Gå til innhold

Positiv og negativ graviditetstest

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg fikk for et par mnd siden mitt første barn. Han derfor bare brukt kondom og hoppet av i svingen engang. 
Har ikke hatt mens siden i starten av Desember - og følt meg noen lunde uggen.

På Mandag tok jeg en graviditetstest som ble negativ - men etter et par timer ble den positiv. Så tok jeg en graviditetstest med legen som også var negativ på Onsdagen. Men jeg følte at dette ikke stemte. Da tok jeg en ny test tidlig fra RFSU som var positiv. Noe som fikk meg sjokkert da jeg absolutt ikke vil ha et nytt barn så tidlig. Så kjøpte jeg en clearblue med ukesindikator i dag hvor det stod «Ikke gravid»

Tror dere virkelig at jeg er gravid?? Ønsker seriøse svar 

Anonymkode: aeb40...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nivået av hCG er jo fremdeles høyt en periode etter fødsel, og en tidlig-test er ekstra følsom for utslag på hCG. Det er derfor den kan gi utslag tidligere enn de vanlige testene. Graviditetstesten på legekontoret (urin, ikke blod!) er like følsom/ufølsom som de vanlige pinne-testene, altså ikke tidlig-test, og man kan forvente nøyaktig samme utslag på en vanlig pinne-test som på gravitest på legekontoret.

Kan det være at hCG-nivået fremdeles er høyt nok til å slå ut som "positiv" på tidlig-test, men ikke på vanlig pinne og gravitest på legekontoret? Har du snakket med legen din om dette? Hvis du ikke har det, vil jeg anbefale å gjøre det, og samtidig be om en hCG-måling i blod dersom du er veldig usikker og redd for å være gravid.

Anonymkode: 2a346...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...