JenJen Skrevet 11. februar 2020 #1 Skrevet 11. februar 2020 Jeg har et barn på 16 mnd som ikke reagerer på navnet sitt i barnehagen og er på en måte i sin egen verden når h*n leker der. Hjemme er barnet helt annerledes. H*n reagerer på navnet sitt, engasjerer seg i lek, peker, klapper og tar spillereglene i lekene veldig fort. Har noen her opplevd det samme med barna sine og har det visst seg at det har vært noe? Jeg er så innmari redd for barnet mitt og forstår ikke hvorfor h*n er fraværende i barnehagen 😭💔
Alvario Skrevet 11. februar 2020 #2 Skrevet 11. februar 2020 Forstår godt hvordan du tenker, men det er nok ikke noe å bekymre seg for. Jeg fikk samme melding når minsten min begynte i barnehagen. Fikk beskjed om at han ikke svarte når de spurte etter han, hadde nesten ikke språk m.m. Forskjellen på oss var gjerne at dette var mitt barn nummer 4 og at jeg hadde jobbet i barnehage selv. Hjemme opplevde vi ikke dette i det hele tatt. Kan love deg at det er helt normalt. I barnehagene er det mye støy og mange navn som blir sagt hele tiden. I tillegg er noen mer sjenerte enn andre, og kan oppføre seg annerledes med mange rundt seg enn hva de gjør hjemme. I de fleste tilfeller vil dette gå seg til etterhvert som ungene finner sin plass. 5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #3 Skrevet 11. februar 2020 Ohhhh.. been there done that. Våt hadde i tillegg sen språk. Veldig sen språk.. Vi var redd for autisme. Kan ikke nevne hvor mange søvnløse netter og gråt vi hadde.. Men hey! Kidn er 6 år idag, helt normal. ingenting galt med han. Det beste tipset jeg kan gi deg er å ikke GOOGLE ting! Pliis. Dette gir deg så mye feilinformasjon, og uansett hva du googler, f.eks barn reagerer ikke på navn, barn i sin egen verden, sen språk 16 mnd gammelt barn, barn setter bilene på rekke og rad, barn ditt barn datt. Google har bare ett svar og det er autisme! Mer feil kan det ikke bli... Anonymkode: 57aae...9a7 7
JenJen Skrevet 11. februar 2020 Forfatter #4 Skrevet 11. februar 2020 7 minutter siden, Alvario skrev: Forstår godt hvordan du tenker, men det er nok ikke noe å bekymre seg for. Jeg fikk samme melding når minsten min begynte i barnehagen. Fikk beskjed om at han ikke svarte når de spurte etter han, hadde nesten ikke språk m.m. Forskjellen på oss var gjerne at dette var mitt barn nummer 4 og at jeg hadde jobbet i barnehage selv. Hjemme opplevde vi ikke dette i det hele tatt. Kan love deg at det er helt normalt. I barnehagene er det mye støy og mange navn som blir sagt hele tiden. I tillegg er noen mer sjenerte enn andre, og kan oppføre seg annerledes med mange rundt seg enn hva de gjør hjemme. I de fleste tilfeller vil dette gå seg til etterhvert som ungene finner sin plass. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ohhhh.. been there done that. Våt hadde i tillegg sen språk. Veldig sen språk.. Vi var redd for autisme. Kan ikke nevne hvor mange søvnløse netter og gråt vi hadde.. Men hey! Kidn er 6 år idag, helt normal. ingenting galt med han. Det beste tipset jeg kan gi deg er å ikke GOOGLE ting! Pliis. Dette gir deg så mye feilinformasjon, og uansett hva du googler, f.eks barn reagerer ikke på navn, barn i sin egen verden, sen språk 16 mnd gammelt barn, barn setter bilene på rekke og rad, barn ditt barn datt. Google har bare ett svar og det er autisme! Mer feil kan det ikke bli... Anonymkode: 57aae...9a7 Tusen takk for svar❤️ Jeg er helt fra meg😭 Jeg klarer ikke å forstå hvorfor barnet mitt er sånn i barnehagen når h*n er helt annerledes hjemme. Jeg er så redd og vet virkelig ikke hvordan jeg skal ta tak i dette..
Gjest Villfisker Skrevet 11. februar 2020 #5 Skrevet 11. februar 2020 Kan være de uttaler navnet feil?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #6 Skrevet 11. februar 2020 Vårt barn var og litt annerledes i barnehagen enn hjemme, spesielt første halvåret-året da hun ikke var helt trygg i barnehagen ennå. Hun er litt forsiktig og sjenert, så det er nok derfor hun går litt inn i seg selv. Dette er ikke farlig, men ta det opp på 18 mnds kontrollen på helsestasjonen du! Om noen måneder kan dette ha endret seg masse, etter hvert som hun blir tryggere i barnehagen. Anonymkode: e7d03...5c6 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #7 Skrevet 11. februar 2020 Kan hende barnet distanserer seg fra det evige bråket som er i bhg. Anonymkode: de337...256 6
JenJen Skrevet 11. februar 2020 Forfatter #8 Skrevet 11. februar 2020 6 minutter siden, Villfisker skrev: Kan være de uttaler navnet feil? Hun har et helt vanlig norsk navn som de uttaler riktig, så tror ikke at det er der det ligger. ts
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #9 Skrevet 11. februar 2020 2 minutter siden, JenJen skrev: Hun har et helt vanlig norsk navn som de uttaler riktig, så tror ikke at det er der det ligger. ts Woho, kjønn avslørt 😂 Anonymkode: efba1...61e 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #10 Skrevet 11. februar 2020 Kan det være nedsatt hørsel? Det er mye bråk og mye som skjer, når man da hører dårlig blir lyder til grøt og man kobler ut. Anonymkode: 2cf16...7ee 2
JenJen Skrevet 11. februar 2020 Forfatter #11 Skrevet 11. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det være nedsatt hørsel? Det er mye bråk og mye som skjer, når man da hører dårlig blir lyder til grøt og man kobler ut. Anonymkode: 2cf16...7ee Jeg tror ikke det. Men skal høre med helsestasjonen for å være sikker. ts
JenJen Skrevet 11. februar 2020 Forfatter #12 Skrevet 11. februar 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vårt barn var og litt annerledes i barnehagen enn hjemme, spesielt første halvåret-året da hun ikke var helt trygg i barnehagen ennå. Hun er litt forsiktig og sjenert, så det er nok derfor hun går litt inn i seg selv. Dette er ikke farlig, men ta det opp på 18 mnds kontrollen på helsestasjonen du! Om noen måneder kan dette ha endret seg masse, etter hvert som hun blir tryggere i barnehagen. Anonymkode: e7d03...5c6 Men reagerte barnet ditt på navnet sitt i barnehagen? ts
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #13 Skrevet 11. februar 2020 33 minutter siden, JenJen skrev: Tusen takk for svar❤️ Jeg er helt fra meg😭 Jeg klarer ikke å forstå hvorfor barnet mitt er sånn i barnehagen når h*n er helt annerledes hjemme. Jeg er så redd og vet virkelig ikke hvordan jeg skal ta tak i dette.. Du.. jeg skriver her kun fordi jeg kjenner følelsen. Tro meg, jeg jør det virkelig. Jeg kunne skrive mye.. vi harhatt mange søvnløse netter.. rart vi ikke ble syke selv at bekymringene. Men hos oss varte dette lenge. helt frem til 3-årsalderen da barnet vårt endelig begynte å prate og sosialisere seg med andre. Frem til da var barnet litt "rart" eller uvanlig om jeg kan si det. Ikke så såsial, ingen språk, reagerte ikke på navnet sitt, pekte ikke, var litt i sin egen verden.. Bekymringene kom da barnet var ca 18 mnd og vi innså alt dette. Du aner ikke hvor mye vi leste om dette på nettet, og var nærmest overbevis om at det var autisme. De i barnehagen reagerte og vi fikk hjelp fra BUP. Fikk tildelt speialpedagog som jobbet med barnet frem til 3 årsalderen. Greia var at det var ingenting galt med barnet, var bare treig.. Altså trengte mer tid en gj.snittet. Vi setter uendelig stor pris på spesialpedagogen som hjalp barnet. Måtte bare ha litt "dytt" for å åpne seg. Da begnte ting å falle på plass. Dersom dere får tilbud om spesialpedagog i barnehagen, TA DET! De vet hva de holder på med.. Og til slutt: Prøv å roe deg ned, alt vil blir bra vil du se.. du må bare smøre deg med tolmodighet. det er ikke noe som går over på en mnd eller en uke.. Det tar litt tid. Anonymkode: 57aae...9a7 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #14 Skrevet 11. februar 2020 Var litt sånn med småen her i huset også. Han var ikke helt med når vi pratet til han i barnehagen og kikket ikke engang på oss da vi hentet han. Dette er helt annerledes nå som er 20 måneder. Virker han ok når han er hjemmefilmer jeg ikke bekymret meg. Anonymkode: 2b497...265
