Gå til innhold

Er det noen samlere og designhaier her? Investeringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har lyst til å begynne å samle på ting som designvaser, antikvitets og design møbler, kunst osv som investering altså med hensikt å selge videre med god profitt. Min avdøde farmor drev med dette og jeg har gjort gode salg av mange av tingene hun hadde samlet på og blitt veldig fascinert av samlergenet og bruktmarkedmiljøet.

Har noen tips til hva jeg bør se etter og nettsider eller bøker for å lære meg hva som er mye verdt og som vil stige i verdi? 

Anonymkode: 91546...24a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går noen serier på NRK hvor slike ting kjøpes og selges. Danske. Husker ikke helt hva de heter, men noe a la "på markedet". Der får du iaf litt info om designere og hva som koster litt. Se også på auksjonshus. Kjøp kunst av unge, talentfulle kunstnere, eller gå for de kjente som selger "uansett". Du må regne med litt bomkjøp på unge kunstnere, men kan også ha flaks.

Anonymkode: 6a1a0...dc1

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går noen serier på NRK hvor slike ting kjøpes og selges. Danske. Husker ikke helt hva de heter, men noe a la "på markedet". Der får du iaf litt info om designere og hva som koster litt. Se også på auksjonshus. Kjøp kunst av unge, talentfulle kunstnere, eller gå for de kjente som selger "uansett". Du må regne med litt bomkjøp på unge kunstnere, men kan også ha flaks.

Følger med på TV-seriene 😀 Bitt av basillen😀 

Vil helst ikke gamble så mye for jeg tenkte å investere en del i dette så vil gå for tidløs design møbel og vaser og etablerte kunstnere i stigning

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Følger med på TV-seriene 😀 Bitt av basillen😀 

Vil helst ikke gamble så mye for jeg tenkte å investere en del i dette så vil gå for tidløs design møbel og vaser og etablerte kunstnere i stigning

Da bør du gjøre litt research! Bestill billett til Køben, pronto! (Jeg skulle gjerne blitt med! 🙂 )

Skrevet

Ingen vet helt hva som kommer til å stige i verdi på sikt. På den måten skiller antikvitetshandel lite fra aksjespekulasjon eller kunstsamling. Det er litt av spillet :) 

En norsk nettside som er en helt fantastisk ressurs når det gjelder skandinavisk design, med masse artikler, kataloger og priskuranter, er siden til Mats Linder. Han har også en del boktips. Vil du begynne enklere: lån noen av bøkene av Ellen Ørnes på biblioteket.  

Sider hvor du kan få en ide om prissetting er auksjonshusene, bl.a Blomqvist.  

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...