AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #61 Skrevet 10. februar 2020 Det er et bryllup, ikke et teater. Hvis du elsker å snakke foran folk så gå til teateret. Anonymkode: 23dc0...f64 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #63 Skrevet 10. februar 2020 Men nå syns jeg litt synd på TS. Har ingen noe fint å si? Anonymkode: 23dc0...f64 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #64 Skrevet 10. februar 2020 Dette var ikke din dag! Finn din plass. Anonymkode: a8ca7...850 5
addict Skrevet 10. februar 2020 #65 Skrevet 10. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men nå syns jeg litt synd på TS. Har ingen noe fint å si? Anonymkode: 23dc0...f64 Nei. 26
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #66 Skrevet 10. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men nå syns jeg litt synd på TS. Har ingen noe fint å si? Anonymkode: 23dc0...f64 Dessverre. Selvsagt er det trist dor TS at talen hennes ble i det mer langdryge laget for de som måtte høre på, men å skrive på KG om at den som avbrøt talen hennes var frekk, når hun i realiteten burde tatt til seg det som ble sagt, tyder dessverre på en viss mangel på antenner. Men ikke fortvil TS! Dersom du liker å snakke i festlige lag så har du fått masse råd her som du kan ta til deg til neste gang Anonymkode: bb856...40d 19
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #67 Skrevet 10. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev:Vel, jeg synes det er trist at dere er så opptatt av tid og klokken og ikke det at folk er i god stemning og har mye fint å si. Greit nok hvis de hadde skrevet i programmet at dette måtte bli kort eller sagt det til meg, men jeg føler at jeg kunne bestemme dette selv slik som alle de andre også valgte å gjøre, og så har de angrepet meg etterpå. Det er jo min tale, og da er det best at jeg som gjest må få lov å gjøre det på min måte. Jeg legger meg jo ikke opp i menyen deres eller alt det andre, men jeg fikk ikke lov til å gjennomføre det jeg hadde tenkt. Anonymkode: 39932...783 I bryllupet til en i familien var det mange som deg. Det måtte derfor presses inn mange, og lange, taler mellom måltidene. Jeg kan si det sånn at folk kom i god stemning, for god stemning. Gikk så lang tid mellom forrett og middag pga lange taler at folk ble sørpe fulle. Mye alkohol på tomme mager. Var ikke så heldig. Neste til å gifte seg i familien satt tydelige grenser på taletiden. Synes det er helt utrolig at du etter så mange ensidige svar ikke forstår at taletiden din ikke var innafor. Gjort er gjort, men håper du tar det til deg til eventuelt neste gang. Det er litt som på en eksamen. En lang besvarelse betyr ikke nødvendigvis en god besvarelse. Det er innholdet som teller, og kort og konsist ofte det beste. Husk også at tiden som regel går mye raskere for den som prater enn for de som hører på. Anonymkode: e607c...5cb 15
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #68 Skrevet 10. februar 2020 Har også følelsen av at dette er tull, men på generelt grunnlag: Flere burde lære seg hva en god tale er. En tale handler ikke om å få sagt absolutt alt du tenker og føler om noen, eller gjenfortelle alle minner man deler. Det handler om å velge ut noen få ting som kan gi et glimt av personens kvaliteter. Lesser man på for mye, tar man luven av det. Et godt dikt om kjærlighet gjenforteller ikke alt man elsker ved personen, men kommuniserer en følelse, en assosiasjon. Som for eksempel dette av Olav H. Hauge: Eg er ein båt utan vind. Du var vinden. Var det den leidi eg skulde? Kven spør etter leidi når ein har slik vind ...Uhyre kort, men evner å si utrolig mye på de få linjene. En tale er ikke et dikt, og de færreste av oss er talentfulle poeter, men alle kan lære noe om presisjon og evnen til å kommunisere mye med få ord. Heller enn å legge ut i det vide og det brede om hvor snill og empatisk bruden er, fortell om den ene gangen dere var på studietur i Paris og hun ga bort den nye jakka si til en frysende fyllik på metroen. Skap et sterkt bilde som tilhørerne kan se for seg. Øv på talen din hjemme på forhånd, ta tida. Hvis du ikke har fått snakket ferdig på syv minutter, gå tilbake til skrivebordet, stryk overflødigheter, jobb med komposisjon. Målet er å slutte å snakke mens folk fremdeles lytter interessert. Anonymkode: 4629d...dc0 12
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #69 Skrevet 10. februar 2020 Jeg skjønner ut ifra innlegget ditt at du hadde mye å si. Dessverre er du flink til å skrive/si mye uten mål og mening. Det blir litt sånn "bla bla bla". Tror du tuller, ellers må du lære deg litt sosiale koder. Ord uten mening er ikke spesielt positivt eller interessant. Anonymkode: 26cd6...968 14
EvaLena Skrevet 10. februar 2020 #70 Skrevet 10. februar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men nå syns jeg litt synd på TS. Har ingen noe fint å si? Anonymkode: 23dc0...f64 Hva skulle det være? Folk som ble pint igjennom disse 20 minuttene var garantert møkklei hele kjærringa. Hva fint skal vi si? 10
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #71 Skrevet 10. februar 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men nå syns jeg litt synd på TS. Har ingen noe fint å si? Anonymkode: 23dc0...f64 mener du vi skal lyve for å spare TS for vonde følelser? Anonymkode: fe981...e73 12
altflyter Skrevet 10. februar 2020 #72 Skrevet 10. februar 2020 Herlig. Alle ved sine fulle fem vet at 5 minutter er maks for venner. Foreldre kan snakke i 10 min. Ingen gidder å høre etter når det blir lenger enn det. Du hadde verken respekt for brudeparet eller de andre talerne.... Og gjestene forøvrig. 11
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #73 Skrevet 10. februar 2020 20 min.. jeg hadde daua. Særlig hvis de ikke fylte på glassene Anonymkode: 839c0...d00 12
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #74 Skrevet 10. februar 2020 3 minutter siden, EvaLena skrev: Hva skulle det være? Folk som ble pint igjennom disse 20 minuttene var garantert møkklei hele kjærringa. Hva fint skal vi si? Huff dere jenter er så slemme. Vet ikke jeg, tenkte kanskje TS sitter å gråter eller noe og det var ikke det jeg ville i hvert fall. Har ikke sett en eneste kommentar i positiv retning. Anonymkode: 23dc0...f64 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #75 Skrevet 10. februar 2020 Huff, tanken din var jo god, men taler er generelt kjedelige, i de aller fleste tilfeller, og man mister interessen etter fem-ti minutter. Du holdt på i 20 minutter og var enda ikke ferdig; full forståelse for at brudens søster tok ansvar og stoppet deg. Jeg vil tro at samtlige gjester satte pris på det. Neste gang du taler i noens bryllup - hold deg til maks ti minutter. Det er ikke nødvendig å ta med hvert eneste minne du deler med bruden eller brudeparet. Anonymkode: 633e4...1d7 7
Butternut Skrevet 10. februar 2020 #76 Skrevet 10. februar 2020 20 min? Altfor lenge! Hadde jeg vært i det bryllupet, hadde jeg trolig lagt meg til og sove. Etter 5 min blir alt bare "blablabla" uansett. 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #77 Skrevet 10. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Huff dere jenter er så slemme. Vet ikke jeg, tenkte kanskje TS sitter å gråter eller noe og det var ikke det jeg ville i hvert fall. Har ikke sett en eneste kommentar i positiv retning. Anonymkode: 23dc0...f64 Har ikke sett noen frekke svar. vi kan ikke dikte opp positive svar for å ta vare på følelsene til ts. Det er ikke slik verden fungerer" 20 min er alt for langt, hun evner ikke å se det så da eier hun null selvinnsikt og sosiale antenner. Det er fakta, ikke hets eller å være slem! Anonymkode: fe981...e73 13
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #78 Skrevet 10. februar 2020 Dette kan ikke være sant... Anonymkode: 81c8b...9bb 14
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #79 Skrevet 10. februar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff dere jenter er så slemme. Vet ikke jeg, tenkte kanskje TS sitter å gråter eller noe og det var ikke det jeg ville i hvert fall. Har ikke sett en eneste kommentar i positiv retning. Anonymkode: 23dc0...f64 Slemme? Fordi vi sier det som det er? Det var en alt for lang tale, sånn er det bare. Anonymkode: fbe74...dd2 11
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #80 Skrevet 10. februar 2020 Dette må da være tull? Om ikke - så fortjener TS samtlige negative responser. Snakk om å sette seg selv i sentrum på noen andres dag, og å mangle såpass med sosiale antenner at man ikke skjønner at absolutt INGEN andre synes det er noe hyggelig/morsomt/interessant.. Anonymkode: f316a...957 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå