Gå til innhold

Hvorfor bråker kjøleskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater den drittlyden. Noen som vet? (Bor i ettromsleilighet) 

Anonymkode: 87876...cee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket at det står i vater? Hvis ikke kan det lønne seg å vatre det opp. 

Anonymkode: 26c0d...4e3

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du sjekket at det står i vater? Hvis ikke kan det lønne seg å vatre det opp. 

Anonymkode: 26c0d...4e3

Det skal jeg prøve å finne ut. Takk :) 

Anonymkode: 87876...cee

Skrevet

Kjøleskap bråker minimalt hvis det står i vater.

Anonymkode: a161c...3f7

Skrevet

Sjekk også om pakningen rundt døren er hel og tett, hvis ikke så vil motoren gå oftere for å holde temperaturen.

Anonymkode: 121b8...2e3

Skrevet

Sjekk også om det er for mye rundt der vifta i kjøleskapet er. Er det for tett der, så kan det bråke. Skal være god fri plass rundt den.

Skrevet

Noen kjøleskap bråker mer enn andre. Dårlig kvalitet, billig kjøleskap med billig motor = mere støy. Det står alltid opplyst støynivå i decibel på spesifikasjonene på husholdningsmaskiner, sånn at man kan ta et valg utifra det. 

Jeg kjøpte meg nytt kjøleskap for 2 år siden, og sjekket akkurat dette punktet nøye, for jeg orker ikke støy. Betalte da en god slump mer for kjøleskapet enn de fleste andre av samme str, og fikk skikkelig kvalitet og et lydløst kjøleskap. Det eneste jeg hører er når isbitmaskinen dropper isbiter ned i beholderen. Men det skjer ikke hele tiden.

Ellers kan du prøve ut rådene som står ovenfor her, og se om det hjelper. Søk også opp modellen du har (hvis det ikke er for gammelt) og se om du finner spesifikasjoner på det, og sammenlign decibelnivået på det med andre kjøleskap, så ser du om det ligger høyt eller lavt eller midt på treet.

Anonymkode: 5be61...c05

Skrevet

Hvis kjøleskapet er forholdsvis nytt kan det faktisk være årsaken. da er det bare å gi det litt tid, så bedrer det seg etter hvert

Skrevet

Det kan være luft i rørene. Det er derfor kjøleskap skal stå en stund før det skrus på når det er nytt.

Anonymkode: a6165...61f

Skrevet

Jeg har et billig kjøleskap som høres ut som en vaskemaskin når det jobber for å opprette riktig temperatur.

Anonymkode: 3062e...f44

Skrevet

Mitt knepper til litt sent på kvelden. Aldri på dagtid av en eller annen grunn. 
men en gang i blant så bråker den noe helt jææævlig. Kunne ikke forstå hvorfor, før jeg innså at det selvfølgelig er sånn at den avrimer seg selv 😝

Anonymkode: 0b6b7...8f4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...