Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest oioioi
Skrevet

jeg klarte å sette med på visa kortet mitt, det vil si at dt lå i lommen mens jeg satte meg.. det resulterte til at det ble noe bøyd på den stripen, det knakk ikke og er ikke synlig ripe eller noe, men det ble bøyd.... ikke så vanvittig bøyd heller men... jeg skal legge det under press i natt, men jeg reiser til utlandet om 3 dager og dette er det eneste kortet jeg har.. hva gjør jeg??!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Sjekker om det funker i morgen, og ringer banken og dobbeltsjekker uansett så du er sikker på å ha kort når du er ute og reiser.

Lykke til og god tur

Skrevet
men jeg reiser til utlandet om 3 dager og dette er det eneste kortet jeg har.

Det er uansett ingen god idé å reise til utlandet med bare ett kort.....

Skrevet

Det er uansett ingen god idé å reise til utlandet med bare ett kort.....

ENIG! Etter min mening bør alle ha et kredittkort i tillegg, nettopp ved slike tilfeller. (Hvis man da har kontroll over økonomien da...) Dessuten er det fine med å belaste kredittkort i utlandet det at man ikke blir trukket direkte fra konto med en gang. Fint HVIS noe feil skulle skje, og 'noen' tømmer kontoen..Da er det bedre at de tømmer kredittkortet enn lønnskontoen...

Et 'bøyd' kort kan virke i all evighet, krysser fingrene for deg, god tur :)

Skrevet

Hvis kortet er blitt bøyd, så vær forsiktig med å bruke det i minibank. Setter det seg fast i en minibank i utlandet (og i Norge også..), så kan det ta evigheter før du får det igjen, i tillegg til at det alltid er en risiko, slik at kortet må sperres etc.

Skrevet

jepp man skal ikke bruke bøyde kort i minibanker og jeg ville ikke satset p å bruke det der nede i en minibank...

kan du ikke låne visakort av en annen da? går det ikke an da? bare overføre penger og bruke det i minibanker, ikke bruk det direkte i terminaler det er ikke lov...

eller`??

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje man kan få "hastekort" av banken?

Skrevet

Hastekort er mulig, men det koster visst en del...

Gjest Wendy
Skrevet

Siste alternativ er selvsagt å ta med kontanter, og oppbevare dem i en sånn turistveske som hang i en snor rundt halsen. Man er da vel ikke hjelpeløs om et kort ikke virker?

Eller er dere blitt så moderne at "gammeldagse" muligheter er glemt?

Tar du med kontanter slipper du alle bekymringer om kredittkortsvindel i hvert fall...

God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...