Gå til innhold

"Vil du være fadderen min?"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har noen fine og morsomme måter å spørre om noen vil være fadder? 

Gjerne kort eller liten gave 😊

Anonymkode: 7e57e...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel bare å spørre. Men du bør være sikker på at de du spør er like opptatt av kristen oppdragelse som det du selv er før du spør da.

Anonymkode: 726bc...286

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet godt hvem jeg skal spørre. Poenget er at det hadde vert gøy å gjort noe lite ut av det, en liten symbolsk gave å spørre med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel bare å spørre. Men du bør være sikker på at de du spør er like opptatt av kristen oppdragelse som det du selv er før du spør da.

Jeg har sagt nei til å være fadder to ganger, nettopp fordi de ble døpt i kirken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev ut ett bilde, limte det på en ett lite lerret med håndavtrykk. På baksiden skrev jeg en personlig hilsen med spørsmål om fadder.  

Anonymkode: c1188...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk hvertfall ikke formuleringen du har satt som overskrift her... Det er du som ønsker at vedkommende skal være fadder, ikke babyen. Med mindre du er 100% sikker på at den du spør vil være positiv, så spør direkte på en ordentlig måte som gjør det mulig å takke nei uten at det blir en stor greie. Spar den symbolske gaven til etterpå.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Dævendøtte skrev:

Jeg har sagt nei til å være fadder to ganger, nettopp fordi de ble døpt i kirken. 

Jeg er da 100% sikker på at det er noe de ønsker selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Daria skrev:

Bruk hvertfall ikke formuleringen du har satt som overskrift her... Det er du som ønsker at vedkommende skal være fadder, ikke babyen. Med mindre du er 100% sikker på at den du spør vil være positiv, så spør direkte på en ordentlig måte som gjør det mulig å takke nei uten at det blir en stor greie. Spar den symbolske gaven til etterpå.

Nå er det sånn at jeg vet for sikkert at det er noe de vil, også noen av de næreste for både meg og barnet. Når man er så sikker tenker jeg at en liten gave og spørre med er en koslig ting. 

Altså, man formulerer seg ikke på samme måte i en overskrift på ett forum. Det tror jeg de fleste skjønner. Noe må man jo skrive så folk skjønner hva tråden handler om 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev ut ett bilde, limte det på en ett lite lerret med håndavtrykk. På baksiden skrev jeg en personlig hilsen med spørsmål om fadder.  

Anonymkode: c1188...f69

Noe sånt jeg kan tenke meg å gjøre 😊 Bilde på lerret var jo en god idé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er da 100% sikker på at det er noe de ønsker selv

Selvsagt. Og jeg er 100 % sikker på at jeg ikke klarer å la barnet bli kjent med bibelfortellinger, lære det å be og hjelpe barnet til å bli en god kristen. Derfor takket jeg nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Dævendøtte skrev:

Selvsagt. Og jeg er 100 % sikker på at jeg ikke klarer å la barnet bli kjent med bibelfortellinger, lære det å be og hjelpe barnet til å bli en god kristen. Derfor takket jeg nei. 

Skjønner ikke helt hvor du prøver å komme hen med kommentarene dine. Selv om du velger å si nei, betyr det ikke at alle andre tenker som deg? nå var det ikke en diskusjon om jeg har valgt de rette å spørre om å bli faddere jeg prøvde å få i gang her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
22 timer siden, Dævendøtte skrev:
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke helt hvor du prøver å komme hen med kommentarene dine. Selv om du velger å si nei, betyr det ikke at alle andre tenker som deg? nå var det ikke en diskusjon om jeg har valgt de rette å spørre om å bli faddere jeg prøvde å få i gang her.

Hvis du leser over, så svarte jeg nettopp på en kommentar om kristen oppdragelse. Jeg svarte ikke deg, men en annen.

Dette er fortsatt et diskusjonsforum og det er tillatt å komme med svar på innlegg. Derfor skrev jeg en kommentar. Og mitt innlegg nr to, var et svar på et direkte spørsmål til meg. 

Tror også svært mange ikke tenker over hva det innebærer å stå i en kirke og love en kristen oppdragelse, mange velger også kirken fordi det tar seg pent ut, er en tradisjon osv. Men man står faktisk overfor en prest og Gud og lover ting de fleste ikke overholder i livet.

Endret av Dævendøtte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Hvis du leser over, så svarte jeg nettopp på en kommentar om kristen oppdragelse. Jeg svarte ikke deg, men en annen.

Dette er fortsatt et diskusjonsforum og det er tillatt å komme med svar på innlegg. Derfor skrev jeg en kommentar. Og mitt innlegg nr to, var et svar på et direkte spørsmål til meg. 

Tror også svært mange ikke tenker over hva det innebærer å stå i en kirke og love en kristen oppdragelse, mange velger også kirken fordi det tar seg pent ut, er en tradisjon osv. Men man står faktisk overfor en prest og Gud og lover ting de fleste ikke overholder i livet.

Det du gjør er å kuppe tråden! Og det er faktisk ikke lov på de fleste forum. TS spør om en hyggelig måte å spørre på, ikke hvem som har sagt nei og hvorfor. Hun vet sikkert at dette er folk som sier ja og ønsker å være det. Jeg visste at søsteren min kom til å si ja da jeg er fadder for hennes sønn.. så da gjorde jeg en hyggelig greie ut av det ved å invitere på boller og spørre.

Dessuten.. svært få av de som døper i kirken gjør det fordi de er dypt religiøse. Og svært få faddere leser bibelen for fadderbarna sine. Det er symbolsk. En måte å vise at de vil ha viktige roller i barnets liv. 50% av giftemål går i vasken.. likevel står folk å lover seg til hverandre livet ut foran Gud. Det utgjør ikke noe for din livskvalitet at TS har faddere...

Anonymkode: 38746...286

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det du gjør er å kuppe tråden! Og det er faktisk ikke lov på de fleste forum. TS spør om en hyggelig måte å spørre på, ikke hvem som har sagt nei og hvorfor. Hun vet sikkert at dette er folk som sier ja og ønsker å være det. Jeg visste at søsteren min kom til å si ja da jeg er fadder for hennes sønn.. så da gjorde jeg en hyggelig greie ut av det ved å invitere på boller og spørre.

Dessuten.. svært få av de som døper i kirken gjør det fordi de er dypt religiøse. Og svært få faddere leser bibelen for fadderbarna sine. Det er symbolsk. En måte å vise at de vil ha viktige roller i barnets liv. 50% av giftemål går i vasken.. likevel står folk å lover seg til hverandre livet ut foran Gud. Det utgjør ikke noe for din livskvalitet at TS har faddere...

Anonymkode: 38746...286

Uff da, kuppe tråden, det var da ikke meninga. Får jeg være så barnslig å si at det ikke var jeg som startet kuppinga her? Var en AB som begynte, ikke jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...