Gå til innhold

Må posere i en "sexy" kalender for jobben.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt. Jeg er brannmann, har en ganske grei kropp i følge mine bekjente. 

Vi fikk beskjed om at de unge på jobben som så bra ut skulle posere i en såkalt "sexy-kalender". 

Føler det er litt ubehagelig. Folk forventer at selvom jeg har en bra kropp så liker jeg å gå rundt å vise den. Det er helt feil. Syntes egentlig dette er sinnsykt ubehagelig, men på jobben blir det veldig fort ett "pyse-press". 

Litt usikker på hvordan jeg skal gå frem. Vurderer å ta ut sykemelding på den dagen det skal gjøres. Noen forslag? 

Anonymkode: 9ec52...d5a

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si nei, f.eks..

• Liker 22
Skrevet (endret)

Si at du er brannmann for å slukke branner og redde liv, ikke for å drive å selge deg selv.

Endret av abc123detvardet
  • Liker 28
Skrevet
2 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Si nei, f.eks..

Da blir jeg jo mobbet resten av livet. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
2 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Si nei, f.eks..

Ja, verre er det ikke. 

Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å si nei til sånt. Tøff brannmann ja, men tør ikke stå opp for seg selv... Pudding. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Overse idiotene.

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tøffere å stå for det man mener enn å falle for gruppepress. 

Hva slags barnslige kolleger har du?

• Liker 18
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Lær deg å sette grenser. I verste fall bytt jobb. Du kan ikke løpe fra alt som er skummelt resten av livet, du må sette ned foten og si nei. Så må du være tydelig på at du ikke syntes det er morsomt å spøke om det. 

Anonymkode: 5db4e...5c1

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Tøffere å stå for det man mener enn å falle for gruppepress. 

Hva slags barnslige kolleger har du?

Så barnslige at jeg vurderer å flytte til en annen avdeling. 

• Liker 4
Gjest Villfisker
Skrevet

Da sier du nei. Sikkert flere som ikke tør, men som kanskje står opp for seg selv hvis noen andre nekter.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lær deg å sette grenser. I verste fall bytt jobb. Du kan ikke løpe fra alt som er skummelt resten av livet, du må sette ned foten og si nei. Så må du være tydelig på at du ikke syntes det er morsomt å spøke om det. 

Anonymkode: 5db4e...5c1

Pleier egentlig det på ting som er mer alvorlig. Men dette er for andre ikke like alvorlig som det er for meg. Sikkert derfor det er så vanskelig, fordi andre ser på det som en bagatell, det gjør egentlig jeg også, om jeg ikke var involvert 

Skrevet

Jeg tror helt ærlig at du blir mer mobbet hvis du «tilfeldigvis» er syk akkurat den dagen, enn om du sier klart og tydelig «nei, dette har jeg ikke lyst til». Det må være lov. For noen barnslige kollegaer du har, forresten.

Anonymkode: b0f58...38f

• Liker 15
Skrevet

Jeg tror helt ærlig at du blir mer mobbet hvis du «tilfeldigvis» er syk akkurat den dagen, enn om du sier klart og tydelig «nei, dette har jeg ikke lyst til». Det må være lov. For noen barnslige kollegaer du har, forresten.

Anonymkode: b0f58...38f

Du har nok rett. Får bare si i fra at jeg har bedre ting å gjøre enn å lage en jævla kalender. 

• Liker 3
Skrevet

Si nei hvis du ikke vil. Du har da litt ryggrad?

Om ikke, vær ekstremt ufotogen og slaskete.

Anonymkode: 600b6...fb0

• Liker 4
Skrevet

Si nei hvis du ikke vil. Du har da litt ryggrad?

Om ikke, vær ekstremt ufotogen og slaskete.

Anonymkode: 600b6...fb0

Haha. Ja, kanskje det er trikset 😂😂

• Liker 1
Skrevet

Stå fram i media. Seksualisering på brannstasjonen . Ikke bra.

Anonymkode: f9128...7e2

• Liker 11
Skrevet

Skjønner det er vanskelig, men det er jo egentlig vilt at det liksom skal være greit med gruppepress bare fordi dere er menn. Ingen arbeidsplasser hadde lagd en sånn kalender eller pressa medarbeidere til å stille opp om dere var kvinner. 

Som noen andre sier, fortell at du er mer opptatt av å redde liv enn å vise deg fram, og at du ikke syns det er humor. Det burde jo være valgfritt!

Anonymkode: 2eec1...e8e

• Liker 9
Skrevet

Er ganske sikker på at dersom en kvinne hadde skrevet dette ville svarene vært noe annet enn «si nei, din pingle».

Til ts; gå til tillitsvalgt/fagforbund, så kan de sette en stopper for denne lavpannet tradisjonen. 

Anonymkode: 224d8...fc5

• Liker 6
Skrevet

Si nei. Bare nei. Og så kan du jo nevne at brannmenn i bar overkropp bare er sååå last decade. Blir litt som midsidepiker og lignende. Be dem rett og slett om å finne på noe mer kreativt! 

• Liker 8
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Neppe. Dette sitter jo bare i hodet ditt.

Anonymkode: 719a5...3c4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...