Gå til innhold

Omgitt av kalde, selvsentrerte, og enkelte slemme mennesker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var gift med en voldelig mann i mange år. Jeg klarte til slutt å komme meg vekk, innse at jeg måtte ta tak i meg selv, og etter et par år i intensiv terapi, er jeg der at jeg ser hva som gikk galt, hvorfor det skjedde meg, og blitt mye tryggere og sikrere på meg selv. 

Problemet nå er at jeg innser at svært mange av mine nærmeste venner er ganske selvsentrerte, og en av mine bestevenninner vil heller dø enn å innrømme ansvar og si unnskyld for noe som helst, samtidig som hun ser veldig ned på meg og faktisk er slem mot meg. 

Jeg trodde det først var meg det er noe galt med, liksom "alle vennene mine er teite" opplegg, men så snakket jeg med psykologen min om det og hun sa at det er ganske vanlig at man er omgitt med folk som behandler en dårlig om en først har vokst opp med det og senere så giftet seg inn i det, det skjedde ikke over natta, og mange ens nære relasjoner kan være akkurat sånn.

Så hva skjer da? Må jeg ta avstand til de fleste? Hvordan få nye venner som behandler en med respekt og bryr seg? 

Anonymkode: c8bcc...334

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...