Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vitenskapen jager sin egen hale. Her er en ting som bør vises før eller siden:

Det som man søker vil man finne. Det som man stiller spørsmål ved vil en få et svar på. 

Vitenskapen skaper begrensninger ubevisst og prøver å overskride dem mens du fortsatt sover til kilden til spørsmålet.

Vitenskapen bokstavelig talt forestiller seg problemer og løser dem med imaginære løsninger. Lager en historie. Et trossystem. Som da blir akseptert av andre.

Det er så latterlig at vitenskapen blir så høyt verdsatt og så allment akseptert. Det er bokstavelig talt å prøve å beskrive virkeligheten ved å se rett bort fra den. Å være helt blind for det. Vitenskap handler om historier og tro. Jepp. Det handler også om å utforske disse troene og historiene. 

Men hva man tror er hva man vil ha opplevelsen av, på en eller annen måte. Før eller senere. Man vil skape opplevelsen av troen, ideen. Det er bare hvor illusjon er. Hvordan virkeligheten egentlig er.

Før eller siden vil et fantasifullt problem finne den imaginære løsningen. Det være seg matematisk, fysisk, biologisk, kjemisk, geografisk, historisk, arkeologisk, filosofisk eller noe annet.

All ren fantasi og utforskningen av den. Fundamentalt basert på tro og ideer. Delusion; uvitende om seg selv. 

Bevis er tenkt. Implementerer tilstedeværelsen av sovende uttrykk, for eksempel; tvil, kinisisme og skepsis. Det er ikke behov for noen bevis for det som er åpenbart;

Bevissthet.

Milliarder stjerner og planeter og galakser og hva ikke. Billioner år med evolusjon. Millioner fysiske regler og lover. Ligninger, algoritmer, kvanteteorier om tull. Kausalitet og lineære hendelser. Tid og dimensjoner. Partikler, atomer, materie, antistoff, tyngdekraft, masse, strengteorier, multiuniverser, sorte hull og hvite dverger. Alle hopper rundt på tomrom; i et vakuum. Det er en flott historie. Må innrømme det.

Det er ren fantasi ved bøtene. Skjønnlitteratur. Historie. Og ubevisst utforskning av disse. Hallusinasjon. Det er morsomt.

Vitenskap er også en religion. Lik det eller ikke. Det kan være forkledd som en høyt utviklet bevegelse som presenterer en nøyaktig modell av virkeligheten. Kjøp det ikke. Det er bullshit fra moderne tid. Løgn. Tull. Støttet av imaginære bevis som oppnås gjennom utforsking av fantasi. Det selger tro; akkurat som religion gjør.

Vitenskap eksisterer ikke uten tro og teorier om virkeligheten. Nettopp fordi vitenskap ikke eksisterer i virkeligheten.

Vitenskap innerst inne vet dette; derav fortsetter det å komme opp med problemer og løsninger og utforske dem; mate det hele til massene. Å pakke det som en tro. Et konsept. Absolutt tull og tull. Likevel spiser folk det slik det blir servert dem.

Det samme gjelder religion. Enda mer tro. Enda mer tull. Enda mer latterliggjøring. Fantasi og historie. Og jeg vil ikke engang gå inn på de ekle tingene som skjer bak kulissene. 

Religion er menneskeskapt. Det det hevdes å handle om trenger ingen merkelapp, ingen bevegelse, ingen seremonier, ingen massemanipulasjon, ingen trosstrukturer.

Jeg drømmer om en dag hvor jeg ikke lenger skal våkne opp og se vitenskap og religion. Død. Borte. Glemt.

En dag vil menneskeheten se tilbake på disse og le seg i hjel, det garanterer jeg. Akkurat som vi ler akkurat nå av den dumheten fra 200 år siden. Det er bare evolusjon. Faktisk evolusjon. Ikke vitenskapelig tull. Det ubevisste blir bevisst. Det er alt det er, noen gang var og vil være.

Ingen Buddha. Ingen Kristus. Ingen Vishnu. Ingen Mohammed. Ingen AI. Ingen hemmelige fremmede eksperimenter. Ingen gigantiske multiverse onani. Ingen datasimuleringer. Ingen strenger. Ingen fysiske regler og lover. Ingen av de tullene.

Bevissthet. Akkurat her, akkurat nå. I all evighet.

I det jævla ansiktet ditt; religion og vitenskap.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen spm kanskje har behov for en periode off-line.

Skrevet

Nesten det beste innlegget jeg har lest så langt på kg, helt til jeg kom til avsnittet om religion.

Jeg tror du hadde passet ypperlig som en Gudstroende flat-earther. Join us today! 🙂

Anonymkode: 12590...86c

Skrevet

93ed1022e4474cb3ec406692e9124a5e.jpg

Skrevet

Tittet bare innom fordi jeg ikke fikk sove, men kom ikke halvveis engang fordi jeg ikke gadd å lese mer. Nå har jeg vært og tissa, og sovner nok snart. Det er bevist at full blære holder en våken. Det er i hvert fall en sannhet :natti:

Anonymkode: 95fe9...a73

Skrevet (endret)

Jeg tar sikte på å se på forskerens og religionens paradigmer ovenfra. Å være bevisst på dems intensjoner, motiver, ambisjoner, tro, ideer og begrensninger.

Dette er et synspunkt som blir uttrykt; ikke ta feil. Jeg er bare bevisst på det jeg er klar over akkurat nå.

Endret av Conal
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tittet bare innom fordi jeg ikke fikk sove, men kom ikke halvveis engang fordi jeg ikke gadd å lese mer. Nå har jeg vært og tissa, og sovner nok snart. Det er bevist at full blære holder en våken. Det er i hvert fall en sannhet :natti:

Anonymkode: 95fe9...a73

Sannheten hadde drept deg min sønn. 

Death by Truth ;)

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

93ed1022e4474cb3ec406692e9124a5e.jpg

Forskjellen mellom deg og meg er at jeg faktisk har forlatt drømmen og blitt den Absolutte. Du har ikke. Så du tar feil. I alle mulige måter. Uansett hva du tror og uansett hvor hardt du tror det så tar du feil. Absolutt feil. I alle mulige måter. 

Ja, dette kan virke arrogant for deg, men det er likevel sant. Og det er ingen måte du vil vite om jeg har rett før du selv våkner. Og da vil du vite den Absolutte sannheten, men du vil ikke være i stand til å kommunisere den til noen andre, og du befinner deg nøyaktig i skoene mine, og prøver å forklare oppvåkning for de uvåkne, som bare ikke kan få det inn i skallen fordi de dypt undervurderer hva virkeligheten er.

Du er inne i en drøm. Alle ideene dine om virkeligheten er fantasier i denne drømmen. Vitenskap, ateisme og religion er fantasi.

Enhver innvending eller tanke du har er fantasi.

Alt du skriver på det tastaturet er fantasi.

Du kan ikke unnslippe denne drømmen ved å tenke. Du kan heller ikke forestille deg hva som ligger utenfor drømmen.

Wakey wakey ;)

Skrevet

Du viser jo tydelig at du ikke vet hva vitenskap er. Orket ikke lese alt 😴

Anonymkode: 8737f...e41

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du viser jo tydelig at du ikke vet hva vitenskap er. Orket ikke lese alt 😴

Anonymkode: 8737f...e41

Vel, det er omvendt, faktisk.

Skrevet
27 minutter siden, Conal skrev:

Forskjellen mellom deg og meg er at jeg faktisk har forlatt drømmen og blitt den Absolutte. Du har ikke. Så du tar feil. I alle mulige måter. Uansett hva du tror og uansett hvor hardt du tror det så tar du feil. Absolutt feil. I alle mulige måter. 

Ja, dette kan virke arrogant for deg, men det er likevel sant. Og det er ingen måte du vil vite om jeg har rett før du selv våkner. Og da vil du vite den Absolutte sannheten, men du vil ikke være i stand til å kommunisere den til noen andre, og du befinner deg nøyaktig i skoene mine, og prøver å forklare oppvåkning for de uvåkne, som bare ikke kan få det inn i skallen fordi de dypt undervurderer hva virkeligheten er.

Du er inne i en drøm. Alle ideene dine om virkeligheten er fantasier i denne drømmen. Vitenskap, ateisme og religion er fantasi.

Enhver innvending eller tanke du har er fantasi.

Alt du skriver på det tastaturet er fantasi.

Du kan ikke unnslippe denne drømmen ved å tenke. Du kan heller ikke forestille deg hva som ligger utenfor drømmen.

Wakey wakey ;)

Hvordan våkner man og hva er utenfor drømmen da?

"Is all that we see or seem, but a dream within a dream?"

Skrevet
3 timer siden, Conal skrev:

Ingen Buddha. Ingen Kristus. Ingen Vishnu. Ingen Mohammed. Ingen AI. Ingen hemmelige fremmede eksperimenter. Ingen gigantiske multiverse onani. Ingen datasimuleringer. Ingen strenger. Ingen fysiske regler og lover. Ingen av de tullene.

Milliarder av mennesker er religiøse og har forstått at mye ikke kan forklares av vitenskapen. De fremste vitenskapsmennene i historienn har alle vært religiøse. Det sier sitt. Religiøse vil vokse som andel, mens ateister vil bli færre de neste tiårene, så det du beskriver vil ikke skje.

Anonymkode: cdf66...b98

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan våkner man og hva er utenfor drømmen da?

"Is all that we see or seem, but a dream within a dream?"

Det som er utenfor drømmen er ikke noe som kan bli tenkt eller imaginært om av sinnet. 

Man våkner opp ved å... Har blitt bannet før for å fortelle det. Jepp, slik er det med uvåkne saueflokker. 

Skrevet

Kritisme et nytt ord?

Skrevet
4 minutter siden, Conal skrev:

Det som er utenfor drømmen er ikke noe som kan bli tenkt eller imaginært om av sinnet. 

Man våkner opp ved å... 

...bruke sentralstimulerende midler? ;) Er du en av dem som mener det må narkotika til for å se "sannheten"? ;)

Anonymkode: ab009...498

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...bruke sentralstimulerende midler? ;) Er du en av dem som mener det må narkotika til for å se "sannheten"? ;)

Anonymkode: ab009...498

Nei, det er mange flere metoder. Men psykedelisk er det ultimate vekkeverktøyet. La oss slutte å slå rundt busken. Ingen annen teknikk, metode eller undervisning er like direkte, dyp eller kraftig. Ikke meditasjon, ikke yoga, ikke ettertanke, ikke selvhenvendelse, ikke noe annet.

For eksempel DMT. Ingen guru kan gjøre for deg hva DMT kan gjøre for deg. Hvis Jesus eller Buddha kom tilbake til livet og lærte deg personlig en-til-en i 10 år, ville de ikke være like effektive som noen få doser av DMT. Det er en dristig påstand. Likevel er det unektelig sant for alle som seriøst eksperimenterer med DMT.

DMT vil ikke løse alle utfordringene dine, det kan hende du ikke engang våkner opp permanent, men det kan føre deg til supermenneskelige oppvåkningsnivåer hvis du bruker det riktig - og jeg understreker RIKTIG!

Skrevet

Regel nr.1 når man skal lokke til debatt, er å stave ting riktig føler jeg. Jeg vet ikke hva kritisme er, derimot er det noe som heter kritisisme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...