AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #1 Skrevet 10. februar 2020 Jeg ringte kun mamma og gratulerte på morsdagen. Reiste ikke på besøk, selv om hun ikke bor så langt borte. Hun takket og sa at faren min hadde kjøpt kake og blomst til henne. Mulig dette var et hint til meg, men synes uansett det er litt rart at han gjorde det. Tingen er at hun ikke slipper meg inn følelsesmessig. Det blir derfor ikke naturlig for meg å gjøre det med henne heller. Da jeg så den mini-dokumentarserien på NRK ( Mora mi, tror jeg den het), ble jeg litt trist. Så også en artikkel om alt man burde spørre moren sin om for å få til en god samtale. Dette er spørsmål hun ikke ville svart på. Jeg har det tøft og er sykemeldt for tiden. Foreldrene mine vet ikke dette. Det, sammen med at relasjonen vår er som den er, gjorde at jeg ikke orket å besøke henne nå. Jeg har heldigvis min egen familie. Tenker litt på hvordan det ser ut utad, men dette er vel en påminnelse om at vi ikke alltid ser hele bildet. Flere som har valgt å ikke besøke på morsdag? Anonymkode: 60f14...442
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #2 Skrevet 10. februar 2020 Ja, jeg ringte heller ikke. Jeg har et helt overfladisk forhold til min mor. Hun har i motsetning til din mor ingen problemer med å snakke om følelser, så lenge det er sine egne. Anonymkode: 52261...d93
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #3 Skrevet 10. februar 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg ringte heller ikke. Jeg har et helt overfladisk forhold til min mor. Hun har i motsetning til din mor ingen problemer med å snakke om følelser, så lenge det er sine egne. Anonymkode: 52261...d93 Høres ikke så kjekt ut det heller. TS Anonymkode: 60f14...442
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #4 Skrevet 10. februar 2020 Jeg sendte mamma en SMS og gratulerte henne med dagen. Ingen vonde følelser som lå bak det, vi treffes et par ganger i måneden og snakker flere ganger i uka på tlf. Men morsdag er liksom ikke en merkedag i vår familie, hverdagskjærligheten er viktigere enn kommersielle dager. Anonymkode: 4ce47...b74
Gjest Forumhei Skrevet 10. februar 2020 #5 Skrevet 10. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ringte kun mamma og gratulerte på morsdagen. Reiste ikke på besøk, selv om hun ikke bor så langt borte. Hun takket og sa at faren min hadde kjøpt kake og blomst til henne. Mulig dette var et hint til meg, men synes uansett det er litt rart at han gjorde det. Tingen er at hun ikke slipper meg inn følelsesmessig. Det blir derfor ikke naturlig for meg å gjøre det med henne heller. Da jeg så den mini-dokumentarserien på NRK ( Mora mi, tror jeg den het), ble jeg litt trist. Så også en artikkel om alt man burde spørre moren sin om for å få til en god samtale. Dette er spørsmål hun ikke ville svart på. Jeg har det tøft og er sykemeldt for tiden. Foreldrene mine vet ikke dette. Det, sammen med at relasjonen vår er som den er, gjorde at jeg ikke orket å besøke henne nå. Jeg har heldigvis min egen familie. Tenker litt på hvordan det ser ut utad, men dette er vel en påminnelse om at vi ikke alltid ser hele bildet. Flere som har valgt å ikke besøke på morsdag? Anonymkode: 60f14...442 Ok
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #6 Skrevet 10. februar 2020 Siden hun som fødte meg aldri har oppført seg som en mor og ikke ønsker å være noen mor, så driter jeg alltid i de dagene. Anonymkode: 2fe92...57a 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #7 Skrevet 11. februar 2020 Nei, jeg var ikke på besøk og gratulerte heller ikke. Jeg har ikke et dårlig forhold til min mor, men jeg har et dårlig forhold til alskens av handelsstandens ulike dager. Jeg er selv mor, og vi feiret ikke morsdag hjemme hos oss heller. Vi skal heller ikke "feire" valentines. Mer mas enn kos, synes jeg. Anonymkode: 1c416...51b
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #8 Skrevet 11. februar 2020 Feirer ikke slike dager.. bor i samme hus men gratulerte henne ikke med dagen. Tror ikke jeg kommer til å feire eller forvente noe fra folk når jeg blir mor heller. Anonymkode: 10555...75d 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #9 Skrevet 11. februar 2020 Jeg besøkte min mor som stort sett bare er opptatt av egne følelser. Jeg hadde med blomster og kake. Mine egne barn som jeg derimot har et veldig godt forhold besøkte ikke meg i år, jeg fikk melding på telefon. Og det er helt greit. Poenget mitt er at det betyr nada dette med besøk, feiring eller ikke feiring. Morsdag er ikke noe spesielt og det reflekterer virkelig ikke om du har et godt forhold til moren din eller ikke. Mange går av plikt, andre driter i det. Andre igjen besøker mor fordi det er hyggelig. Altså hva er greia, jeg måler virkelig ikke hvor godt forholdet er ut i fra en eneste dag i året som det stort sett er handelstand som tjener penger på. Anonymkode: 688d5...ddb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå