Gå til innhold

Etter p pille slutt, og mensen, din erfaring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg slutter på p piller i oktober, fikk en kraftig mensen i begynnelsen av januar. Var da til legen pga jeg blødde unormalt mye. Legen mente det kunne ha noe med p pille slutt å gjøre og sa at jeg kunne forvente å få mensen igjen i begynnelsen av februar. Er nå gått 1 uke på overtid. Ingen mensen. Heller ingen symptomer på mens eller mulig graviditet. Hvordan opplevde dere dette med mensen etter p pille slutt? Kom den og forsvant igjen, var den regelmessig? Uregelmessig? Er det en sjanse for at det jeg hadde i januar ikke var mensen? 

Håper noen har litt svar til meg, erfaring. Vet det er forskjellig fra person til person, men vill høre med dere uansett. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde gjennom de første 6 månedene at det var lange sykluser, styrtblødninger, og generelt mange hormonplager, smerter og kramper - jeg innbilte meg konstant at jeg var gravid på grunn av alle "symptomene". Fra 6-12 måneder stabiliserte det seg, jeg fikk eggløsningen tilbake, mindre plager, men syklusene varierte fortsatt med +/-6 dager. Ble først dønn stabil da nærmere 18 måneder var gått. 

Legen har rett i at plagene er relatert til pilleslutt og at hormonene må finne tilbake til normalen. Men tar feil i at du kunne vente ny blødning i februar, for det er det umulig å si noe om. 

Anonymkode: 09386...567

Skrevet

Takk for tilbakemelding. Glømte å nevne at jeg gikk på pille bare 1 mnd 😅 hadde p stav først, også begynte jeg på pilla samtidig, legen sitt råd pga blødninger hele tiden, orket ikke mer og sluttet med alt. 

Ikke brukt noe prevensjon siden oktober. 

Skrevet

Etter pstav tok det ca ett år før det stabiliserte seg hos meg 

Anonymkode: e9a13...3bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...