AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #1 Del Skrevet 11. februar 2020 Jeg ønsker å kjøpe meg et eget domene, men har null erfaring med dette. Er det noen her som har noen praktiske råd å komme med? Hjemmesiden skal brukes til småsalg, og jeg ønsker meg et opplegg hvor det er bred mulighet for å designe som man selv ønsker, uten at det er for komplisert. Anonymkode: 652ed...510 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #2 Del Skrevet 11. februar 2020 Kanskje du kan prøve Wix? Har riktignok ikke prøvd det selv, men folk jeg kjenner har brukt det og er fornøyd. Der ser det også ut til at du kan kjøpe egne domener. Siden du skriver du ikke har erfaring, så kan det være lurt å velge en løsning der man har flere av disse tjenestene på et og samme sted. www.wix.com Anonymkode: b01b5...43c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 11. februar 2020 #3 Del Skrevet 11. februar 2020 Det er forskjellige muligheter. Wix, Squarespace osv er selvsagt mulig. Om du ønsker f. eks. .no domene så er du nødt til å registrere dette via en norsk leverandør som har registraravtale med Norid. Nesten ALLE norske domeneleverandører har registraravtale med Norid så det er egentlig bare å velge en. Det er ikke lenger krav om at kun foretak eller organisasjoner får lov til å registrere .no domener, privatpersoner kan også så lenge de er har en norsk adresse og personnummer. Ønsker du et .com domene f. eks. så kan du få dette via wix og squarespace. "internasjonale" domenenavn har ingen krav om spesiell bostedsadresse eller annet. Et annet alternativ er også at du kjøper deg domene og webhosting et sted og setter opp Wordpress med Woocommerce. Mye av det er veldig selvforklarende og man får mange fine themes via f. eks. themeforest.net til en god pris. Avhengig av hva du skal selge kan du også kikke på epla.no eller etsy.com , men det er fullt mulig det ikke passer for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå