AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #1 Skrevet 10. februar 2020 Er det vanlig å virke litt unnvikende innimellom i nye relasjoner om man har sosial angst? Anonymkode: 166cb...6ec
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #2 Skrevet 10. februar 2020 Det er vel nærmest definisjonen på sosial angst, i den grad man i det hele tatt er i stand til å bygge nye relasjoner.. Anonymkode: 7e88e...d98 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #3 Skrevet 10. februar 2020 Yep, hilsen en med sosial angs😊 har dager hvor jeg ikke ser folk i øya også, er bare innesluttet. ( blir misforstått og omfattet som arrogant) Anonymkode: 08c62...d7d 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #4 Skrevet 10. februar 2020 Men den unnvikelsen, er det et tegn på at man ikke ønsker kontakt eller det det bare angsten som styrer selv om man ønsker kontakt? ts Anonymkode: 166cb...6ec
Cornelia Skrevet 10. februar 2020 #5 Skrevet 10. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men den unnvikelsen, er det et tegn på at man ikke ønsker kontakt eller det det bare angsten som styrer selv om man ønsker kontakt? ts Anonymkode: 166cb...6ec Hos meg er det bare angsten som styrer selv om jeg ønsker kontakt. Har unnvikende og sosial angst selv. 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #6 Skrevet 11. februar 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: Er det vanlig å virke litt unnvikende innimellom i nye relasjoner om man har sosial angst? Anonymkode: 166cb...6ec Helt vanlig for meg i alle fall. Om jeg blir kjent med noen nye, så er jeg litt redd for å ha for mye kontakt, for da kan de "avsløre" meg. (Finne ut at jeg egentlig er dum og kjedelig, ikke verdt å bruke tid på osv.) Dessuten tar det mye energi selv om jeg gjerne vil, pga angsten, så jeg må prioritere litt. Er jeg f.eks. på foreldremøte en dag så takler jeg ikke noe mer sosialt samme dag eller dagen etter. Anonymkode: bce01...91d 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #7 Skrevet 11. februar 2020 Så det at den nye vennen min ikke tar så mye kontakt og den kontakten personen tar er litt safe. Ofte ting vi har snakket om fra før. Men virker veldig glad når jeg tar kontakt. Er det angsten som gjør det? Anonymkode: 166cb...6ec
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #8 Skrevet 11. februar 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Så det at den nye vennen min ikke tar så mye kontakt og den kontakten personen tar er litt safe. Ofte ting vi har snakket om fra før. Men virker veldig glad når jeg tar kontakt. Er det angsten som gjør det? Anonymkode: 166cb...6ec Veldig sannsynlig ja. Jeg tar lite kontakt fordi jeg er redd for å bli avvist, også tenker jeg tanker som "hun er sikkert opptatt", "hun har sikkert nok av andre å være sammen med", "hvorfor skal noen gidde å bruke tid på meg" osv... Men jeg blir veldig glad når andre tar kontakt. Og etter hvert kan det føre til at jeg tar mer kontakt selv fordi jeg blir tryggere på at vedkommende faktisk vil ha kontakt med meg. Anonymkode: bce01...91d 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #9 Skrevet 11. februar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Veldig sannsynlig ja. Jeg tar lite kontakt fordi jeg er redd for å bli avvist, også tenker jeg tanker som "hun er sikkert opptatt", "hun har sikkert nok av andre å være sammen med", "hvorfor skal noen gidde å bruke tid på meg" osv... Men jeg blir veldig glad når andre tar kontakt. Og etter hvert kan det føre til at jeg tar mer kontakt selv fordi jeg blir tryggere på at vedkommende faktisk vil ha kontakt med meg. Anonymkode: bce01...91d Hvordan ville du ønsket at mulig venn forholdt seg da? Selv føler jeg at jeg blir litt usikker av å alltid ta initiativ. ts Anonymkode: 166cb...6ec
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #10 Skrevet 11. februar 2020 Noen andre som har formening om hvordan nærme seg en person med sosial angst uten å være for mye? ts Anonymkode: 166cb...6ec
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #11 Skrevet 11. februar 2020 Jepp det er vanlig. Vet ikke om å være på KG vil kurere din sosial angst, for her leser man mye negativt Anonymkode: e30a6...fc1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #12 Skrevet 11. februar 2020 Ja, unnvikende og arrogant er mellomnavnet til oss med sosial angst. Alle tror vi står der sure og selvgode, mens i realiteten holder vi på å dø inne i oss og fokuserer på hvordan man skal håndhilse på personen eller hvordan man skal si sitt eget navn. Anonymkode: a087b...0a4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #13 Skrevet 11. februar 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan ville du ønsket at mulig venn forholdt seg da? Selv føler jeg at jeg blir litt usikker av å alltid ta initiativ. ts Anonymkode: 166cb...6ec Det skjønner jeg godt, og det er flott av deg at du ikke bare gir opp slik mange gjør. De jeg har klart å opprettholde et vennskap til er de som har vært tydelige på at de ønsker å tilbringe tid med meg. Ikke nødvendigvis ved å ta direkte initiativ hver gang, men om de snakker om ting som hadde vært hyggelig å gjøre sammen, eller mer direkte som f.eks. "Si fra hvis du skal xxx, for da vil jeg gjerne være med." Da blir det lettere for meg å ta opp tråden, og jeg kan ta en type initiativ som jeg vet blir godt mottatt. Om jeg har gjort det noen ganger og det har gått bra, og det ikke virker som vedkommende har blitt lei av meg ennå, så klarer jeg gjerne etter hvert å ta egne initiativ også. Men mitt automatiske utgangspunkt er at jeg er kjedelig og verdiløs og ingen gidder å kaste bort tid på meg. Så jeg må liksom overbevises litt om det motsatte før jeg tør å "plage" folk med min tilstedeværelse. Anonymkode: bce01...91d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå