Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at hvis lønningsdag faller en søndag, får du senest på fredag kveld. Mange har fått torsdag ettermiddag også.

Men hvis lønningsdag faller på fredag, hva er rekorden din for hvor tidlig lønn har blitt utbetalt? Type mandag?

Anonymkode: 70f02...1f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva kan man bruke en slik rekord til?

Hvis lønningsdagen faller på fredag er normalen at den er på konto i løpet av torsdag ettermiddag, og siden den aldri kommer før dette er det rekorden.

• Liker 4
Skrevet

Noen som trenger å få lønn litt før her?

Anonymkode: ea5d8...8b2

• Liker 4
Skrevet

Har aldri fått lønn tidligere enn natten før utbetalingsdag, med unntak av tilfellet lønn på lørdag/søndag (da kommer den fredag).

Anonymkode: 334f4...ac2

Skrevet

4-5 dager, da lønningsdag; mandag, ellers 2-3 dager før. Seneste ettermiddag lønningsdag. Da ettermiddag fredag. Nesten krise i konsernet, systemfeil i banken, men løste seg så alle fikk lønn før helg. 

Anonymkode: fe696...fbd

Skrevet

Lønna dumper alltid inn kl 6 på lønningsdagen, dersom det ikke er helg, hvor den kommer kl. 6 på fredag. Aldri fått tidligere enn det i noen jobb jeg har hatt.

Anonymkode: 4646f...0e7

• Liker 1
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Noen som trenger å få lønn litt før her?

Anonymkode: ea5d8...8b2

Nei, bare en som gjerne skulle fått årslønn og årsregninger i stedet for mnd- til mnd. Bedre å betalte alt på en gangen.

Skrevet

Hos oss kommer lønna ofte 1-2 dager før lønningsdag. Med mindre lønningsdag er på mandag, da får vi pengene på fredag. :) 

Anonymkode: 26a33...45c

Skrevet

Hva er egentlig poenget med dette spørsmålet?🤷🏼‍♂️

Anonymkode: 8f9e6...ed4

Gjest Blondie65
Skrevet

Lønnen kommer inn kl 7 om morgenen på utbetalingsdagen. Hvis lønningsdag er mandag er utbetalingsdagen fredag. Vår bedrift er ikke interessert i å overføre pengene lenge før lønningsdag da det vil utgjøre et betydelig rentetap. Jeg har arbeidet steder der det var nærmest lotto når lønnen kom inn - som regel mange dager for sent fordi mennesket som betalte ut lønn tok det når vedkommende hadde tid! Vedkommende fikk etterhvert andre oppgaver.

Du TS kan oppføre deg som om du får årslønn utbetalt istedet ved å spare for harde livet slik at du er på forskudd. Årsregninger kan du selvsagt ha på de som tillater det - da sparer du bare månedsbeløpet for disse regningene inn på en egen konto. Hvis det er det at du synes det er et styr å huske å betale regninger så bruk avtalegiro og efaktura. 

Skrevet (endret)

I desember fikk vi den en uke før, men det var fordi lønninsdag er 20. og det jo ble alt for sent å utbetale lønn med halv skatt den 20 (som også var en fredag i år), men dette var bare i desember. 

Ellers kommer lønna på fredag, på fredager. Er lønningsdag på lørdag eller søndag, kommer den på fredag. Men lønnslippen får vi som regel 2-3 dager før lønning. Lønna kommer aldri dagen før lønning.

I sommerjobben jeg hadde i sommer derimot, fikk jeg "augustlønna" utbetalt den 31.juli for timene jeg hadde jobbet i juli. Det er den tidligeste jeg har fått før forventet lønningsdag. Den offisielle lønningsdatoen var vel den 10. i måneden etter, men vi fikk alltid lønna så fort måneden var over, så som regel den første uka i ny måned. Men 31.juli tok kaka. At vi fikk den 31.juli for hele juli var ganske spesielt da vi fikk utbetalt timesbasert. Sjefen ba oss fylle tiden vi jobbet på starten av morningen og hentet inn timelistene tidlig den samme dagen eller dagen før. Det var ekstern regnskapsfører men han var alltid utrolig rask med å utbetale lønn. Sjefen ville vel ha lønn fort. 

Endret av missmcbeal
Skrevet

Dersom det er en kunde jeg vet har dårlig likviditet, kan jeg sette utbetalingsdato et par dager før den avtalefestede dagen. På den måten har vi litt bedre tid for å sikre at de ansatte får penger. Så dersom dere opplever å få lønn før tiden, så kan noe slikt være grunnen. 

Anonymkode: 53a97...f57

Skrevet

Jeg jobber i kommunen og får alltid lønna sent på kvelden før dagen før lønningsdag. Er det lønn 12., får jeg lønna på konto en eller gang etter kl 16 den 10. Med helg i mellom kan det bli utbetalt ganske lenge før mao!

Anonymkode: 9c096...382

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i kommunen og får alltid lønna sent på kvelden før dagen før lønningsdag. Er det lønn 12., får jeg lønna på konto en eller gang etter kl 16 den 10. Med helg i mellom kan det bli utbetalt ganske lenge før mao!

Anonymkode: 9c096...382

Ikke i min kommune, var 12 en mandag så kom lønna mandag.. Eneste gangene den kom for tidlig var hvis 12. falt på en helg/helligdag. 

Anonymkode: 94e4e...f31

Skrevet
På 10.2.2020 den 10.11, AnonymBruker skrev:

Vet at hvis lønningsdag faller en søndag, får du senest på fredag kveld. Mange har fått torsdag ettermiddag også.

Men hvis lønningsdag faller på fredag, hva er rekorden din for hvor tidlig lønn har blitt utbetalt? Type mandag?

om lønningsdag faller på en fredag så får jeg de fredag morgen. faller lønningsdag på en lørdag,søndag får jeg de på fredag

Anonymkode: 973d5...adf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...