Gjest Pernille. ii Skrevet 8. juni 2005 #1 Del Skrevet 8. juni 2005 Min samboer oppdaget det i dag tidlig, da han skulle på jobb. Han har mest sansynlig mistet nøklene i gatene rundt her, han har en leiebil og både navn på bil + nr står på nøkkelen. Noen har sikkert funnet den, og da er det jo bare å kjøre avgårde med bilen.. Sikkkelig kjipt! Det jeg lurer på er om noen har opplevd det samme? (vi har en leiebil der utleier dekker alle forsikringer knyttet til bilen). Og har man rett på ny leiebil dersom denne ikke dukker opp? Dekker forsikring det vi hadde inni bilen ?(solbriller, + diverse i bagasjerommet - ingenting lå synlig) Min samboer har vært i kontakt med politiet og anmeldt dette, og med bilforetningen (som sa vi måtte anmelde, men ikke så mye mer foreløpig). Noen som har peiling på eller har opplevd dette, så setter vi stor pris på svar!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 8. juni 2005 #2 Del Skrevet 8. juni 2005 Løsøre du har i bilen dekkes kun hvis det ligger forsvarlig innelåst. Det er i allefall det jeg fikk vite da jeg opplevde det samme. Hos oss ble biltyven tatt (!!) og da fikk jeg anledning til å kreve erstatning av ham for stjålne ting. (de pengene ser vi nok aldri, men vi har uansett et krav på ham, og fikk domspapirer, navn og adresse og sivilstand på han som tok bilen, pussig nok.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pernille ii Skrevet 8. juni 2005 #3 Del Skrevet 8. juni 2005 Takk for svar, embla s. Så dere fikk tatt tyven altså, utrolig bra!! Er redd det ikke skjer med oss, så mye flaks har vi nok ikke, i og med at den var pakert i et område der det ferdes mye rart.. Problemet er også at vi ikke vet hva forsikringen vår dekker, siden alt har lagt hos bilbutikken vi leier hos. Må sette oss inn i det, men dersom noen andre her vet noe og har noen tips om hva vi bør gjøre så setter vi pris på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathie Skrevet 8. juni 2005 #4 Del Skrevet 8. juni 2005 Tviler litt på at den dekker det siden dere mista nøklene og det var bare å gå å kjøre avgårde! Men vet jo ikke da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 8. juni 2005 #5 Del Skrevet 8. juni 2005 Takk for svar, embla s. Så dere fikk tatt tyven altså, utrolig bra!! Er redd det ikke skjer med oss, så mye flaks har vi nok ikke, i og med at den var pakert i et område der det ferdes mye rart.. Problemet er også at vi ikke vet hva forsikringen vår dekker, siden alt har lagt hos bilbutikken vi leier hos. Må sette oss inn i det, men dersom noen andre her vet noe og har noen tips om hva vi bør gjøre så setter vi pris på det. Politiet fant igjen bilen i en by langt unna. Bilen sto feilparkert og tyven satt og sov inni bilen Vanligvis blir vel ikke slike tyverier oppklart nei.. I mitt tilfelle fikk jeg telefon fra politiet i denne byen med beskjed om at bilen sto feilparkert og at jeg måtte komme og hente den snarest! Det var midt i en periode med dødsfall i familien, og jeg hadde ingen mulighet til å sette meg på et fly på direkten. Jeg måtte selv ta kontakt med parkeringsvesenet i den aktuelle kommunen og be om å slippe parkeringsbot, og måtte selv ordne så noen fikk hentet bilen (som heldigvis var kjørbar!). Det kostet mao ganske mye (fly, kjøretur tilbake, eiendeler som var kastet, etc) og det er disse pengene jeg nå har et krav på vedkommende om. Tror aldri jeg får disse pengene, men det føltes litt bra likevel oppi det hele! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abel-babel Skrevet 8. juni 2005 #6 Del Skrevet 8. juni 2005 En del innboforsikringer dekker løsøre i bil. Vet min dekker inntil 5000 dersom bilen var låst. Den dekker også mitt løsøre i andres biler som f.eks. på en flyttebil. Sjekk hvordan det er med din. Vet ikke helt hvordan det stiller seg ettersom dere mistet nøklene, men man trenger kanskje ikke å kringkaste akkurat det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå