AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #1 Skrevet 11. februar 2020 Kanskje jeg burde skjønt det, men.,, Anonymkode: afda5...40a
Bamseklemmer Skrevet 11. februar 2020 #2 Skrevet 11. februar 2020 ...at han vil melkes som ei ku, gjør du det kommer han helt sikkert😝 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #3 Skrevet 11. februar 2020 3 timer siden, Bamseklemmer skrev: ...at han vil melkes som ei ku, gjør du det kommer han helt sikkert😝 Skjønner. Takk. Anonymkode: afda5...40a
GrønnNellik68 Skrevet 11. februar 2020 #4 Skrevet 11. februar 2020 Klip med tommeltott og pekefinger å dra så langt du klarer og så slippe taket😂😂😂😂. Vil garantert aldri bli melket igjen 😂😂😂 4
PassionatePatti Skrevet 13. februar 2020 #6 Skrevet 13. februar 2020 At han vil at du skal runke ham til utløsning, enkelt og greit. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #7 Skrevet 13. februar 2020 På 11.2.2020 den 3.36, Bamseklemmer skrev: ...at han vil melkes som ei ku, gjør du det kommer han helt sikkert😝 Tror neppe det er særlig behagelig, men hver sine lyster.... Anonymkode: bab59...4b2
Bamseklemmer Skrevet 13. februar 2020 #8 Skrevet 13. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror neppe det er særlig behagelig, men hver sine lyster.... Joda, jeg jobbet som turguide på ei sæter engang, da var det bare å stille seg i båsen og vente til budeia kom😀
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #9 Skrevet 13. februar 2020 "Melk meg til den kommer": I gamle dager, mens det var smått med folk i bygdene, pleide budeier og bondekjerringer å preike med kyrne mens de gjorde fjøsstellet. Det hendte at kyrne svarte tilbake, og det er her det gamle uttrykket kommer fra. I Setesdal gikk det gjetord om gammeljomfru Jensen, som kom i fjøset en bikkjekald morgen i januar. Mens frosten fråda ut av kjeften hennes, fikk hun frem "hva skal vi finne på i dag da, Dagros?" Det var da Dagros svarte "melk meg til den kommer". I denne sammenhengen er det også verd å merke seg at "den" var melkebilen. Imidlertid hadde de enda ikke melkebil i Setesdal, men kjørte melk i spann med hest og vogn. Men det er ei annen historie... Anonymkode: 042cf...03e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå