Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i sparemodus og vil unngå å bruke mye penger på graviditetsklær. Er det noen som har gode tips her?

Anonymkode: 761c5...4d2

Skrevet

Du kan bruke en strikk til å feste i knappehullet slik at du kan bruke de vanlige jeansene dine så lenge som mulig.

Anonymkode: 61e2d...758

Skrevet

Jeg kjøpte ingenting annet enn et par gravidstrømpebukser. Brukte bare strømpebukser med tights eller kjoler, fikk på meg alle kjolene mine da jeg var gravid.

Anonymkode: 98c1a...7a5

Skrevet

Om du kan bruke L/XL i jeans og tights har jeg 2 bukser og 2 tights du kan få, tror også jeg har en eller to topper. 

Anonymkode: cd5f1...415

Skrevet

Finn.no

Ligger en del gravidklær og ammetopper der. 

Strikk i knappehullet og lange singletter. 

Evt. Kjøpe en jeans eller to på hm, de har salg på gravidklær innimellom, så da kan du være heldig å få en bukse til 100kr. 

De som kan bruke vanlige strømpebukser er heldig, jeg måtte ha gravidstrømpebukser slik at de ikke klemte på feil sted og dekket hele magen. Men klarer man å ha ting under magen står man ganske mye friere til å bruke vanlig tøy. :)

Anonymkode: e65b0...5da

• Liker 1
Skrevet

Bruke de vanlige klærne! 

Anonymkode: 72fc1...547

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil IKKE anbefale deg å bruke de vanlige klærne dine. Du sparer penger på ikke å kjøpe gravideklær, men så må du kjøpe en helt ny garderobe etter at barnet er ute, fordi alle klærne dine er strukket og formløse etter at du har brukt dem som gravid...

• Liker 23
Skrevet

Ribbestrikk! Utvider seg og trekker seg tilbake, så kan brukes både under og etter graviditeten. Tror jeg kjøpte tre kjoler i ulike farger/mønster til 99 kr pr stk på Zara eller noe. Og så hadde jeg noen løse bukser med strikk i livet.

Anonymkode: b40d2...1e3

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, alabaster skrev:

Jeg vil IKKE anbefale deg å bruke de vanlige klærne dine. Du sparer penger på ikke å kjøpe gravideklær, men så må du kjøpe en helt ny garderobe etter at barnet er ute, fordi alle klærne dine er strukket og formløse etter at du har brukt dem som gravid...

Det stemmer vel ikke nødvendigvis. Kunne fint bruke mine vanlige klær. Eneste jeg kjøpte av gravidklær var bukser. 

Anonymkode: 7bfda...84d

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøpte noen bukser og tights på hm, fulgte jevnlig med å fikk de derfor veldig billig på salg. Ellers brukte jeg mest hverdagskjoler som passet gjennom hele graviditeten og som fremdeles passer nå etter fødsel uten at de er blitt formløs :) 

Skrevet
3 minutter siden, alabaster skrev:

Det kommer vel an på hvor elastiske/løstsittende/utvasket klærne er fra før. Jeg bruker flere av mine gamle tightser, joggebukser og andre løstsittende bukser som gravid. Da har jeg linningen under magen. De fleste t-skjortene mine er såpass løstsittende at stoffet ikke blir strekt noe særlug over magen. Problemet er bare at de fleste av dem er for korte. 

Og så trenger man jo ikke å bruke alle klærne når man er høygravid. 

Det eneste jeg har kjøpt av gravidklær er en strømpebukse og to tightser. Til sammen 300 kroner. Ellers kun vanlige klær. 

Skrevet
13 minutter siden, alabaster skrev:

Dette! Det er tull å tro man sparer noe ved å ikke kjøpe gravidklær. Kjøp brukt på Finn, det er masse billig der😃

Anonymkode: 58b02...bc9

• Liker 7
Skrevet

Kjøp brukt på Finn / tise ! 🙂

• Liker 1
Skrevet
57 minutter siden, alabaster said:

Jeg kan bruke alt jeg brukte da jeg var gravid, ingenting ble strukket eller formløst. 

Anonymkode: 98c1a...7a5

• Liker 1
Skrevet

Har du noen du kan låne av? Enten gravidklær eller større vanlige klær. Jeg fikk låne masse romslige klær av mamma. Hun er litt større enn meg, i tillegg til at hun generelt liker romslige overdeler og har mye av det. Jeg kjøpte to gravidjeans og brukte det sammen med løse bluser, gensere og skjorter jeg fikk låne. 

Anonymkode: e1b96...817

Skrevet

Jeg har ikke sjans til å presse meg inn i mine vanlige klær, bruker da strl 36 i bukser og rundt medium i overdeler til vanlig. Har hatt en genser i strl L som alltid har vært for stor og nå rekker den meg kun til navelen, 18 uker på vei. Det er for meg alt for lenge igjen til å bruke opp samboers klær også. Min siste jeans kunne jeg ikke bruke mer etter 12 uke, den begynte å stramme allerede ved positiv test. 

Så jeg kjøper gravidklær på finn. Jeg brukte av min gamle klær i forrige svangerskap og fikk formløse og ødelagte klær igjen. Måtte da bruke mer penger på nye klær etter graviditeten. Jeg skjønner at mye av gravidklærne ikke er pent, men man finner alltid basic plagg til det også. Lette en kveld på Lindex og hm sine sider og fant massevis. 

Anonymkode: 0a49e...9a3

• Liker 3
Skrevet

Hør med slekt eller venninner om du kan arve, låne eller kjøpe rimelig. Jeg arvet alt jeg behøvde med min svigerinne 👍

Anonymkode: 93bb3...f9f

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hør med slekt eller venninner om du kan arve, låne eller kjøpe rimelig. Jeg arvet alt jeg behøvde med min svigerinne 👍

Anonymkode: 93bb3...f9f

Mine familiemedlemmer som hadde liggende var alt for smått for meg 😂

Anonymkode: 0a49e...9a3

Skrevet

Jeg kjøpte gravidstrømpebukser. Og noen billige high-waist skjørt på HM for typ 100kr. De er elastiske og er brukt i 2 graviditeter nå. Bruker vanlige gensere over, spesielt de korte, siden skjørtet går opp til midje/puppene. Hadde noen kjoler på sommergraviditeten fra HM av samme typen, med høyt "liv". 

Brukte også vanlige tights, bare under magen, og med lange ullgensere, skjorter osv over. Kjøpte noen lange singletter fra HM også som jeg hadde under gensere. De brukte jeg også som ammesingletter. Typ 3 stk for prisen av en ekte ammesinglett. De er så stretchy og enklere å dra ned over brystet enn å hekte av hempene på ammesinglettene synes jeg.

Anonymkode: ba89a...d3c

Skrevet

Kjøp en svart stoffbukse med strikk i livet, som ser ordentlig ut. De har noen slike til et par hundrelapper på f.eks Cubus, Lindex, H&M etc.

Anonymkode: 5f38d...a4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...