Gå til innhold

Du kan ikke jobben din

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som selvstendig næringsdrivende, noe som jeg har holdt på med i over 20 år. Så jeg føler at jeg kan det jeg holder på med. Jobber for både de private og offentlige næringslivet med flere. I forrige uke fikk jeg tilbakemelding på en jobb jeg hadde gjort. Det kom tydelig frem i e-posten (som var sendt til andre, men ikke meg....kanskje ved en feiltakelse..jeg vet ikke) at den jobben jeg hadde gjort for vedkommende var ikke bra. De var rett og slett ikke fornøyd med som var gjort, og for å sitere de " så var det ikke dagens standard". Jeg gjorde den jobben som er blitt gjort og avtalt på forhånd og som står i avtalen. Så da mener jeg at jeg har gjort det som var avtalen. Men det er en ting som er helt sikkert er jeg reagerer på den måten det ble skrevet på i eposten. Jeg blir skikkelig provosert når de ikke kunne  ha kommet med dette før, og de hadde mye av tid til å gi meg tilbakemelding om hva som skulle forandres. For da vi hadde møte var oppdragsgiveren svært så fornøyd og det var bare litt finpuss igjen....

Hvordan hadde du reagert når folk som ikke kan faget ditt sier at du ikke kan det en holder på med? Og hadde det ikke vært bedre at de hadde kommet til meg og sagt i fra med en gang istedenfor for å skrive det på mail og kringkaste det til seks andre på maillisten for bedriften... 

Anonymkode: 55945...43f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde sagt at da fikk de heller si fra hvordan de ville ha det, hvis de hadde ombestemt seg underveis. Har man en avtale, så holder man jo den. Dette får de ta på egen kappe.

Anonymkode: 2b1ea...e2d

Gjest theTitanic
Skrevet

Det er alltid noen som ikke sier fra i tide og klager sin misnøye så altfor sent. Og helst ikke til den det har med å gjøre. Konflikter er jo ikke moro..  

Ikke la deg provosere og skriv saklig og punktvis hva du har gjort og hvorfor. Samt at de ikke benyttet seg av muligheten til å fortelle om misnøyen eller beskrive godt nok hva de ville ha. 

Skrevet

Dette må du jo ta med dem, men være profesjonell selv om det kan være kjipt. Spør om hva de mener ikke ble gjort etter standarden, og påpek eventuelt hvorfor du gjorde det på en annen måte (noen ganger er det f. eks. lovkrav som må følges, som kunden ikke alltid vet om). Er det noe du har gjort feil og som kan rettes opp nå, så tilbyr du deg å gjøre det innen rimelighetens grenser. 

Men ja, sånn er det å være selvstendig på godt og vondt. Man/vi er fullt ut ansvarlig for eget arbeid, vi kan ikke løpe til noen sjef. Og det vil på godt og vondt alltid være en og annen som er misfornøyd uansett hva man gjør. Men vær profesjonell, og tilby deg å rette opp så langt du kan dersom det er mulig. 

Anonymkode: 22443...19d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...