialismen til helvete. Både terrorisme og ukontrollert muslimsk innvandring er deres egen oppfinnelse. Hvorfor skal dem bry seg om andre religioner når de har klart og infiltrere alle religioner bortsett fra Islam. Det er bare Islam som står i veien for dem. Anonymkode: cd962...377
Conal Skrevet 11. februar 2020 #18 Skrevet 11. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror nok det heller har med å gjøre hvem som troner på toppen av flest terrorangrep og hvem som troner på toppen av voldtekter og grove overfall. (hint: det er ikke nordmenn) Det dårlige ryktet muslimer har fått på seg er helt selvforskyldt. Hadde det ikke vært det hadde fordommene rammet folk med andre religioner også, det gjør det ikke i nærheten. Sverige er jo nesten i ferd med å bli et u-land pga av ukontrollert muslimsk innvandring. Er på tide å slutte å legge skylden på miljøet rundt for "rasisme" og heller ta en nærme titt på "ofrene". Anonymkode: 18781...396 Hysj, djevel. Europa og Amerika er på toppen av terrorisme igjennom hele menneskehetens historie hvis du bare studerer litt.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #19 Skrevet 11. februar 2020 11 minutter siden, Conal skrev: Hysj, djevel. Europa og Amerika er på toppen av terrorisme igjennom hele menneskehetens historie hvis du bare studerer litt. Lol enig bror. Det eneste sionisten kan gjøre er å rapportere oss. De er faktisk verdens mest forhatte folk. De samarbeider med satan, farao, pyramiden og altseendeøye . Anonymkode: cd962...377
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #20 Skrevet 11. februar 2020 2 timer siden, Conal skrev: Hysj, djevel. Europa og Amerika er på toppen av terrorisme igjennom hele menneskehetens historie hvis du bare studerer litt. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Lol enig bror. Det eneste sionisten kan gjøre er å rapportere oss. De er faktisk verdens mest forhatte folk. De samarbeider med satan, farao, pyramiden og altseendeøye . Anonymkode: cd962...377 Anonymkode: 93787...af0 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå