AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #1 Skrevet 10. februar 2020 Hei. Jeg skal slutte i min nåværende jobb som miljøterapeut, og begynne som lærer i et annet fylke. Er det slik at jeg burde ta mine 5 uker ferie før jeg slutter i min nåværende jobb i juli? Får jeg fremdeles 5 uker i det hele tatt? Anonymkode: 686e2...725
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #2 Skrevet 10. februar 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg skal slutte i min nåværende jobb som miljøterapeut, og begynne som lærer i et annet fylke. Er det slik at jeg burde ta mine 5 uker ferie før jeg slutter i min nåværende jobb i juli? Får jeg fremdeles 5 uker i det hele tatt? Anonymkode: 686e2...725 Det får du nok veldig enkelt svar på om du spør personalavd på jobben din... Du har krav på ferie, men da vil det være ulønnet ferie i ny jobb pga at du ikke har tjent opp feriepenger der. Når du slutter i nåværende jobb, får du sluttoppgjør som inkluderer opptjente feriepenger hittil i år. Slutter du 1. juli, får du feriepenger utbet for seks måneder opptjening. Disse pengene bruker du f eks til å dekke en ukes ubetalt ferie i høstferien. Anonymkode: b203b...b38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå