Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hver dag man er syk/hjemme fra jobb. Hvorfor kan man ikke bare sende en sms? Eller gi beskjed den ene gangen når man vet at en blir borte fra jobb x-antall dager? 

Anonymkode: 90154...104

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hver dag man er syk/hjemme fra jobb. Hvorfor kan man ikke bare sende en sms? Eller gi beskjed den ene gangen når man vet at en blir borte fra jobb x-antall dager? 

Anonymkode: 90154...104

Er du så ofte syk? Hvis dere er mange som er det så forstår jeg faktisk hvorfor dere må ringe. Det gjør terskelen for unnasluntring høyere.

Anonymkode: 1aa2c...5ce

• Liker 2
Skrevet

Du trenger bare å ringe første dagen, så får du levere sykemelding de neste dagene om du er veldig syk. Telefonering gjør det verre for mange å lure seg unna. 

Anonymkode: 932c3...746

Skrevet

I min jobb så må vi ringe første dagen, om man er usikker på om det blir flere enn den ene dagen så holder det med en avtale om å sende SMS påfølgende dag. 

Anonymkode: 7bea9...983

Skrevet

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du så ofte syk? Hvis dere er mange som er det så forstår jeg faktisk hvorfor dere må ringe. Det gjør terskelen for unnasluntring høyere.

Anonymkode: 1aa2c...5ce

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger bare å ringe første dagen, så får du levere sykemelding de neste dagene om du er veldig syk. Telefonering gjør det verre for mange å lure seg unna. 

Anonymkode: 932c3...746

Som AB sier. Derfor sender man ikke SMS. 
Om du har vært til legen og er sykmeldt så ringer du og informerer at du er sykmeldt fra dato-dato. På datoen sykmeldingen går ut så må du ringe på nytt for å informere om du har ny sykmelding eller ikke.  :) Hvis det er det du mener med å gi beskjed når man blir borte en del dager? 

Skrevet

Jeg måtte ta tre telefoner før når jeg var "permanent" innleid via vikarbyrå - 1. vikarbyrå. 2. Nærmeste sjef på jobb. 3. Avdelingssjef jobb.

Føltes veldig å være gørrdårlig og ta så mange telefoner...

Anonymkode: da447...bd4

Skrevet

Jeg jobber i en stor IA bedrift. De satte bort alle meldinger og sykefravær til en ekstern bedrift. Da skjøt sykefraværet i luften. De vi ringte til brydde seg ikke om at vi ble borte en dag elller 8. De skulle bare ta imot melding og videreformidle.

Etterhvert gikk bedriften tilbake til at vi må ringe leder på jobb, da sakt fraværet drastisk. 

Det er mye enklere å skofte om du bare kan sende SMS enn hvis du må snakke med sjefen. Vi må ringe hver dag, så sant vi ikke allerede ved første fraværsdag vet at vi blir borte flere dager.

• Liker 1
Skrevet

Syns det er bra at man skal ringe ved sykdom. Når man er forhindret til å gjøre sitt planlagte arbeid pga sykdom burde man ringe å gi beskjed. 

Om man bare kunne sende en sms er det nok mer fristende for noen å bruke egenmelding hyppigere.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...