*nordby* Skrevet 10. februar 2020 #1 Skrevet 10. februar 2020 Hei. Har vært i en ulykke som har gjort at jeg ikke kan gjenoppta stillingen min som er i et fysisk tungt yrke. Går på AAP. Kan NAV hjelpe til med omskolering? Hvordan fungerer dette? Hvor lang utdannelse kan man få, er det snakk om ettåring skolegang eller et kurs i regi av NAV? Takk for svar.
Inkognitogata Skrevet 10. februar 2020 #2 Skrevet 10. februar 2020 Ta dette med NAV. Det er nesten umulig å svare generelt på dette.
*nordby* Skrevet 10. februar 2020 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2020 Men er det ingen som har erfaringer da? Greit nok at alle saker er ulike, men vil gjerne høre likevel.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #4 Skrevet 10. februar 2020 Du kan få dekket en helt ny utdanning på vgs eller høyere utdanning. Snakk med veilederen din. Det er jo visse krav som skal innfris, men direkte vanskelig er det ikke, så sant du ikke kan bruke utdanningen din pga sykdom/skade. NAV sier alltid at utdanning er det mest effektive tiltaket for å komme ut i jobb. Anonymkode: 736cb...264 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #5 Skrevet 11. februar 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan få dekket en helt ny utdanning på vgs eller høyere utdanning. Snakk med veilederen din. Det er jo visse krav som skal innfris, men direkte vanskelig er det ikke, så sant du ikke kan bruke utdanningen din pga sykdom/skade. NAV sier alltid at utdanning er det mest effektive tiltaket for å komme ut i jobb. Anonymkode: 736cb...264 Samtidig: NAV vil bare dekke et absolutt minimum av den utdanningen de mener trengs for å få deg i jobb. Det har blitt kuttet ned på dette i de senere årene. Anonymkode: ac10f...65e
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #6 Skrevet 11. februar 2020 Jeg tar omskolering via nav pga skade. Jeg hadde ikke vgs fra før av, så jeg får dekket aap frem til jeg har gått vgs, og et år på høyskolen, eventuelt forlengelse når jeg er i løpet. Snakk med veilederen og legen din, det gjorde jeg. Anonymkode: 70ac4...112
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #7 Skrevet 11. februar 2020 Jeg fikk ta bachelor på AAP. Burde nok ikke gjort det da jeg ble verre, men det kommer jo også an på hvorfor man er på AAP i utgangspunktet da. Følte jeg ikke kunne avslutte heller når jeg var så heldig og fikk sjansen, men får nok ikke brukt graden til noe Anonymkode: ca9da...e6c
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #8 Skrevet 11. februar 2020 Jeg fikk støtte til å fullføre en bachelor, men har ikke fått jobb med denne. AAP ble avsluttet, og det går nå mot sosialhjelp. Anonymkode: 4d602...570
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå