Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Cinnamondiva skrev:

Vel, du er ikke alene om å føle deg utenlandsk. Gjør det noen ganger selv. Liker f, eks ikke brunost, ski, norsk husmannskost(smaker litt fælt og liker helst sterk mat med chili i, liker utenlandsk musikk og dans bedre, ønsker å lære kurdisk/syrisk, liker å være mer varm og godhjertet og ikke kjølig som mange nordmenn kan være, har alltid kommet bedre overens med utenlandske folk og liker mørkt hår og veldig brune øyner best

De fleste nordmenn spiser asiatisk mat, og veldig mange liker det, eller annen utenlandsk mat, bedre enn tradisjonell norsk husmannskost. Norsk «kjølig» væremåte er et utslag av at vi ikke vil være til bry for andre og liker individuell frihet. Andre kulturer, og kanskje spesielt islam, er bygget på hierarki. Jeg ville i alle fall ikke ha  levd i et muslimsk land dersom jeg var kvinne eller hadde dårlig råd.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er muslim så tror du alle kjente og kjære skal brenne evig i helvete kun fordi de har en annen tro enn Allah. Kan du stå for dette? 

• Liker 1
Skrevet

Du har skummelt lite kunnskap om islam hvis du tror det at du ikke liker alkohol og gris gjør at du har mer til felles med muslimer enn etnisk norske. Grunnen til at muslimer ikke spiser disse tingene er at det er forbudt, ikke at ikke de liker dem. Mener du i likhet med islam at det skal være strenge straffer for å spise slikt?

Anonymkode: 4e203...78d

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ei norsk jente i tyveårene som ikke drikker alkohol eller spiser gris. Merker at jeg har problemer med norske tradisjoner som inneholder julemat og alkohol. Dette gjør at jeg heller ikke kan ha en norsk gutt, for julemiddag hos svigers ville ikke passet meg f eks!

Jeg har aldri vært personlig religiøs, ikke kristen heller, og syns religion ofte blir misbrukt og skaper mye forferdelse. Blir ikke helt klok på religionene heller, man finner jo dårlige ting både i islam og kristendommen. Men de grunnverdiene i islam følger jeg tilfeldigvis fordi det føles rett.

Er det noen norske muslimer her egentlig? Hva gjorde at dere fant ut at dere var muslimer? For det er ikke noe jeg har siktet meg inn på, det er noe jeg har funnet ut ut fra verdiene mine - det er det som er så rart.

Anonymkode: 0e4cd...f48

Du er ikke muslimsk, du er bare forvirret, og leter etter noe som kan gjøre livet ditt mer interessant. På samme måte som 80% av alle som nå har alternativt kosthold. Det være seg veganer, vegetarianer eller hva det måtte være.

Anonymkode: 39ae8...c72

• Liker 3
Skrevet
32 minutter siden, Marye skrev:

Hvis du er muslim så tror du alle kjente og kjære skal brenne evig i helvete kun fordi de har en annen tro enn Allah. Kan du stå for dette? 

Dette står ikke i Koranen.

Anonymkode: e93af...eb3

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette står ikke i Koranen.

Jo det er noe av det første som står 

noens hjerter er harde og vil aldri tro på Allah og de skal brenne

Skrevet
28 minutter siden, Marye skrev:

Jo det er noe av det første som står 

noens hjerter er harde og vil aldri tro på Allah og de skal brenne

Nei, du har tydeligvis ikke lest Koranen eller forstått meningen.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Din subjektive mening mener du? Det står nå ganske klart og tydelig mange steder. Ikke mye rom for tolkning der.

Det blir også oppfordret til drap og tortur av jøder og "vantro". Det blir oppfordret til å lyve hvis det stiller islam i et bedre lys. 

Taqqiya (lyve for at islam skal se bedre ut i vantros øyne) du holder på med nå kanskje?

Anonymkode: afa30...74c

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, Marye skrev:

Hvis hun tro på dette, så kan hun selvfølgelig stå for det. Jeg for min del mener koranen er feil. Finner ingen grunn til å studere den. Verdiløs tidsbruk i mine øyne.

Anonymkode: a50df...b95

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Conal skrev:

Hele, 3 ganger.

Jøss tre ganger.

Anonymkode: 3caa9...2df

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Din subjektive mening mener du? Det står nå ganske klart og tydelig mange steder. Ikke mye rom for tolkning der.

Det blir også oppfordret til drap og tortur av jøder og "vantro". Det blir oppfordret til å lyve hvis det stiller islam i et bedre lys. 

Taqqiya (lyve for at islam skal se bedre ut i vantros øyne) du holder på med nå kanskje?

Ingneting av dette stemmer med hva som står i Koranen. Jøder er bokens folk, og skal behandles med respekt er hva som står. Man kan kun lyve dersom man er i fare. Du har åpenbart aldri lest koranen og gjentar bare søppla du har lest på rights.no og frp sine sider.

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Taqia er et shia fenomen og en tolkning som ikke har noe rot i sanheten.

Du tar også ting ut sv kontekst for å fremme vrang lære.

Anonymkode: 3caa9...2df

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Ingneting av dette stemmer med hva som står i Koranen. Jøder er bokens folk, og skal behandles med respekt er hva som står. Man kan kun lyve dersom man er i fare. Du har åpenbart aldri lest koranen og gjentar bare søppla du har lest på rights.no og frp sine sider.

Jøder kunne i noen perioder slippe unna ved å betale høyere skatt enn muslimer, men du hoppet elegant over oss vantro nordmenn som utgjør ca halvparten av befolkningen. Muslimske raid for å ta kristne slaver i Europa skjedde til langt ut på 1800-tallet, og slaveri ble ikke forbudt i mange muslimske stater før på 1960-1970-tallet.

Skrevet

Du høres vel like mye ut som en mormoner.

Anonymkode: 94a9c...cc4

Skrevet
På 10.2.2020 den 9.18, AnonymBruker skrev:

Hvilke andre av grunnverdiene følger du? For alkohol og gris er ikke akkurat viktige grunnverdier, plenty av ikke-muslimer som lever sånn uten at det er noe religiøst i bunn. 

Anonymkode: 3cb9c...8d7

Hun er muligens aspbergers, dette er vanlig for slike folk å tolke mye svart/hvitt. Altså, nei jeg drikker jo ikke alkohol, da er jeg nok muslimsk...

(PS ikke ment som noe vondt, jeg er litt sånn selv iblant, at jeg tolker ting ikke så nyansert alltid fordi hjernen min sliter med å se sammenhengene mellom ting.

Anonymkode: 6ddeb...8ea

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jøder kunne i noen perioder slippe unna ved å betale høyere skatt enn muslimer, men du hoppet elegant over oss vantro nordmenn som utgjør ca halvparten av befolkningen. Muslimske raid for å ta kristne slaver i Europa skjedde til langt ut på 1800-tallet, og slaveri ble ikke forbudt i mange muslimske stater før på 1960-1970-tallet.

Ingen muslimske land idag tar ekstraskatten for ikke-muslimer, den er rett og slett utdatert i dagens samfunn og mange muslimer selv ser at det er diskriminerende.

Skrevet
På 11.2.2020 den 3.01, AnonymBruker skrev:

Det er mer jødehat i islams tekster enn det er i Hitlers "Mein kampf". Om du ikke har bøkene selv, finner man det lett ved å google litt. 

Man kan lyve hvis det er for å fremme islam. Med andre ord kan man aldri ta for god fisk det en muslim forteller om islam. Det må man rett og slett finne andre kilder på. Feks bøkene selv. 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mer jødehat i islams tekster enn det er i Hitlers "Mein kampf". Om du ikke har bøkene selv, finner man det lett ved å google litt. 

Man kan lyve hvis det er for å fremme islam. Med andre ord kan man aldri ta for god fisk det en muslim forteller om islam. Det må man rett og slett finne andre kilder på. Feks bøkene selv. 

Sludder, Koranen sier at man skal behandle bokens folk (altså kristne og jøder) ordentlig. Og at lyving kun gjelder når man er i fare: "In Islam, Taqiya or Taqiyya (Arabic: تقیة‎ taqiyyah, literally "prudence, fear") is a precautionary dissimulation or denial of religious belief and practice in the face of persecution."

Slik lærer man ved å lese Koranen, åpenbart lærer man ikke dette på livets harde skole eller på neonaziene i Rights eller Document.no sine sider.

Skrevet
På 10.2.2020 den 13.34, AnonymBruker skrev:

Det står mange steder i Koranen at vantro skal straffes etter døden. Det står også på de aller første sidene, som @Marye sier. Det sår at helvete er fysisk tortur som varer i alle evighet, og at det ikke hjelper med oppriktig anger og bønn når man har kommet dit.

Det er litt uklart om rettskafne kristne og jøder er vantro som kommer til helvete. De er bokfolk også står i Koranen at en rettferdig kristen ikke skal frykte eller sørge.

Jeg er enig i at det står mye om at man skal behandle kristne bra. Det står mye om at man skal opptre rettferdig i krig, ikke drepe barn, ikke angripe først, ikke drepe uskyldige, søke fred etc. Mange ting som blant annet IS burde lese seg opp på.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...