AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #1 Skrevet 10. februar 2020 Vi er glad i å ha besøk. Men det blir fort dyrt. Hva kan man lage til ulike besøk som er billig? Tenker på bursdagsbesøk, vennkvelder for voksne, lunsjbesøk, kaffebesøk, besøk rett etter jobb (Er vel vanlig servere noe?), uventet besøk osv. Vi går mye i besøk hos andre også. Opplever litt ulikt, men jeg ønsker varte opp gjestene og sørge for de ikke er sulten. Feks synes jeg selv det er kjedelig å bli invitert i besøk kl 17 også står det kun kjeks og kaffe på bordet. Hvert fall når vertene vet at man kommer direkte fra jobb osv. Anonymkode: 980d6...2ea 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #2 Skrevet 10. februar 2020 Hjemmelagede supper av ulike slag er alltid godt. Server med varme focaccia eller grove rundstykker. Mettende og godt. Kan også gjøres ganske billig. Anonymkode: 5e8b8...663 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #3 Skrevet 11. februar 2020 Pitabrød med kylling, salat og dressing. Hjemmelagde boller og sjokoladekake lagd fra bunnen. Og nytraktet kaffe. Anonymkode: 33f28...b4a
Sokkar Skrevet 11. februar 2020 #4 Skrevet 11. februar 2020 Pai med salat og godt brød? Lasagne med salat og godt brød? Servere godt brød med ulike dipper medan de venter på at maten skal bli heilt klar? Ja, eg elsker godt brød 😁 veit nokon ser på det som unødvendig magefyll. Men er brødet godt, kan eg ete kun det 😜 Feks brød med parmesan, feta, soltørka tomat, eller min favoritt: pesto ❤️ Sjølvsagt rikelig med pesto. Ingen liker alt for tynn saft, liksom 😜
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #5 Skrevet 11. februar 2020 Et triks om du vil servere mettende og gode retter er å handle kjøtt på tilbud. Svinenakke til 30 kr/kg blir til utmerkede pulled pork burgere, med hjemmelaget brød, og en rimelig coleslaw av hodekål og gulrot. En helstekt kalkun til 40 kr/kg blir til mengder av restekjøtt. Som kan brukes i store kyllingsalater med hjemmelaget foccachia, eller kylling i majones med hakket løk, på skiver av rugbrød. En ribbe til 30 kr/kg blir til en stor wok, med mengder grønnsaker i sesong og en rimelig soyabasert saus. Supper som allerede anbefalt. Jeg freser opp purreløk, hvitløk og løk, hiver oppi potetterninger, vann og buljongterninger. Lar det koke i 20 minutter, og kjører med stavmikseren. Eller gultrotsuppe, blomkålsuppe, søtpotetsupppe.... Raskt og kjempebillig. Anonymkode: c91cb...8cb 2
Sokkar Skrevet 11. februar 2020 #6 Skrevet 11. februar 2020 Gryterett 😁 (sjølvsagt med salat og brød 😂😅). Då kan du bruke det du måtte ha i hus. Har du bulgur ved sidan av istadenfor ris, så blir det veldig mettande, og ein stor pose extra grov koster typ 25 kr på global food. Kok det ilag med krydder eller buljong 😍👌
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå