Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge bruker baby bilstolpose?

Jeg har termin helt i slutten av april. Sitter å lurer på om vi trenger bilstolpose. Vi bor i nord, så april/mai kan være kald, men ikke vinter-kald. 
Baby vil da være rundt 5 mnd når det begynner å bli kaldt igjen. 
Bør jeg kjøpe bilstolpose uansett?

Anonymkode: f6175...5a4

Skrevet

Det er jo lunt og deilig med bilstolpose rundt seg. Vil tro du kan bruke den samme posen til babyen er ferdig med baby bilstol, så du får brukt den i nesten ett år, gjennom hele neste vinter også. 

Anonymkode: 04a90...286

• Liker 1
Skrevet

Her passet bilstolposen i 5-6mnd. Så ble den for liten. Tror voksi selv sier at den er fra 0-6mnd. Vet ikke str på andre poser. Jeg ville nok hatt en pose til april/mai. Kan jo sikkert få brukt den i august og september og. 

Anonymkode: 98948...4c6

Skrevet

Fått barn i september, hadde ikke bilstolpose og ikke behov for det heller. Baby ble varm nok med ulltøy og pledd. Pledd var lett å rive av og jeg gadd ikke stoppe for å åpne posen. Inntrykk er at de blir for varme selv når åpner, for det blir så tett bak. På sommeren satt ungen i t-skjorte og shorts og rant av svette, fordi bilstolene er så klamme.

Får nå nummer 2 i april, og skal ikke ha pose denne gangen. Hadde jeg fått ny høst/vinterbaby hadde jeg vurdert det, bare fordi det er så kort kjørevei til Bhg at bilen ikke blir varm (2 minutter), og det blir mer ut og inn av bil for å følge barn nr 1. Inntrykket mitt er at her er det største behovet for bilstolpose.

De varer gjerne bare 6 mnd. De er veldig små. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte meg en «brukt» til 350,- (kostet 999,- ny). Posen var helt ny og ble solgt da de fikk to i gave. Om jeg ikke får brukt for den så har jeg ikke brukt all verden med penger. Så om du er usikker på om du trenger å ender opp med å kjøpe, kjøp brukt 😊

Anonymkode: f6175...5a4

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde til novemberbabyen min, var gull verdt. Nå valgte jeg typisk nok feil bilstol ift baby, så den passet ikke så lenge som jeg gjerne skulle ønske før det ble trangt. 

Det finns jo vår/sommer/høst-poser også, jeg valgte vintertype sist men vil nok velge en tynnere neste gang uansett når på året barnet kommer. Da er det bare å ta på et ekstra teppe de kaldeste periodene 🙂 Jeg syns det var kjempepraktisk å slippe å kle på en bitteliten baby ulldress, votter, ekstra ull-lester osv for en tur på kjøpesenteret hvor klærne bør av. 

Anonymkode: 2b3c9...2dc

Skrevet

Vi har kjøpt en nå, men den var på halv pris (betalte 350kr), så har ikke tapt så mye om den ikke brukes. Evt kan den selges videre. Får barn i juni/juli

Anonymkode: edded...b9c

Skrevet

Jeg kjøpte bilpose i dun fra voksi da de hadde tilbud. Får baby i mars, men bor sånn til at det nok er vår da.

MEN! Jeg kjenner at det er godt å ikke trenge flere lag klær, pledd etc når vi skal ut å kjøre. Beltene blir sittende bedre, og baby er lun og god. Er veldig glad jeg brukte de pengene 

Anonymkode: 78a33...96f

Skrevet

Vi kjøpte, men ble brukt kanskje 2-3 ganger. Baby skreik for han var så varm. Svetten rant, stakkars. Hadde bare ett lag med klær under. Dette var midtvinters. Vi droppet posen og tok på ullklær og strikkeklær, og hadde et pledd over på de kaldeste dagene. For oss funka det mye bedre. Så ut i fra VÅR erfaring så ville jeg ikke kjøpt inn bilstolpose, iallefall ikke når det er vår/sommer. 

Anonymkode: c3576...f38

Skrevet

Bilstolposen kunne vi ikke bruke. Baby ble altfor varm. Vi gikk heller for en babydyne vi la over ved behov. Når bilen blir varm er denne også lett å fjerne i transit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...