Gjest Praxis Skrevet 8. juni 2005 #1 Skrevet 8. juni 2005 Huff. Pusemor har fått 7 små uplanlagte kattunger, og alle disse kan vi ikke beholde. Innser at sjansene for at vi får gitt bort alle 7 er små, og at vi kanskje må "ta" noen av de. Mulig jeg er "soft", men jeg syns det er så fælt! Vi kanskje beholder 3, og prøver å gi bort de. Men det er jo klart at jeg bør avlive dem, det er jo alt for mange hjemløse katter rundt omkring. Noen andre som syns slikt er trist? Vet at mange har et ganske praktisk og nøytralt syn på avliving av katter, men jeg er ikke blant dem!
Gjest 63 Skrevet 8. juni 2005 #2 Skrevet 8. juni 2005 Forferdelig trist ja! Men det er verre at de blir gående omkring hjemløse og sultne. Du bor ikke i nærheten av noen omplasseringshjem for dyr som f.eks. FOD gården?
Gjest 6523 Skrevet 8. juni 2005 #3 Skrevet 8. juni 2005 Det går jo an å annonsere i avisen, på butikker(kanskje spesielt henge opp en lapp på dyrebutikker), kanskje den lokale dyrlegen kjenner noen som ønsker seg katt....
Gjest Praxis Skrevet 8. juni 2005 #4 Skrevet 8. juni 2005 Jo da, mulighetene er jo der for at det går an å få levert dem til omplasseringshjem, men da skyver jo jeg bare problemet på andre. Det fødes jo kattunger i hytt og pine. Skal prøve å få gitt bort et par stykker, så tror jeg dessverre at de resterende må avlives. Men da drar jeg til dyrlegen for å få det gjort, selv om det er dyrt.... "Renere" på den måten. Nei, nå blir det sterilisering av katta. Ingen flere slike situasjoner.... Sukk fra en dyreelsker.
Gjest Praxis Skrevet 8. juni 2005 #5 Skrevet 8. juni 2005 Jo da, mulighetene er jo der for at det går an å få levert dem til omplasseringshjem, men da skyver jo jeg bare problemet på andre. Det fødes jo kattunger i hytt og pine. Skal prøve å få gitt bort et par stykker, så tror jeg dessverre at de resterende må avlives. Men da drar jeg til dyrlegen for å få det gjort, selv om det er dyrt.... "Renere" på den måten. Nei, nå blir det sterilisering av katta. Ingen flere slike situasjoner.... Sukk fra en dyreelsker.
Gjest 656 Skrevet 8. juni 2005 #6 Skrevet 8. juni 2005 Bra at du gjør det ordentlig om du først skal avlive dem. Det værste jeg hører er når dyr blir forsøkt druknet(tar faktisk svært lang tid for en katt å drukne), slengt i murveggen eller bare kastet ut av en bil for å dø.
Gjest dyrevenn Skrevet 8. juni 2005 #7 Skrevet 8. juni 2005 kattunger skal avlives hos dyrlege, med sprøyte! Ikke med andre barbariske metoder.!
Gjest Andrea** Skrevet 14. juni 2005 #8 Skrevet 14. juni 2005 Hvordan går det med situasjonen med kattungene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå