Gå til innhold

Vitaminer

Felicity

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurte på en ting. Jeg går på gravid vitaminer fra apoteket. For jeg skal prøve å bli gravid. Men så lurte jeg på om noen kunne anbefale noen andre vitaminer i tillegg eller tilskudd som man får litt mere energi fra.

Er det å anbefale noe tran av et slag. Hørte fra noen at om man er gravid så skal man ikke ha noe med tran. Men vet det ikke, bare noe jeg hørte for at barnet trenger ikke a vitamin eller noe sånt.

Takk for svar

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folat. Du bør ta folat som prøver og de første månedene av svangerskapet.

Du bør ikke få overdose av vitamin A, ta derfor ikke to preparater med A-vitamin (som vitaminpiller pluss tran) men det er ikke slik at du ikke skal ha noe vitamin A. Det selges egne "kosttilskudd for gravide", som har normaldose for gravide av folat (som er dobbelt så mye som det som er i vanlige vitaminpiller) og alt annet man trenger. Det kan du jo ta, eller du kan spørre apoteket ditt om du er usikker. Bare ikke ta to ulike kilder av A-vitamin, det kan bli for mye, så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret.

Jeg går på vitaminer med eksra folat. tror det er 400g eller noe det står jeg. Det er spessielt for de som skal bli gravid eller de som er i de tre første månedene. Men har litt lite overskudd og lurte på om noen visste om noe i tillegg??

Men jeg kan jo spørre apoteket, men de sier så mye forskjellig derfor lurte jeg på om noen andre her inne som kunne anbefale noe :-)

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vitaminene jeg bruker heter Gravid og er en vitamin og mineraltablett.

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vitaminpiller uten A og D-vitamin, som jo er i tran. Disse pillene er beregnet på å ta sammen med tran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på apoteket i dag og spurte om jeg skulle ha folsyre tabletter eller disse gravitamin.

Jeg fikk til beskjed at så lenge jeg hadde et variert kosthold var det ikke nødvendig med gravitamin,holdt med folsyre tabletter.

Men nå er jeg helt fersk i prøving.

Kansje anderledes når du er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folat forebygger ryggmargsbrokk og er derfor lurt å ta. Er man frisk og rask, og spiser sundt og variert, trenger man ingen ekstra vitaminer. Det er få som trenger ta vitaminer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...