Gå til innhold

Jeg fikk kritikk for å holde for lang bryllupstale. :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

20 minutter å du var enda ikke ferdig??? Kjære vene 🤯 det er jo helt sinssykt! 

Anonymkode: fbe74...dd2

• Liker 28
Skrevet

Du skrev du var midt i en historie og hadde enda mye mer å si om brudgommen, så hvor lenge hadde du tenkt å holde på?  En time?   Du ser ikke selv at det blir feil å kuppe en bryllupsmiddag bare fordi du er venninne med bruden?  Det er deres dag, ikke din. 

• Liker 31
Skrevet

20 minutter sykt lenge når man snakker. Synes du virker ganske så egoistisk og har en ekstrem mangelvare på selvsinnselvinnsikt, det er tross alt ikke din dag. Og det er var nok mange andre som også skulle holde taler. 20 minutter er langt over dobbelt så lenge enn det som er normen. 

Slutt å vær så egoistisk og heller hør litt på hva folk rundt deg sier. Ikke alt er urettmessig kritikk som du kanskje tror. For det er ikke søsteren som er frekk her, det er faktisk du. 

Om du har så mye på hjertet så kunne du ha laget en bok eller en video som du ga til brudeparet. Om de setter pris på det er en en annen sak og opp til dem. Men du tar ikke en høytopplesning av en novelle som tale, det blir helt feil.

Anonymkode: fe981...e73

• Liker 24
Skrevet

Det er ingen, virkelig INGEN, som synes det er interessant å høre om venners gode historier og opplevelser i mer enn 10-12 minutter. Jeg har vært toastmaster i to bryllup, og har i forkant preppet de talende gjestene godt på at de kan få holde på i maks 5 minutter hver. Dersom noen at holdt på i 6-7 minutter er det så klart innafor, men det var for å gi en pekepinn. 

Hadde jeg vært gjest i dette bryllupet hadde jeg vært glad du ble stanset av brudens søster. 

Dersom du har mye på hjerte kan du skrive det ned på forhånd og gi det til dem i en konvolutt som en del av bryllupsgaven, for eksempel. 

Anonymkode: 00866...bd9

• Liker 32
Skrevet

20 min. er jo en stund, særlig når det er mange talere. Om alle skulle ha brukt 20 minutter, så hadde bare talene kunne tatt mange timer. Når det er sagt, så var det vel heller ikke nødvendig å påpeke frekt ovenfor deg at den var for lang. Gjort er gjort, og talt er talt, så søsteren kunne jo ikke akkurat oppnå så mye. 

Anonymkode: f9f9f...317

• Liker 4
Skrevet

Tror du skal være glad for at hun stoppet deg, det begynte sikkert å bli pinlig. 

• Liker 41
Skrevet

De eneste personene som er unnskyldt for å holde tale i 20 minutter eller lengre er brudparets foreldre eller søsken. Som gjest så er det ikke innanfor å bli stående lengre enn 10 minutter om det ikke er blitt avtalt med brudeparet på forhold av bryllupet. Det at du fikk kritikk fra en annen  gjest er helt innanfor . For du var nok ikke den eneste som vile overdrøsse brudeparet med gode ord og lykke i framtiden.

Anonymkode: 6dbc6...7c4

• Liker 16
Skrevet
6 minutter siden, Apocalypte skrev:

Du skrev du var midt i en historie og hadde enda mye mer å si om brudgommen, så hvor lenge hadde du tenkt å holde på?  En time?   Du ser ikke selv at det blir feil å kuppe en bryllupsmiddag bare fordi du er venninne med bruden?  Det er deres dag, ikke din. 

Vel, jeg synes det er trist at dere er så opptatt av tid og klokken og ikke det at folk er i god stemning og har mye fint å si. :( Greit nok hvis de hadde skrevet i programmet at dette måtte bli kort eller sagt det til meg, men jeg føler at jeg kunne bestemme dette selv slik som alle de andre også valgte å gjøre, og så har de angrepet meg etterpå. Det er jo min tale, og da er det best at jeg som gjest må få lov å gjøre det på min måte. Jeg legger meg jo ikke opp i menyen deres eller alt det andre, men jeg fikk ikke lov til å gjennomføre det jeg hadde tenkt.

Anonymkode: 39932...783

Skrevet

Beklager å si det, men jeg skjønner veldig godt at du ble stoppet. Over 20minutter og du har fremdeles ikke fått snakket til mannen og har masse igjen å si? Det er helt hinsides lenge i den settingen. Det at du skriver at du ikke ser på det som viktig at gjestene skal spise eller trenger avslapping er også helt feil. Du må lære å modere deg. 

• Liker 43
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg synes det er trist at dere er så opptatt av tid og klokken og ikke det at folk er i god stemning og har mye fint å si. :( Greit nok hvis de hadde skrevet i programmet at dette måtte bli kort eller sagt det til meg, men jeg føler at jeg kunne bestemme dette selv slik som alle de andre også valgte å gjøre, og så har de angrepet meg etterpå. Det er jo min tale, og da er det best at jeg som gjest må få lov å gjøre det på min måte. Jeg legger meg jo ikke opp i menyen deres eller alt det andre, men jeg fikk ikke lov til å gjennomføre det jeg hadde tenkt.

Nei, fordi du er gjest.  Og gjester må oppføre seg i selskap, det innebærer at man ikke kupper middagen til brudeparet.  Syns du det hadde vært greit hvis det var 10 talere og at alle skulle fått lov til å holde på en i en halvtime?  Ville du syns det var greit at det var 5 timer med taler, eller er det bare du som skal få lov til å prate så lenge?

• Liker 48
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var synd at du ikke fikk beskjed på forhånd, men kanskje de tenkte at du tenkte som alle svarene du har fått her inne, at du ikke burde snakke for lenge. Det er fint at du har mye fint å si, men det er ikke bare de andre som skal sette pris på at du er i god stemning, men du må også tenke på at de andre har det fint. Og det er helt normalt å tenke at det er kjedelig med for lange taler i bryllup. Det hjelper bare litt at de er morsomme. 

Anonymkode: ce804...685

• Liker 20
Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo min tale, og da er det best at jeg som gjest må få lov å gjøre det på min måte.

Det er demmes bryllup. Du er en gjest. Tenk hvis alle gjestene skulle fått gjøre som de ville?

Man går jo faen meg ikke i et bryllup for å høre folk holde taler i 20 minutter.

Endret av abc123detvardet
  • Liker 39
Skrevet

I det nest siste bryllupet jeg var i, holdt brudens mor en slik tale. Det var så langtekkelig at man begynte å vri seg på stolene. Nå var brudens mor unnskyldt pga høy alder, men du som er ung og burde vite bedre, må ta til deg dette like først som sist. Man holder ikke taler over 5 til 6 minuttter med mindre man er foreldre til brudeparet.

• Liker 28
Skrevet

Dette må jo være en spøk?! Alle vet at man ikke holder så lange taler under en middag og spesielt ikke når det er flere som skal gjøre det samme. Uansett er det svært, svært få som er så gode talere at de klarer å holde en tale som varer i over 20 minutter uten av det blir pinlig. 

• Liker 28
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke ditt bryllup, du er ikke i slekt eller forlover, ergo er det ikke urimelig at din taletid blir nedprioritert. Det er jo et program som må følges, mat som skal serveres osv.

Skjønner du ikke at det er fryktelig kjedelig å sitte å høre på endeløse historier om deg og bruden? Hun var vel med på disse hendelsene, så hun trenger vel ikke å bli minnet på alle sammen? 

For en gjest som ikke kjenner deg vil det virke som du forsøker å fremheve deg selv og hvor utrolig gode venninner dere er liksom. Og gjester som kjenner deg vil notere seg at de ikke gir deg taletid i eventuelt kommende brylluper. 

• Liker 30
Skrevet

Det finnes ingen ord så vakre at man gidder å høre på en tale i 20 minutter! Her må du tenke på publikum og ikke minst brudeparet. Det er INGEN som syns det er hyggelig at noen kupper showet, selv om det handler om brudeparet og er ment godt. En god tale varer i maks 10 minutter og da har man GOD tid til å dele flere historier. Her virker det som du rett og slett ikke har helt selvinnsikt.

Anonymkode: 928d7...660

• Liker 30
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du fått fortsatt ville du blitt husket for hun som snakket for lenge og ikke for de fine ordene du sa...😴

Anonymkode: 81c9b...fb6

Den grensa passerte hun ved 10 min. 

Og TS, om ingen fortalte deg på forhånd at du måtte begrense talelengden var det fordi de tok for gitt at du har bortimot normale sosiale antenner. De gjør nok ikke den feilen en annen gang. :) 

Anonymkode: 973ed...af5

• Liker 30
Skrevet

Du sier at du elsker å snakke foran andre, men hvordan er du som lytter? Ville du kjedet deg etter 20 min. tale fra noen andre i bryllupet?

• Liker 26
Skrevet

Du virker å mangle sosiale antenner hvis du er snurt fordi noen avbrøt talen din. Det handlet ikke om deg. Og for å være helt ærlig er de fleste taler gørr kjedelig. Hadde jeg vært i det bryllupet hadde jeg brukt anledningen til å gå på do (les: strekke på beina og gå ut av rommet for å få fred).

Anonymkode: f38a2...bd7

• Liker 24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...