Honey Dew Skrevet 10. februar 2020 #41 Skrevet 10. februar 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: 20 min er ALTFOR lenge å holde en tale. Det er så lenge at jeg nesten ikke tror at innlegget ditt er annet enn tull. tenk om alle talerne skulle holde på i 20-30 minutter. Med 4-5 talere (som ikke er uvanlig i et bryllup) vil det fort bli snakk om. 2-2,5 time! Du må nesten ta deg sammen og holde talene dine til 4-5 minutter. Anonymkode: 4f12c...4c4 Jeg filmet i et bryllup der faren til brudgommen holdt tale i 40 minutter.... 8
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #42 Skrevet 10. februar 2020 Du snakker om god stemning, men du ødelegger jo stemningen når du prater i 20 minutter? Og du hadde tenkt til å prate lenger? Hva tenker du om at andre skulle snakket like lenge, hvor lenge er det meningen man skal sitte å høre på taler/se på at mate blir kald? Anonymkode: e843e...c42 32
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #43 Skrevet 10. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du snakker om god stemning, men du ødelegger jo stemningen når du prater i 20 minutter? Og du hadde tenkt til å prate lenger? Hva tenker du om at andre skulle snakket like lenge, hvor lenge er det meningen man skal sitte å høre på taler/se på at mate blir kald? Anonymkode: e843e...c42 Enig, den gode stemningen var det nok bare TS som følte på. Anonymkode: f38a2...bd7 19
Mezzosoprena Skrevet 10. februar 2020 #44 Skrevet 10. februar 2020 Å herregud, eier du ikke selvinnsikt eller? Alt du forteller rundt dette handler utelukkende om deg, hvor glad DU er i å snakke foran andre mennesker, hvor mye DU har å si, og hvor mange poenger DU synes skal være med i en tale. At du ikke forstår at en tale på (over) 20 minutter ikke passer seg en eneste plass, er rett og slett litt tragisk. 28
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #45 Skrevet 10. februar 2020 Du hadde snakket i tjue minutter og hadde mye igjen? Eneste taler? Eller liker du generelt å høre din egen stemme? Dette var brudeparets dag, ikke din dag for å fortelle hvor nære og kjære dere er. Jeg har vært i mange bryllup, brud og brudgom har selvsagt ikke talebegrensninger men jeg har aldri hørt noen av dem tale utover et kvarter. Forlovere et kvarter, foreldre til brudeparet en halvtime, selv om ingen av dem bør bruke det. Venner max ti min. Man kan ikke sitte (ved middagsbordet) å høre på taler i timesvis fordi noen skal holde taler som ofte ender opp som interne greier mellom brudepar/venner. Da min datter giftet seg for to år siden holdt jeg en tale på femten min, fikk faktisk sagt alt viktig på den tiden, ble til og med stoppet et par ganger med applaus. Fedrene til brudeparet talte ikke, de er ikke glad i å prate i forsamlinger så vi mødre tok talene og ble enig om et kvarter hver. Brura brukte tjue minutter, brudgommen det samme + en egenskrevet sang. Alle koste seg, hele middagen, fra vi satte oss til bords til vi reiste oss, tok tre timer. Venner fikk taletid under kaffen (alle var bedt til alt), det gikk helt fint. Ti min til hver og toastmasteren styrte alt med stødig hånd og en vits i ny og ne. Anonymkode: 33b9c...f62 10
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #46 Skrevet 10. februar 2020 En tale på over 20 minutter er jo tortur, dessverre. Anonymkode: 019c1...61c 17
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #47 Skrevet 10. februar 2020 Og jeg som var klar til å kverke min svigerinnes venninne etter ti minutter i min brors bryllup. Endeløs mimring om 'barndommens soliga dagar', altså... Bare nei. Det er ingen som setter pris på å lytte til en endeløs rekke 'gode' historier fra en persons fortid. Knapt nok personen selv all den tid det er en enetale, ikke en samtale. Og du ble ikke stoppet før etter 20 minutter? Og hadde tenkt å si mer? Gu'hjælpe! Anonymkode: be663...b80 27
EvaLena Skrevet 10. februar 2020 #48 Skrevet 10. februar 2020 Ærlig talt, om du har så munndiare så får du snakke inn og sende det via Mail. Jeg hadde virkelig hatet å sitte der for å høre på monologen din. 20 Min og enda ikke ferdig!!!! Hvor lenge hadde du tenkt å preike om ting ingen andre interesserer seg for egentlig? 15
Kattugla Skrevet 10. februar 2020 #49 Skrevet 10. februar 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: I dag er jeg ikke i humør. På lørdag var jeg i bryllup, jeg er god venninne med den stolte bruden, og jeg så på det som selvsagt at jeg skulle snakke til brudeparet under middagen. Jeg var tidlig ute med å si fra til dem at jeg gjerne ville si noe til dem på selve dagen, alt dette var helt greit, jeg fikk min egen post i programmet og var veldig fornøyd med det. Jeg elsker å snakke foran andre mennesker og ikke minst til andre mennesker, og jeg mener at tid ikke er så viktig når man har mye positivt på hjertet på en så stor dag. Man skal ta seg tid til andre mennesker i tale, så jeg mener man ikke skal se på klokken og stresse med at de andre skal ha mat og avslapping. Jeg hadde så mye jeg ville si dem begge, så mange minner jeg ville dele også med de andre gjestene og følte meg virkelig glad da jeg stod og snakket til dem alle. Dessverre fikk jeg ikke avsluttet helt sånn jeg ønsket det, jeg hadde planlagt en liten vits helt til slutt, men søsteren hennes skjøt inn midt inne i en liten pause jeg hadde for at det jeg sa skulle synke inn hos publikum, det var som om hun bevisst kuttet meg av og hun greide å spille på det jeg sa og få fokus inn på middagen igjen. Dermed begynte folk å småprate litt igjen, og jeg fikk ikke fortsette med det jeg skulle si til dem og måtte avslutte med en skål. Jeg føler hun ødela hele opplegget mitt. Hun kom bort til meg senere, trakk meg litt til siden og sa at hun brøt inn fordi jeg holdt på alt for lenge. Da spurte jeg henne hva hun mente med lenge, det må jo ikke være fastsatt tid, brudeparet hadde heller ikke avklart tidspunkt for noen av talene eller det andre øvrige programmet hverken muntlig eller skriftlig. Hun sa jeg hadde snakket i litt over 20 minutter, og sa også at jeg måtte forstå at jeg måtte slutte innen rimelig tid. Men hva er det som er rimelig tid da? Jeg hadde aldri sittet og tatt tiden på henne eller de andre når de sa noe. Det var hun som tok det opp med meg fordi bruden ikke ville ha diskusjon på sin store dag, noe jeg selvsagt forstår, men jeg synes søsteren hennes har vært frekk mot meg i denne saken. Det var ikke avtalt tid, da mener jeg at jeg som gjest kan snakke så lenge jeg vil. Hun avbrøt ihvertfall meg midt inne i en god historie vi hadde opplevd for noen år siden. Dessuten fikk jeg ikke snakket så mye til brudgommen spesifikt, jeg hadde mye jeg ville si til han også, men det fikk jeg ikke anledning til. Hvorfor må alt skje så fort og raskt hele tiden, kan ikke folk akseptere at enkelte vil ta seg tid til menneskene dette handler om? Jeg spurte også moren hennes om de ikke likte det jeg hadde sagt, hun sa at det gjorde dem, men hun fleipet med at det holdt vel og lenge med det jeg hadde sagt. Jeg ble irritert på søsteren, og vi havnet i en liten diskusjon etterpå, hun mente flere hadde gitt diskrè signaler til meg under talen, men det fikk ikke jeg med meg hvertfall, unnskyld meg for å holde fokus på brudeparet og ikke alle de andre gjestene samtidig. Føler meg ihvertfall lite verdsatt nå. Anonymkode: 39932...783 Beklager, men dette var da vitterlig ikke "DIN store dag som gjest", men brudeparets store dag og da modererer man seg og unngår å "kuppe" hele selskapet. Dine påstander om at du som gjest kan snakke ubegrenset og så lenge du vil og at det er viktigere enn mat og hygge for alle de andre også, skjønner jeg ikke hvor kommer fra, denne dagen handler ikke om dine behov og det er ikke du som skal være i fokus. Jeg skjønner i det hele tatt ikke tankegangen når du sier at siden du "ikke la deg opp i valget av meny" står du fritt til å holde, ikke en tale, men et regelrett foredrag om deg og bruden lengre enn et vondt år?! 35
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #50 Skrevet 10. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hun avbrøt ihvertfall meg midt inne i en god historie vi hadde opplevd for noen år siden Du aner ikke hvor sinnsykt lite folk bryr seg om gode historier fra et par år siden. De fleste møter i bryllup for å være høflige, så ikke plag dem med sånn toskeskap. Anonymkode: d5050...af6 30
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #51 Skrevet 10. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: I dag er jeg ikke i humør. På lørdag var jeg i bryllup, jeg er god venninne med den stolte bruden, og jeg så på det som selvsagt at jeg skulle snakke til brudeparet under middagen. Jeg var tidlig ute med å si fra til dem at jeg gjerne ville si noe til dem på selve dagen, alt dette var helt greit, jeg fikk min egen post i programmet og var veldig fornøyd med det. Jeg elsker å snakke foran andre mennesker og ikke minst til andre mennesker, og jeg mener at tid ikke er så viktig når man har mye positivt på hjertet på en så stor dag. Man skal ta seg tid til andre mennesker i tale, så jeg mener man ikke skal se på klokken og stresse med at de andre skal ha mat og avslapping. Jeg hadde så mye jeg ville si dem begge, så mange minner jeg ville dele også med de andre gjestene og følte meg virkelig glad da jeg stod og snakket til dem alle. Dessverre fikk jeg ikke avsluttet helt sånn jeg ønsket det, jeg hadde planlagt en liten vits helt til slutt, men søsteren hennes skjøt inn midt inne i en liten pause jeg hadde for at det jeg sa skulle synke inn hos publikum, det var som om hun bevisst kuttet meg av og hun greide å spille på det jeg sa og få fokus inn på middagen igjen. Dermed begynte folk å småprate litt igjen, og jeg fikk ikke fortsette med det jeg skulle si til dem og måtte avslutte med en skål. Jeg føler hun ødela hele opplegget mitt. Hun kom bort til meg senere, trakk meg litt til siden og sa at hun brøt inn fordi jeg holdt på alt for lenge. Da spurte jeg henne hva hun mente med lenge, det må jo ikke være fastsatt tid, brudeparet hadde heller ikke avklart tidspunkt for noen av talene eller det andre øvrige programmet hverken muntlig eller skriftlig. Hun sa jeg hadde snakket i litt over 20 minutter, og sa også at jeg måtte forstå at jeg måtte slutte innen rimelig tid. Men hva er det som er rimelig tid da? Jeg hadde aldri sittet og tatt tiden på henne eller de andre når de sa noe. Det var hun som tok det opp med meg fordi bruden ikke ville ha diskusjon på sin store dag, noe jeg selvsagt forstår, men jeg synes søsteren hennes har vært frekk mot meg i denne saken. Det var ikke avtalt tid, da mener jeg at jeg som gjest kan snakke så lenge jeg vil. Hun avbrøt ihvertfall meg midt inne i en god historie vi hadde opplevd for noen år siden. Dessuten fikk jeg ikke snakket så mye til brudgommen spesifikt, jeg hadde mye jeg ville si til han også, men det fikk jeg ikke anledning til. Hvorfor må alt skje så fort og raskt hele tiden, kan ikke folk akseptere at enkelte vil ta seg tid til menneskene dette handler om? Jeg spurte også moren hennes om de ikke likte det jeg hadde sagt, hun sa at det gjorde dem, men hun fleipet med at det holdt vel og lenge med det jeg hadde sagt. Jeg ble irritert på søsteren, og vi havnet i en liten diskusjon etterpå, hun mente flere hadde gitt diskrè signaler til meg under talen, men det fikk ikke jeg med meg hvertfall, unnskyld meg for å holde fokus på brudeparet og ikke alle de andre gjestene samtidig. Føler meg ihvertfall lite verdsatt nå. Anonymkode: 39932...783 nå er det faktisk ikke opp til deg hva som er for lenge og ikke. dette var ikke ditt bryllup og 20 minutter er veldig lenge å holde tale. hva om alle skulle holdt tale i 20-30 minutter hver? hadde knapt vært tid til andre ting Anonymkode: 795f1...554 15
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #52 Skrevet 10. februar 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg synes det er trist at dere er så opptatt av tid og klokken og ikke det at folk er i god stemning og har mye fint å si. Greit nok hvis de hadde skrevet i programmet at dette måtte bli kort eller sagt det til meg, men jeg føler at jeg kunne bestemme dette selv slik som alle de andre også valgte å gjøre, og så har de angrepet meg etterpå. Det er jo min tale, og da er det best at jeg som gjest må få lov å gjøre det på min måte. Jeg legger meg jo ikke opp i menyen deres eller alt det andre, men jeg fikk ikke lov til å gjennomføre det jeg hadde tenkt. Anonymkode: 39932...783 syns det er trist at du ikke kan respektere hva andre ønsker for SINE bryllup. den dagen du gifter deg kan du ha så lange taler du bare vil Anonymkode: 795f1...554 20
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #53 Skrevet 10. februar 2020 57 minutter siden, AnonymBruker said: Vel, jeg synes det er trist at dere er så opptatt av tid og klokken og ikke det at folk er i god stemning og har mye fint å si. Greit nok hvis de hadde skrevet i programmet at dette måtte bli kort eller sagt det til meg, men jeg føler at jeg kunne bestemme dette selv slik som alle de andre også valgte å gjøre, og så har de angrepet meg etterpå. Det er jo min tale, og da er det best at jeg som gjest må få lov å gjøre det på min måte. Jeg legger meg jo ikke opp i menyen deres eller alt det andre, men jeg fikk ikke lov til å gjennomføre det jeg hadde tenkt. Anonymkode: 39932...783 Wtf TS. Opptatt av tid og klokken? Folk i god stemning og mye fint å si? Kan love deg at INGEN liker lange taler, uansett hvor mye fint det er å si. I tillegg handler ikke dette om at folk har dårlig tid og at dette er et samfunnsproblem med tidsklypa, det er ikke gøy å høre på taler så lenge, folk vil prate selv med sidemannen og spise mat! Ikke høre på en euforisk venninne som kommer med den ene historien etter den andre, mens hun feiltolker humringen og smilene fra publikum som genuine. Det er maks 5 min, da kan det være gøy med en god tale. Anonymkode: d42ab...868 22
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #54 Skrevet 10. februar 2020 Snakk om å ha lite selvinnsikt! Det er ingen som har lyst til å høre på endeløse taler om interne opplevelser folk har med brudeparet, under et bryllup! Ingen! I et bryllup er de fleste sultne, og man må sitte og se på maten bli kald mens «tante Turid» skal fortelle den «fantastisk morsomme» historien om da hun tok med bruden til Kreta i 1989... 🙄 Det var selvsagt unødvendig av brudens søster å snakke med deg i etterkant da talt er talt og det er lite å gjøre med det i etterkant, men hun ville vel forklare hvorfor hun brøt inn. En tale på 20 minutter er på ingen måte akseptabel. Et foredrag, derimot, kan være på 30+ minutter, men en tale under et bryllup? På ingen måte. Ikke fra brudens foreldre, forlover eller andre. Taler på bortimot 15 minutter kan aksepteres fra de aller nærmeste, men kun dersom de har flere morsomme poeng. Ellers er maks 10 minutter det som er innenfor det akseptable. Fra venninner og andre mer perifere slektninger er 3 til maks 5 minutter akseptabelt. Anonymkode: bb856...40d 23
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #55 Skrevet 10. februar 2020 Dette tror jeg nesten er tull. Men dersom det mot all formodning ikke er det så er 20 min altfor lenge ja🤪. Å du virker lite sosialt intelligent🙈. Anonymkode: 5d147...acb 21
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #56 Skrevet 10. februar 2020 "Meg meg meg meg meg" "Så lenge JEG prater, burde ikke folk tenke tid og sted" Kleeeeeiiiint Er du sånn ellers og? God stemning. Kan vedde mora mi på at absolutt alle som hørte på bare venta på at du skulle slutte prate. Nei her må du ta lærdom! Anonymkode: 78d8f...b72 25
Sandin Skrevet 10. februar 2020 #57 Skrevet 10. februar 2020 Du viser også av innlegget at du ikke evner å fatte deg i korthet. Du er "bare" en venninne og det dere har mellom dere er ikke nødvendigvis så interessant for andre heller. Inviter paret på middag og fortell hvorfor du setter pris på de, og ta frem vinen for litt mimring. Du har åpenbart fremdeles mye på hjertet. 20 minutters monolog er det dog ingen som liker, så husk å la de slippe til under middagen. 25
Gjest supernova_87 Skrevet 10. februar 2020 #58 Skrevet 10. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde du fått fortsatt ville du blitt husket for hun som snakket for lenge og ikke for de fine ordene du sa...😴 Anonymkode: 81c9b...fb6 Mest sannsynlig blir hun allerede husket som det. Når folk umiddelbart begynner å småprate før man egentlig er ferdig er det et tegn på at det var altfor mye.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #59 Skrevet 10. februar 2020 Du får trøste deg med at talen din var såpass god at du ikke ble avbrutt før etter 20 min. 20 minutter, virkelig??? Det er nesten så jeg faktisk syns det hadde vært for lenge fra bruden eller brudgommen. Skjønner at du liker å høre deg selv snakke, men det syns åpenbart ikke alle andre. Altså, du hadde en PAUSE i talen din så publikum kunne FORDØYE det du nettopp sa? Holdt du tale eller foredrag? Kjenn ditt publikum Anonymkode: d3606...8bd 15
addict Skrevet 10. februar 2020 #60 Skrevet 10. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg synes det er trist at dere er så opptatt av tid og klokken og ikke det at folk er i god stemning og har mye fint å si. Greit nok hvis de hadde skrevet i programmet at dette måtte bli kort eller sagt det til meg, men jeg føler at jeg kunne bestemme dette selv slik som alle de andre også valgte å gjøre, og så har de angrepet meg etterpå. Det er jo min tale, og da er det best at jeg som gjest må få lov å gjøre det på min måte. Jeg legger meg jo ikke opp i menyen deres eller alt det andre, men jeg fikk ikke lov til å gjennomføre det jeg hadde tenkt. Anonymkode: 39932...783 Jeg skal love deg at det ikke var god stemning for noen andre enn deg. Og nei, du burde absolutt ikke få gjøre det på din måte. Det er ikke ditt bryllup. Og du burde ha vett nok til å skjønne at å holde tale i 20 minutter som venn ikke er innafor. 11
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå