Gå til innhold

Strikking med to farger - mønster - lager hull. Hjelp?


Ariana807

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å prøver å lære meg å strikke. Litt youtube, kommer man langt med, men har prøvd å strikke med, ikke akkurat et mønster, men en katt på strikkverket. Problemet er at der jeg starter på «rett» sida med katten, så blir det et hull i farge-endringa.

Jeg gjør kanskje dette på feil måte, tar gjerne i mot tips. Har en strikke bok på vei, eller den blir sendt ut 24 februar når mamutsalet begynner.

Skal se om jeg finner litt tips på nett, men om noen her skjønner hva som er problemet og har lyst til å hjelpe 😅91D55CCA-FE75-47D6-A715-D7323024959C.thumb.jpeg.2f6cd9f8d411a3c353debd20303c947f.jpeg5DF01611-44F8-4563-8A91-13EE00149D2A.jpeg.2db13e6c470201026061f3878437a713.jpeg

Er trikset kanskje å sy litt i etterkant? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Damp stykket når du er ferdig. Det jevner ut. 
Men det er mye enklere å strikke et grafisk mønster og gjerne noe der det aldri er mer enn fem masker mellom fargene. 

Anonymkode: cdc9d...eca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Damp stykket når du er ferdig. Det jevner ut. 
Men det er mye enklere å strikke et grafisk mønster og gjerne noe der det aldri er mer enn fem masker mellom fargene. 

Anonymkode: cdc9d...eca

Akkurat denne her er ikke annet enn bare meg som prøver meg på ulike teknikker. Skal ikke brukes til noe, kattene får kanskje leke med den.

Du kan si det ble en del tull med masker som forsvant, masker som plutselig dukket opp. 😂

Samtidig som jeg har bevist prøvd meg på å øke med masker 😄

Endret av Ariana807
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Chroma skrev:

Jeg har gjort akkurat samme feil selv. Det du må gjøre er å tvinne trådene sammen hver gang du bytter. 
 

Så videoen, skal teste ut det videre, takk 😄

*ser nå at du er samme som posta videoen 😂🙈

Endret av Ariana807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...