Gå til innhold

Si opp jobben eller "holde ut"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte i ny jobb som lærer i høst og prøvetiden min går snart ut. Det vil si at jeg per nå kun har 2 ukers oppsigelsestid. Etter prøvetiden vil jeg ha 3 måneder. Jeg vet rett og slett ikke om jeg klarer å holde ut til jeg evt. finner meg en ny jobb. Hvis jeg finner meg ny lærerjobb vil jeg mest sannsynlig ikke kunne begynne før i august igjen. Driver å søker nye jobber nå i andre fag enn de jeg mistrives med. Sliter veldig psykisk med dette her og legen ønsker å sykemelde meg, men vi har blitt enige om å vente til prøvetiden er over og at jeg skal holde ut litt til. Men nå vet jeg ikke om jeg klarer å holde ut i denne jobben frem til sommeren. Det beste hadde jo såklart vært å ha en ny jobb klar, men dette er litt vanskelig som lærer midt i skoleåret. 

Har sett litt på friskmelding til arbeidsformidling, men vil jo ikke klare å starte i den nye jobben før om 5-6 mnd. 

https://www.nav.no/no/person/arbeid/sykmeldt-arbeidsavklaringspenger-og-yrkesskade/relatert-informasjon/friskmelding-til-arbeidsformidling

Er det noen som vet hvordan dette fungerer og hva som skjer etter de 12 ukene har gått? 

Anonymkode: 12638...c38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok ikke sagt opp jobben, men godtatt som legen ønsker å sykemeldes. Da blir du fort fanget opp av Nav. Legen kan også henvise deg til Raskere tilbake/ Helse og arbeid og de som driver med kompetanseheving og mestring og gjøre. 

Anonymkode: 4a9c7...27d

Skrevet

Ikke si opp, da kommer du til å bli stående uten penger i lang tid (karantene)! Klassisk feil. Går vel an å få et vikariat et sted fram til august eller ta en annen jobb i mellomtiden for å komme til hektene?

Hør på legen din du :)

• Liker 1
Skrevet

Har du diskutert med leder de tingene som gjør at du mistrives? Er noe forsøkt for å rette opp i problemet? 

Anonymkode: dfc7e...5d2

• Liker 1
Skrevet

Er det at du underviser i et visst fag som er problemet? Kan du høre med rektor/ inspektør om å få bytte med noen andre? 

Anonymkode: 9e192...0e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...