JenJen Skrevet 11. februar 2020 Forfatter #15 Skrevet 11. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Var litt sånn med småen her i huset også. Han var ikke helt med når vi pratet til han i barnehagen og kikket ikke engang på oss da vi hentet han. Dette er helt annerledes nå som er 20 måneder. Virker han ok når han er hjemmefilmer jeg ikke bekymret meg. Anonymkode: 2b497...265 Ble det snakk om at han skulle utredes fra barnehagen sin side eller bare avventet dere til det ble bedre? ts
JenJen Skrevet 11. februar 2020 Forfatter #16 Skrevet 11. februar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du.. jeg skriver her kun fordi jeg kjenner følelsen. Tro meg, jeg jør det virkelig. Jeg kunne skrive mye.. vi harhatt mange søvnløse netter.. rart vi ikke ble syke selv at bekymringene. Men hos oss varte dette lenge. helt frem til 3-årsalderen da barnet vårt endelig begynte å prate og sosialisere seg med andre. Frem til da var barnet litt "rart" eller uvanlig om jeg kan si det. Ikke så såsial, ingen språk, reagerte ikke på navnet sitt, pekte ikke, var litt i sin egen verden.. Bekymringene kom da barnet var ca 18 mnd og vi innså alt dette. Du aner ikke hvor mye vi leste om dette på nettet, og var nærmest overbevis om at det var autisme. De i barnehagen reagerte og vi fikk hjelp fra BUP. Fikk tildelt speialpedagog som jobbet med barnet frem til 3 årsalderen. Greia var at det var ingenting galt med barnet, var bare treig.. Altså trengte mer tid en gj.snittet. Vi setter uendelig stor pris på spesialpedagogen som hjalp barnet. Måtte bare ha litt "dytt" for å åpne seg. Da begnte ting å falle på plass. Dersom dere får tilbud om spesialpedagog i barnehagen, TA DET! De vet hva de holder på med.. Og til slutt: Prøv å roe deg ned, alt vil blir bra vil du se.. du må bare smøre deg med tolmodighet. det er ikke noe som går over på en mnd eller en uke.. Det tar litt tid. Anonymkode: 57aae...9a7 Tusen takk for fine ord❤️ Her har det allerede vært en del tårer og jeg har vært langt nede siden jeg fikk beskjed om at hun er fraværende i barnehagen 😞 Jeg får bare håpe at det ikke er noen grunn til bekymring. Men jeg kommer nok til å uroe meg til jeg vet noe mer 😞 ts
JenJen Skrevet 11. februar 2020 Forfatter #17 Skrevet 11. februar 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan hende barnet distanserer seg fra det evige bråket som er i bhg. Anonymkode: de337...256 Det kan være mulig. ts
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #18 Skrevet 11. februar 2020 12 timer siden, JenJen skrev: Tusen takk for svar❤️ Jeg er helt fra meg😭 Jeg klarer ikke å forstå hvorfor barnet mitt er sånn i barnehagen når h*n er helt annerledes hjemme. Jeg er så redd og vet virkelig ikke hvordan jeg skal ta tak i dette.. Min var sånn i barnehagen. Viste seg at han hadde vann/væske i ørene og hørte dårlig. Hjemme var det ikke noe problem å høre at noen snakket til han fordi det ellers er stille og rolig, men i barnehagen er det mye støy og han klarte ikke sile ut lyden. Det hjalp veldig å få satt inn dren i ørene. Anonymkode: 6a249...e30
Gjest Villfisker Skrevet 11. februar 2020 #19 Skrevet 11. februar 2020 12 timer siden, JenJen skrev: Hun har et helt vanlig norsk navn som de uttaler riktig, så tror ikke at det er der det ligger. ts Da vet ikke. Viser hun tegn på mistrivsel?
JenJen Skrevet 11. februar 2020 Forfatter #20 Skrevet 11. februar 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min var sånn i barnehagen. Viste seg at han hadde vann/væske i ørene og hørte dårlig. Hjemme var det ikke noe problem å høre at noen snakket til han fordi det ellers er stille og rolig, men i barnehagen er det mye støy og han klarte ikke sile ut lyden. Det hjalp veldig å få satt inn dren i ørene. Anonymkode: 6a249...e30 Hvordan gikk dere frem for å få sjekket ørene? Gikk det gjennom helsestasjon? Og hvordan er prosessen med å få lagt inn dren? ts
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå