Gjest Warrior Skrevet 10. februar 2020 #1 Skrevet 10. februar 2020 Spesielt kvinnfolk. De kan være frekk som faen, men med en gang det er snakk om barn så blir de så softe med en gang. Selvfølgelig egne barn er viktige, men kan ikke være for softe heller. Det må gå an å kjefte litt, og sette grenser. Ikke snakke til alle barn med babyspråk🙄Å fremmende barn har ikke vi noe å gjøre med. Kjefter lett på fremmende barn når de ikke oppfører seg og mødrene ikke tørr å kjefte på de. Til og med drittunger som mobber andre barn er de så softe mot. «Stakkars lille mobberen må jo få lov, kom her du vennen skal du få klem» Hva er greia? Er det rart dagens barn ikke tåler en dritt?
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #2 Skrevet 10. februar 2020 La meg gjette: Du er mann, og har ikke egne barn. Ei heller jobber du med barn, eller har nære relasjoner med noen barn. Er du i det hele tatt i noen posisjon der det er opp til deg å kjefte på barn og sette grenser? Og å kritisere mødre og andre kvinnfolk? Hvis du var mor selv, ville du forstått greia. Anonymkode: c09df...846 18
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #3 Skrevet 10. februar 2020 Responderer du selv positivt på kjeft? 🤔 Det som er lurt overfor barn såvel som voksne er å bruke en innfallsvinkel og kommunikasjon som påvirker i positiv retning, når det er endring som er målet. Selv kjenner jeg INGEN som oppfører seg bedre av å bli kjefta på. Kall meg gjerne «soft», men kjefting er bare slitsomt for alle som må overvære det.. Anonymkode: 5bc3b...775 3
Gjest Warrior Skrevet 10. februar 2020 #4 Skrevet 10. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: La meg gjette: Du er mann, og har ikke egne barn. Ei heller jobber du med barn, eller har nære relasjoner med noen barn. Er du i det hele tatt i noen posisjon der det er opp til deg å kjefte på barn og sette grenser? Og å kritisere mødre og andre kvinnfolk? Hvis du var mor selv, ville du forstått greia. Anonymkode: c09df...846 Svar på det jeg spør om. Dette er ikke gjetteleken. Å jo jeg har barn i livet mitt som jeg er glad i. Egne eller slektninger har ikke dere noe med.
Gjest Warrior Skrevet 10. februar 2020 #5 Skrevet 10. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Responderer du selv positivt på kjeft? 🤔 Det som er lurt overfor barn såvel som voksne er å bruke en innfallsvinkel og kommunikasjon som påvirker i positiv retning, når det er endring som er målet. Selv kjenner jeg INGEN som oppfører seg bedre av å bli kjefta på. Kall meg gjerne «soft», men kjefting er bare slitsomt for alle som må overvære det.. Anonymkode: 5bc3b...775 Hvordan lærer barn når de aldri blir kjefta på? Du må ikke gjøre det gullungen min. Lærer de på den måten?😂
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #6 Skrevet 10. februar 2020 Det er forskjell på å kjefte og å sette grenser. Man kan fint sette grenser samtidig som man er mild. Anonymkode: 99f99...147 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #7 Skrevet 10. februar 2020 Fordi barn er myke. Anonymkode: ad9b9...0f3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #8 Skrevet 10. februar 2020 Neppe, sikkert individuelt fra forelder til forelder men kollektivt er de fleste gode foreldre som oppdrar barn til å bli oppegående selvstendige voksne. Mer kritisk og reflektert enn slik det var før når jeg selv var liten vil jeg argumentere. Anonymkode: 90e47...9bc
Gjest Warrior Skrevet 10. februar 2020 #9 Skrevet 10. februar 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi barn er myke. Anonymkode: ad9b9...0f3 Det ender opp med at barna ikke tåler noe. Det ser vi alt. Sykt hvor lite dagens barn tåler, men mobbe kan de.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #10 Skrevet 10. februar 2020 1 minutt siden, Warrior skrev: Det ender opp med at barna ikke tåler noe. Det ser vi alt. Sykt hvor lite dagens barn tåler, men mobbe kan de. Kjenner du mange barn? Anonymkode: 99f99...147
Gjest Warrior Skrevet 10. februar 2020 #11 Skrevet 10. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kjenner du mange barn? Anonymkode: 99f99...147 Det er jo barn overalt. Folk yngler så jævlig.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #12 Skrevet 10. februar 2020 1 minutt siden, Warrior skrev: Det er jo barn overalt. Folk yngler så jævlig. Ja, men kjenner du noen barn? Ser du dem i flere situasjoner enn akkurat på kjøpesenteret eller matbutikken? Det virker ikke sånn 😅 Anonymkode: 99f99...147 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #13 Skrevet 10. februar 2020 Jeg var redd for pappa når han ble sint, men ikke mamma. Det nytta ikke at mamma kjeftet på meg. Jeg hørte ikke på henne. Jeg hørte på pappa. Kjeft er viktig. Kvinner forstår ikke. Anonymkode: f177e...492 2
Gjest Warrior Skrevet 10. februar 2020 #14 Skrevet 10. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, men kjenner du noen barn? Ser du dem i flere situasjoner enn akkurat på kjøpesenteret eller matbutikken? Det virker ikke sånn 😅 Anonymkode: 99f99...147 Selvfølgelig gjør jeg det.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #15 Skrevet 10. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg var redd for pappa når han ble sint, men ikke mamma. Det nytta ikke at mamma kjeftet på meg. Jeg hørte ikke på henne. Jeg hørte på pappa. Kjeft er viktig. Kvinner forstår ikke. Anonymkode: f177e...492 Så du mener at barn må bli redde for å lære? Det stemmer ikke. Anbefaler deg å høre hva Hedvig Montgomery sier om barn og straff. Kan legge ved en link: Anonymkode: 99f99...147 4
Gjest Warrior Skrevet 10. februar 2020 #16 Skrevet 10. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var redd for pappa når han ble sint, men ikke mamma. Det nytta ikke at mamma kjeftet på meg. Jeg hørte ikke på henne. Jeg hørte på pappa. Kjeft er viktig. Kvinner forstår ikke. Anonymkode: f177e...492 Barna har ikke respekt for enkelte kvinner. Sikkert noen menn også. De tror barna blir gullunger av å bare snakke til de med babyspråk, aldri kjefte, bare la de få gjøre som de vil.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #17 Skrevet 10. februar 2020 Don’t argue with crazy. Her ser man litt av Ts sin psyke i full blomst. Du som selv har problemer med å kontrollere sinnet ditt burde vite at å kjefte på barn ikke er veien å gå. Anonymkode: 20c26...ea1 6
Hr. Aktiv Skrevet 10. februar 2020 #18 Skrevet 10. februar 2020 1 time siden, Warrior skrev: Spesielt kvinnfolk. De kan være frekk som faen, men med en gang det er snakk om barn så blir de så softe med en gang. Selvfølgelig egne barn er viktige, men kan ikke være for softe heller. Det må gå an å kjefte litt, og sette grenser. Ikke snakke til alle barn med babyspråk🙄Å fremmende barn har ikke vi noe å gjøre med. Kjefter lett på fremmende barn når de ikke oppfører seg og mødrene ikke tørr å kjefte på de. Til og med drittunger som mobber andre barn er de så softe mot. «Stakkars lille mobberen må jo få lov, kom her du vennen skal du få klem» Hva er greia? Er det rart dagens barn ikke tåler en dritt? Jeg kjefter aldri. Jeg forklarer konsekvensen av det de har gjort og en evt. løsning på det. Forteller også at alle handlinger har en konsekvens både på godt og vond. Slik får jeg de til å tenke selv om det er så lurt å fortsette der de var. Noen ganger så fortsetter de med den konsekvensen det innebærer. Av og til må det til det å føle på kroppen at dette var ikke så lurt. Andre ganger så finner de ut at jøss dette ble jo bra og de får ros. Da har jeg også funnet ut at de fleste tåler en del mere også enn bare motta ei kjefteskur.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #19 Skrevet 10. februar 2020 1 time siden, Warrior skrev: Til og med drittunger som mobber andre barn er de så softe mot. «Stakkars lille mobberen må jo få lov, kom her du vennen skal du få klem» hææ Anonymkode: bc612...35e
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #20 Skrevet 10. februar 2020 Jeg blir ikke soft.... 😉😉😉 Anonymkode: be190...ff2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå