Lassie Skrevet 7. juni 2005 #1 Skrevet 7. juni 2005 Vi har nå liksom aldri giftet oss før, vi Så vi har ikke peiling på noe av hva vi skal gjøre videre. Alt av steder vi skal kontakte og papirer, når de skal fikses osv. Det vi vet er at vi ønsker å gifte oss på Mallorca neste sommer (sjømannskirken). Hva gjør vi nå? Har lest og lest, men for totalt uvitende mennesker så er det ikke lett å finne frem i alt kaoset av sider med info om bryllup.
Gjest brud i sommer Skrevet 8. juni 2005 #2 Skrevet 8. juni 2005 Gratulerer!! Det første jeg ville ha gjort: 1) booke kirken, sted for festen og hotell for overnatting til dere og gjester 2) finne ut hvem som skal inviteres og evtl. sende "save the date"-kort til gjester (viktig siden de må planlegge ferie der - og mtp kostnader osv). Kan gjerne stå noe om muligheter for hotell (priser) osv 3) sjekke dette med papirer osv med sjømannskirken (tror dere må gifte dere her i Norge først??) 4) bestille reise og hotell for dere 5) skaffe forlovere Siden må du planlegge: 1) finne kjole (dette tar gjerne litt tid) 2) med kjolen hører også: sko, underskjørt, undertøy, hårpynt, evtl. slør, smykke 3) klær til mannen (haster ikke da..) Utpå nyåret: hvilken mat skal serveres skaffe frisør sjekke muligheter for neglepleie invitasjoner evtl brudepiker/svenner - skal dere holde klær til de? planlegge kake® Det er det jeg kommer på i farten, men jo nærmere dere kommer - jo mere er det å ordne.. Lykke til!
tommeline Skrevet 8. juni 2005 #3 Skrevet 8. juni 2005 Det første jeg ville gjort er å ta kontakt med sjømannskirken. Der kan de sikkert svare deg på praktiske ting som papirer og sånt. Ellers er det bare å følge listen til Brud i sommer og kose seg med bryllupsplanlegging :rosasmil:
Gjest gjestt Skrevet 8. juni 2005 #4 Skrevet 8. juni 2005 Det jeg tenker er at du må ta kontakt med sjømannskirka på Mallorca så raskt som mulig! Papirer i forhold til å få tillatelse til å gifte seg må du ikke sende inn nå, men 3-4 mnd før bryllupet maks! Disse finner du på folkeregisteret. Begynn å tenk på hvem du vil invitere og hvordan festen skal være - men snakk først med sjømannskirka. Håper det var noe hjelp.. Her er forresten linken til en artikkel om bryllup i sjømannskirka på GranCanari - kanskje noen tips der. http://www.canariposten.no/magazine/d4/mag_3.htm
Gjest gjestt Skrevet 8. juni 2005 #5 Skrevet 8. juni 2005 Hei igjen.. Leste hele artikkelen nå. Er nok litt gammel - i forhold til at alle godkjenningspapirene ikke kan sendes inn ennå...
Gjest gjestt Skrevet 8. juni 2005 #6 Skrevet 8. juni 2005 Hei igjen.. Leste hele artikkelen nå. Er nok litt gammel - i forhold til at alle godkjenningspapirene ikke kan sendes inn ennå...
Gjest deleted Skrevet 8. juni 2005 #9 Skrevet 8. juni 2005 Har ei venninne som giftet seg der for noen år siden.. Hun å typen fikk det vist veldig varmt i kjole å dress.. Så kansje dere bør velge kjole og dress i lett stoff.. :-?
Lassie Skrevet 8. juni 2005 Forfatter #10 Skrevet 8. juni 2005 Tusen takk for svar og lister! Vi trenger ikke å gifte oss i Norge først - det er fullt mulig å gjøre det visse steder i utlandet. Men vi må ordne en del av papirene i Norge. (Noe har jeg undersøkt allerede ) Vi skal ikke ha fest der nede. Det vi ser for oss er å ta med oss forloverne våre (som vi allerede har spurt og de har sagt ja) og kun reise oss fire ned på tur og gifte oss samtidig som vi får bryllupsreise og ferie med våre to beste venner. Vi betaler reisen for forloverne våre, hotell og flybilletter. Vi er ikke ennå 100% sikre på om vi skal reise til Mallorca eller ikke, da vi begge er "forelsket" i Mauritius. Men vi skal undersøke sånt i dagene fremover, så derfor spør jeg så fort jeg kommer på spørsmål. Takk for mange gode tips iallfall!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå