Gå til innhold

Bleieslutt på natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jenta mi slutta med bleie i sommer, hun hadde akkurat fylt to, men er det noen som vet eller har tips til bleieslutt på natt?

Hun våkner ikke av at hun tisser nemlig. 

Anonymkode: 03360...1d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De slutter når de er klar for det. Ikke mye du kan gjøre😳

Anonymkode: ea0fc...988

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De slutter når de er klar for det. Ikke mye du kan gjøre😳

Anonymkode: ea0fc...988

Mener å ha lest noe om hormoner, du har kanskje rett, får ta tiden til hjelp. Har ikke begynt noe aktivt med henne enda, har bare sagt at hvis hun våkner og må på do, kan hun si ifra til meg :)

Skrevet

Her vekket vi henne før vi la oss for kvelden. Hun var helt fjern, men tisset fint på do hver kveld. Etter en stund lærte hun å våkne selv og si fra om hun måtte tisse. 

Anonymkode: e5176...730

Skrevet

Det du kan gjøre er å passe på at barnet ikke drikker alt for mye når det nærmer seg leggetid samt at hun går på do før hun legger seg. Samtidig må man bare vente til barna er fysisk klare for det. Jeg har sett at mine barn etter en periode med bleieavvenning har begynt å få tomme bleier på natten. Når de da har våknet på morgenen har jeg fått dem kjapt på do. Det har skjedd med alle mine barn. Når jeg har sett at de klarer dette, så har de også vært klar for bleieslutt på natt. 

De har da vært mellom 3 og 3 1/2 år. 

Anonymkode: 772ee...e15

Skrevet

Min sluttet med bleier sommeren før han ble to, men det tok et helt år før han sluttet med nattbleier. Vi ventet til han jevnlig hadde tørre bleier og/eller våknet og skulle tisse, gikk helt smertefritt. 

Skrevet

Vi ventet bare til bleiene var tørre om morgenen, tenkte at det hadde ingen hast. Han var nesten 4 da han sluttet på natt.

Anonymkode: f384f...d20

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mener å ha lest noe om hormoner, du har kanskje rett, får ta tiden til hjelp. Har ikke begynt noe aktivt med henne enda, har bare sagt at hvis hun våkner og må på do, kan hun si ifra til meg :)

De kan få hormontabletter. Men da er de store. (Min fikk pga sengevæting som 7åring)

Anonymkode: e2f85...63e

Skrevet

Vent til bleiene er tørre på morgenen :)

Anonymkode: d6fb9...84f

Skrevet

Min sluttet først med bleie på natten når han var 2,5, da de var tørre om morgenen. Tok han med på do før vi la oss på kvelden. Han sov seg gjennom dette. Sluttet på dagtid når han var 3 år. 

Anonymkode: d9253...5e9

Skrevet

Bleiene her er langt ifra tørre om morgenen :) men de har faktisk blitt lettere med tiden, så hun tisser kanskje ikke like mye. 

Skrevet

Min datter er fire år og bruker enda bleie på natten. Hun har tørr bleie om morgenen en gang innimellom men stort sett er det ganske mye i bleiene.

Jeg har også hørt at man må vente til bleiene er tørre. Er litt bekymret for hvor lang tid det vil ta kjenner jeg. Hun vil gjerne slutte med bleie selv, men jeg vet at hun tisser mye på natten.

Anonymkode: 745fb...183

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...