Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det sånn at etter fylte 12 år har ikke foreldrene "lov" til å være hjemme med sykt barn? Barnet er jo like sykt om det er 11 eller om det er 12 liksom 🤔

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De klarer seg selv da de er 12 år. 

Anonymkode: b3f49...530

• Liker 1
Skrevet

Poenget er at du må trene barnet opp til å klare ting selv.

Det bør man begynne med så tidlig som mulig.

Anonymkode: c3f83...f9b

• Liker 3
Skrevet

Retten til å bruke egenmelding for sykt barn gjelder ut det kalenderåret barnet fyller 12. Ergo kan du være hjemme med syke barn til de er nesten 13 dersom de er født i januar (og til de er omtrent akkurat 12 dersom de er født i desember...) 

Anonymkode: 6afe3...251

Skrevet

Ja det er greit nok. De klarer seg jo mye alene. Men om barnet mitt er hjemme fra skolen med feber og oppkast, da er jeg også hjemme. Uansett alder på barnet

• Liker 2
Skrevet
On 2/11/2020 at 8:10 AM, Diana said:

Ja det er greit nok. De klarer seg jo mye alene. Men om barnet mitt er hjemme fra skolen med feber og oppkast, da er jeg også hjemme. Uansett alder på barnet

Som det nevnes over så må de lære å klare seg selv. Skal du sy puter under armene på dem til de er langt mer enn 12 år? 

Har du fri, så er det greit. Har du arbeidsdag er det ikke greit. 

Det blir problemer med arbeidstaker eller NAV hvis du bryter reglene

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Millimani skrev:

Som det nevnes over så må de lære å klare seg selv. Skal du sy puter under armene på dem til de er langt mer enn 12 år? 

Har du fri, så er det greit. Har du arbeidsdag er det ikke greit. 

Det blir problemer med arbeidstaker eller NAV hvis du bryter reglene

Halleluja... la folk gjøre som de vil. Folk har forskjellige barn 

Anonymkode: 8344e...215

• Liker 1
Skrevet

En 12 åring er ikke nødvendigvis voksen nok til å klare seg selv ved sykdom. 

En 12 åring er tross alt et barn, ikke en gang ungdom.

I tillegg er det jo forskjell på hvor syk man blir. Noen klarer seg fint gjennom omgangssyke, andre blir helt utslått. 

Jeg ville heller ikke latt 12 åringen min vært alene hjemme med influensa, for å si det slik. Barn skal heller ikke være alene etter å ha brukt medikamenter som Paracet og Ibux. 

Det handler ikke om å sy puter under armene, det handler om å være en god omsorgsfull forelder for barnet man har satt til verden og ikke overlate syke mennesker for seg selv. 

Anonymkode: 90999...923

• Liker 2
Skrevet

Synes det er helt teit å ikke kunne være hjemme med barna når de et sjuke etter fylte 12. Bruker lett egenmelding på det. Hvor mange tror dere ikke gjør det, eller bruker egenmelding når sykt barn dagene for yngre barn er brukt opp? Kom igjen...

Anonymkode: 3782d...599

Skrevet

En 12 åring med "vanlige" sykdommer som forkjølelse og omgangssyke klarer seg fint alene noen timer. I hverfall hvis foreldrene lærer dem litt selvstendighet før de fyller 12.

Jeg var alltid alene hjemme ved sykdom etter 12 år, lå for det meste i senga eller på sofan og så på tv.

Ved omgangssyke var det i grunne bare deilig å være alene, da jeg syntes det var flaut, og jeg hadde badet for meg selv!

Ungene i dag har jo uansett mobil så de kan ringe hvis det er noe.

Anonymkode: c1d95...c5c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vi brukt egenmelding på eldste hvis hun har vært veldig dårlig. Har 24 dager(IA bedrift)  er nesten aldri syk selv så har alltid igjen en haug med dager. Det er sjefen som har sagt at vi kan bruke egenmelding på syke barn over 12 år så gjør det med god samvittighet. .

Anonymkode: df00a...bc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...