Gå til innhold

Barn som er uttrykksløs ved levering i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo 

Vi har ei jente som fyller tre om noen uker, hjemme er hun full av følelser, glade, sinte, har et rikt språk, hun er nydelig. 

Det tok likevel litt ekstra tid før hun ble trygg i barnehagen, og nå trives hun. Hun er ei glad jente der, og leker og hun er glad når jeg kommer og henter henne. Da forteller hun på eget initiativ hva hun har gjort etc... 

Men på morgenene, så er hun helt uttrykksløs i ansiktet ved levering, og noen ganger gråter hun (det er jo normalt at det å si hadet er vanskelig noen ganger). Det er verken glede eller tristhet, og når jeg går mykner hun opp. 

Hele veien fra hjemme fra hun våkner til bhg Skravler hun og er enten glad eller klager på et eller annet og er seg selv, men minuttet vi går inn døra til jeg går, er hun stille og umulig å lese. Hun svarer ikke de ansatte når de hilser, prater eller kommuniserer med henne, ikke engang meg, med mindre det kun er oss to. 

Hva kan være grunnen til at ei jente som vanligvis er seg sjøl blir helt uttrykksløs og apatisk om jeg kan si det slik når jeg leverer henne? En skulle tro hun var trøtt, men hun sover til hun våkner av seg sjøl. 

Altså, det kan være at det ikke er noe, og at hun bare er sjenert, jeg er det sjøl, og det er for tidlig på morgenen..? 

Noen hobbypsykologer her? 

Anonymkode: b7dd6...8cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noe godt svar å gi deg, men jeg lurer på om de har hatt en ansatt eller et annet barn som ikke er der lenger, eller en ansatt som er der bare noen ganger? Noen hun er redd og/eller usikker på, sånn at hun slapper av først når hun får oversikt og oppdager at vedkommende ikke er der i dag heller? 

Jeg tenker vel at var det slik ville hun mest sannsynlig vært enten apatisk eller i det minste urolig på veien til barnehagen også, men det er i hvert fall en mulig forklaring.

Anonymkode: fc589...a56

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke noe godt svar å gi deg, men jeg lurer på om de har hatt en ansatt eller et annet barn som ikke er der lenger, eller en ansatt som er der bare noen ganger? Noen hun er redd og/eller usikker på, sånn at hun slapper av først når hun får oversikt og oppdager at vedkommende ikke er der i dag heller? 

Jeg tenker vel at var det slik ville hun mest sannsynlig vært enten apatisk eller i det minste urolig på veien til barnehagen også, men det er i hvert fall en mulig forklaring.

Anonymkode: fc589...a56

Det var et barn som sluttet rundt jul som hun hadde et godt vennskap med, det var nok ganske tungt for henne. Det virker ikke som hun har konflikter med noen der.. 

Jeg vet at hun ble irettesatt av en ansatt for en stund siden, men det var for egen sikkerhet, hun kjeftet ikke, men var litt streng og tror kanskje hun ble sjokkert. Kan det ha noe med saken å gjøre kanskje? 

Tusen takk for svar btw :)

Anonymkode: b7dd6...8cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...