Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har begynt å tempe, men har ikke helt kommet inn i det, så har noen spørsmål. Bruker å tempe kl 7 hver morgen, men i dag så måtte jeg stå opp å slippe ut katten klokken 06.30, for så å sove til kl 7. Kan dette ha påvirket tempen mye? Hadde muligens eggløsning i går. Tempen steg med 0,35 fra i går til i dag. Kan det være siden jeg sto opp for å legge meg i igjen? Kan det påvirke tempen så mye?

Jeg måler i munnen under tungen om det har noe å si.

Anonymkode: 0ca75...69a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg på også og greier ikke finne et tilfredstillende svar. Slik jeg har skjønt det skal man tempe til samme tid, men at det er 3-4 timer søvn som gjelder? 

Skrevet
15 minutter siden, Mozarellalover skrev:

Dette lurer jeg på også og greier ikke finne et tilfredstillende svar. Slik jeg har skjønt det skal man tempe til samme tid, men at det er 3-4 timer søvn som gjelder? 

Ja, har også lest at man skal ha hatt 4 timer sammenhengende søvn før temping, men dette er ikke alltid mulig dessverre. Så håper noen vet hvor mye innvirkning det kan han. Kanskje man bare må se helt bort i fra tempingen de dagene det ikke går. Da blir det fort mye «hull» i tempingen.

Skrevet

Ja, det har nok påvirket :) Derfor er det så viktig å måle med én gang man våkner, ikke stå opp før det etc..

Jeg hadde kommet til å "discarded" dagens temperatur. Det du kan gjøre til senere er å måle den når du våkner (om det så er kl.06 eller 06.30) og justere tempen opp. Juster den ned hvis du skulle våkne senere ved en annen anledning. Du kan bruke denne kalkulatoren for å finne riktig justering :)

https://whenmybaby.com/basalbodytemperature.php

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Har begynt å tempe, men har ikke helt kommet inn i det, så har noen spørsmål. Bruker å tempe kl 7 hver morgen, men i dag så måtte jeg stå opp å slippe ut katten klokken 06.30, for så å sove til kl 7. Kan dette ha påvirket tempen mye? Hadde muligens eggløsning i går. Tempen steg med 0,35 fra i går til i dag. Kan det være siden jeg sto opp for å legge meg i igjen? Kan det påvirke tempen så mye?

Jeg måler i munnen under tungen om det har noe å si.

Dersom du bare har sovet en halvtime før du temper, vil tempen din bli høyere enn normalt. Du bør tempe etter 3-4 timer sammenhengende søvn. Derfor er det veldig viktig å tempe til samme tid på samme sted på kroppen. Dersom du plotter inn temeraturene dine i fertility friend eller andre apper, vil den ikke si at du har hatt EL før du har hatt minst 3 forhøyede temperaturer. Derfor er det også litt viktig at du følger med med f.eks el tester :) Lykke til! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...